مجله طا جواهر



اولین و تنها مجله تخصصی طلا جواهر، نقره، ساعت و آنتیک درایران


آموزشیاخبارسبک زندگیصنف طلا و جواهر

معنی انگشتر در هر انگشت

انگشت حلقه، عشق و تعهد

انگشت حلقه:

انگشت حلقه نشان دهنده سیاره آپولو است و نماد روابط، خلاقیت و عشق به زیبایی است. سنگ های قیمتی شامل سنگ ماه، یشم، آمتیست، یاقوت کبود و فیروزه است.

انگشت حلقه چپ:

در بسیاری از فرهنگ‌ها، انگشت حلقه سمت چپ برای حلقه‌های ازدواج و جواهرات نامزدی در نظر گرفته می‌شود، اگرچه برخی افراد انتخاب می‌کنند که حلقه وعده را روی این انگشت بگذارند. در اکثر کشورها، افراد متاهل حلقه ازدواج را در انگشت حلقه چپ می بندند. بسیاری از مردم فکر می کنند منشاء این رسم از یک باور روم باستان نشات می گیرد که به طور مستقیم خون رسانی یکی از رگ ها از انگشت حلقه چپ به قلب می رسد.

انگشت حلقه راست:

اگرچه بسیاری از فرهنگ‌ها انگشت حلقه چپ را برای حلقه‌های ازدواج و نامزدی انتخاب می‌کنند، اما برخی کشورها از انگشت حلقه راست برای همین منظور استفاده می‌کنند. اینها عبارتند از آلمان، روسیه، هند و بسیاری دیگر.
در کشورهایی که حلقه در انگشت حلقه راست شما نماد ازدواج نیست (مانند ایالات متحده و کانادا)، پوشیدن حلقه در آن انگشت معنای خاصی ندارد.

انگشت اشاره، رهبری و جاه طلبی

انگشت اشاره:

این انگشت به نام سیاره مشتری برای نماد اعتماد به نفس، رهبری، جاه طلبی و معنویت نامگذاری شده است. برای این انگشت حلقه ای با سنگ های لاجورد، آمیتیست یا توپاز آبی انتخاب کنید.

انگشت اشاره چپ:

انگشت اشاره چپ مکان خوبی برای نشان دادن یک حلقه مهم است. این مکان عالی برای تعویض جواهرات مورد علاقه بدون ارسال پیام اصلی به کسی است.


انگشت اشاره راست:
در برخی از فرهنگ ها، حلقه در انگشت اشاره راست نماد ازدواج است. انگشت سبابه محل مناسبی برای حلقه ازدواج در مراسم سنتی یهودیان است. به طور معمول، یک نوار طلایی ساده روی انگشت اشاره دست راست می رود. برخی از عروس ها بعد از مراسم حلقه را به انگشت حلقه چپ می برند، اما برخی آن را روی انگشت اشاره نگه می دارند.

انگشت شست، اعتماد به نفس و همگام با مد

شست:

انگشت شست نشان دهنده ابراز وجود و اراده و اطمینان است. برای انگشت شست حلقه هایی را انتخاب کنید که با سنگ های قیمتی کارنلین، گارنت یا یاقوت ساخته شده اند.

انگشت شست شما مکانی عالی برای یک بیانیه مد است. حلقه ای درشت انتخاب کنید که مانع حرکت شما نشود و افرادی که جواهرات شما را مشاهده می کنند شما را شیک پوش و با اعتماد به نفس خواهند دید.

انگشت وسط، مسئولیت پذیری

انگشت میانی،سیاره زحل، مخفف تعادل، عدالت، قانون، مسئولیت و جستجوی روح است. سنگ های تسکین دهنده مانند رزکوارتز، مرجان و آکوامارین برای حلقه مناسب هستند.اگر می خواهید بدانید معنی قرار گرفتن حلقه در انگشت وسط چیست، به طول انگشت نگاه کنید. از آنجایی که انگشت میانی در مرکز دست قرار دارد و بلندترین انگشت است. حلقه روی این انگشت می تواند نماد قدرت و مسئولیت باشد.

انگشت کوچک، فارغ التحصیلی

انگشت کوچک:

سیاره عطارد بر انگشت کوچک که مخفف هوش، ارتباط، متقاعدسازی و شهود است، حکومت می کند. حلقه هایی را با سنگ هایی مانند سنگ ماه، کهربا یا سیترین انتخاب کنید.

انگشت کوچک راست:

این انگشتر میتواند نشان دهنده وضعیت حرفه ای باشد. در برخی از مشاغل، به ویژه مهندسی و بوم شناسی، انگشتر کوچک نمادی از فارغ التحصیلی با مدرک در آن رشته است. فارغ التحصیلان این حلقه را روی دست غالب می زنند که برای حدود 90 درصد افراد به معنای انگشت کوچک راست است. حلقه های حرفه ای معمولا نوارهای ساده ای هستند که از طلا سفید، نقره، فولاد ضد زنگ یا فلزات گرانبها ساخته شده اند.

انگشت کوچک چپ:

از حلقه‌های امضا گرفته تا نوارهای عروسی، یک حلقه در انگشت کوچک چپ می‌تواند نمادی از چندین چیز مختلف باشد. در بریتانیای کبیر و دیگر کشورهای غربی، مردان گاهی انگشت کوچک سمت چپ را برای یک حلقه مهر رزرو می کنند. این عمل به صدها سال پیش برمی گردد و حلقه نماد خانواده و موقعیت است. حلقه ای مانند این اغلب دارای نشان رسمی است، و بسیاری از خانواده ها این حلقه ها را در طول نسل ها منتقل می کنند.

دو حلقه در انگشت کوچک چپ یک بار نشان می دهد که مردی ازدواج کرده است. حلقه پایین حلقه ازدواج بود و به دنبال آن حلقه امضا در بالا. این رسم که در قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم رایج بود، از آن زمان مورد توجه قرار نگرفت. برخی از مورخان بر این باورند که رئیس جمهور آمریکا فرانکلین دی روزولت این دو انگشتر را به دست میکرده.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا