مجله طا جواهر



اولین و تنها مجله تخصصی طلا جواهر، نقره، ساعت و آنتیک درایران


آموزشی

پنـج روش تشخيـص المـاس اصـل

يکی از رايج ترين سوالاتی که جواهرشناسان مطرح می کنند روش تشخيص الماس اصل از بدل است. در اين مطلب با “رينی هريش” در مورد روشهای شناخت يک الماس واقعي از بدل صحبت کرده‌ايم. شما با راهنمايی های اين متخصص و کارشناس به راحتی مي توانيد يک سنگ قيمتی اصل را از بدل آن تشخيص دهيد.
خانم رينی به عنوان يک کارشناس جواهرات مي‌گويد: هر کس بدون داشتن حتی کمترين تخصص در اين زمينه می تواند به وسيله‌ اين ۵ روش الماس اصلی را از تقلبی تشخيص دهد.

۱- استفاده از لوپ

الماس‌های حقيقي که از معادن استخراج می شوند اغلب دارای ناخالصی هايی هستند که به کمک لوپ قابل مشاهده می باشند.”کيوبيک زيرکونيا” فاقد هرگونه ناخالصی است به همين دليل، الماس‌هاي آزمايشگاهی (که مي‌بايستي بسياري از آزمايشات را پشت سر بگذارند) نيز داراي اين ناخالصی ها نيستند.

۲- سايش الماس اصل با استفاده از پارچه و يا کاغذ

اين يکی از ساده‌ترين راه‌های تشخيص الماس اصل از الماس بدلی است. از آنجايی که الماس يکي از سخت‌ترين سنگ‌های جهان به راحتی و با استفاده از يک سطح خشن دچار سايش نمي‌شود. اگر سنگ قيمتی شما بعد از انجام اين کار بدون هيچ خط و خطوطي باقي ماند شما يک الماس بی عيب و نقص داريد.

۳- استفاده از بخار دهان

برای اين کار الماس را به مدت ۴ الي ۶ ثانيه مقابل دهان خود نگه داشته و به آرامی ‌‌به آن بدميد. اگر الماس شما بعد از رفع بخار‌هايی که به واسطه‌ی برخورد هوا با آن ايجاد شده است دوباره مثل سابق شفاف باشد الماس شما واقعی است.

elahyeh-115-116-talajavaher-magazine

۴- استفاده از انعکاس نور

الماس سنگ درخشانی است و به راحتی انعکاس نور را نشان ميدهد با توجه به تصوير ميتوانيم رنگ‌هايی که از الماس واقعی منتشر ميشود را بشناسيد.

۵- قرار دادن الماس در آب

الماس حقيقی در آب فرو ميرود، اما الماس تقلبی بر روی سطح آب شناور ميماند.

نمایش بیشتر

مجله طلا جواهر

تنها مجله تخصصی بین المللی طلا جواهر، نقره، ساعت و آنتیک درایران با موضوعات هنری، علمی، خبری ، آموزشی با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا