مجله طا جواهر



اولین و تنها مجله تخصصی طلا جواهر، نقره، ساعت و آنتیک درایران


آموزشیصنف طلا و جواهر

کدام جواهر مناسب فرم صورت شماست؟

جواهر فرم صورت خود را انتخاب کنید.

تا به حال به این فکر کرده اید که چرا جذاب ترین جواهرات موجود در ویترین ها ممکن است لزوما آنقدر که فکر می کنید برای شما خوب به نظر نرسد؟ این به دلیل شکل های منحصر به فرد صورت ما است! یک تکه جواهرات اگر مکمل و متعادل کننده فرم صورت شما باشد برای شما عالی به نظر می رسد.برای اینکه متوجه شوید فرم صورتتان چگونه است، کافی است تمام موهایتان را به سمت عقب بکشید تا صورتتان کاملا نمایان شود و شکل و زوایای طبیعی صورتتان را ببینید. در این پست در ارتباط با صورت های بیضی، مربعی و گرد صحبت خواهیم کرد اما منتظر باشید تا در قسمت بعد در ارتباط با ۳ فرم دیگر صورت صحبت کنیم زیرا احتمالاً شکل صورت شما ترکیبی از 2 نوع مختلف باشد. از این رو، می توانید از توصیه های هر دو شکل برای انتخاب جواهراتی که می توانند بهترین ویژگی های شما را نشان دهند، استفاده کنید.

صورت بیضی

صورت بیضی، فرمی است که بلندتر از پهن باشد. مانند شکل تخم مرغ، صورت بیضی و بدون زوایای تیز است.خوش به حالت! صورت‌های بیضی می‌توانند تقریباً از هر شکل یا مدلی از گوشواره استفاده کنند، به شرطی که طرح‌ها متناسب با صورت باشد. از این رو، تنها موضوعی که باید از آن اجتناب کرد، طرح هایی است که بیش از حد بلند هستند، زیرا صورت بیضی را بلندتر می کنند.

گردنبند مناسب صورت بیضی

گردنبند مناسب صورت بیضــــیگوشواره مناسب صــورت بیضـــــیانحناهای نرم صورت بیضی با اشکال انحنای نرم مانند مروارید، روبان، زنجیر باز و غیره به بهترین وجه برجسته می شود.

گوشواره مناسب صورت بیضی

حلقه‌های دایره‌ای و دیگر طرح‌های نرم و منحنی، صورت بیضی را اکو کنید. همچنین می توانید چهره بیضی را با گوشواره های مثلثی به طرز چشمگیری برجسته کنید.

صورت مربعی

شکل مربع صورت با یک فک مربعی و زاویه‌دار با کمترین انحنا مشخص می‌شود. پهنای صورت به اندازه طول آن است و پهنای پیشانی، استخوان گونه و فک تقریباً برابر است.هنگام انتخاب جواهرات، قطعاتی را انتخاب کنید که با ایجاد و القاء خط باریک پیشانی و فک و بلندتر کردن صورت، زوایای آن را نرم کرده و تعادل ایجاد کنند.

گردنبند مناسب صورت مربعی

گردنبندهایی با طول و انحنا انتخاب کنید تا خط فک نرم شود. عناصر کانونی بزرگ روی گردنبند به جلب توجه به زیر گردن کمک می کند تا چهره بلندتر به نظر برسد. آویزهای دارای انحنا و چرخش نیز می توانند با زاویه تیز فک مقابله کنند.

گوشواره مناسب صورت مربعی

صورت مربعی در حلقه‌های بیضی بزرگ و گوشواره‌های لوستری باریک عالی به نظر می‌رسد. جواهراتی را انتخاب کنید که طول صورت را افزایش داده و عرض صورت را باریک کند.

صورت گـــرد

صورت گرد شبیه صورت مربعی شکل است که طول آن برابر با عرض است. با این حال، تفاوت این است که صورت های گرد در مقابل شکل های زاویه ای صورت مربعی نرم و خمیده هستند.نتخاب مدل‌هایی که می‌توانند ظاهر صورت را بلندتر کنند، برای صورت گرد جذاب خواهد بود.

گردنبند مناسب صــورت گـــــــــرد

گردنبندهای بلندتر و حلقه دار می توانند با پایین کشیدن چشم ها به بلندتر شدن ظاهر صورت کمک کنند. اجزای کانونی بزرگ که یک V را ایجاد می کنند نیز باعث کشیده تر شدن صورت می شود.از گردنبند های چوکر، یقه و پرنسس خودداری کنید، زیرا گردن را کوتاه می کنند.

گوشواره مناسب صــورت گـــــــــــرد

اگر صورت گرد دارید، به سراغ استایل های بلند و عمودی بروید به خصوص آویز های بلند و گوشواره های لوستری باریک برای ایجاد و القاء صورت بلندتر.

صـــــورت مستطیل

صورت مستطیلی بلندتر از پهن است و پهنای صورت در پیشانی، استخوان گونه و چانه تقریباً یکسان است.برای متعادل کردن صورت مستطیل شکل، جواهراتی را انتخاب کنید که بتواند خط عمودی بلند آن را کوتاه کند یا عرض آن را گسترده تر کند.

گردنبنــد و گوشواره مناسب صورت مستطیل

گردنبندهای کوتاه به کاهش طول صورت مستطیلی کمک می کنند. بنابراین، چوکر یا گردنبند با طول یقه و پرنسسی را انتخاب کنید.پوشیدن زیورآلات بزرگ و جسورانه می‌تواند باعث افزایش عرض و استتار طول صورت شود. بنابراین، هر سبکی که القاء کننده عرض باشد برای یک چهره مستطیلی جذاب خواهد بود.

صـورت لـــــوزی

چهره لوزی شکل با پیشانی باریک و چانه باریک که تقریباً به یک عرض هستند مشخص می شود. استخوان های گونه پهن ترین نقطه صورت هستند و چانه اغلب نوک تیز است.انتخاب طرح‌هایی که تاکید بر خط فک را کاهش می‌دهند و در عین حال پیشانی را پهن‌تر نشان می‌دهند، در چهره‌ای به شکل لوزی جذاب به نظر می‌رسند.

گردنبنــد مناسب صورت لـــــــــوزی

هنگام انتخاب گردنبند، برای بلندتر کردن صورت، به دنبال طول های matinee و پرنسسی باشید. یک آویز برجسته همچنین می تواند به هماهنگی بصری کمک کند.

گوشـواره مناسب صــورت لـــــــــوزی

گوشواره های حلقه ای و گوشواره های بلندتر با شکل های منحنی روی صورت الماسی شکل عالی به نظر می رسند زیرا به نرم شدن خط فک کمک می کنند.

صــــــورت به شکل قلب

مشخصه این شکل صورت، پهن‌ترین شکل در پیشانی و گونه‌ها، و داشتن خط فک قوی است.استایل‌هایی که می‌توانند توهم پیشانی باریک‌تر و خط فک پهن‌تر ایجاد کنند، به ایجاد تعادل در صورت کمک می‌کنند.

گردنبنــد مناسب صـــــورت قلبـــــی

چهره‌های قلبی شکل با گردنبندهای کوتاه با منحنی به بهترین شکل به نظر می‌رسند، زیرا طول خط فک را کاهش می‌دهند و چانه تیز را نرم می‌کنند. از این رو، گردنبندهای چوکر، یقه و پرنسس ایده آل هستند.

گوشـواره مناسب صـــــورت قلبــــــی

گوشواره های آویز مثلثی یا پنکه ای که پهن ترین قسمت گوشواره را در کنار خط فک قرار می دهند، برای صورت قلبی شکل ایده آل هستند. از گوشواره‌های باریک و بلند که عرض را بیشتر نشان می دهند، خودداری کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا