مجله طا جواهر



اولین و تنها مجله تخصصی طلا جواهر، نقره، ساعت و آنتیک درایران


اخبارصنف طلا و جواهرکسب و کار

سامانه جامع تجارت و بازار طلا

محمد رضا نوری زاده، رییس اتحادیه طلا و جواهر یزد در جلسه کارگروه ملی صنعت طلا ، نقره و جواهر ایران بیان داشت: بزرگترین مشکل صنف طلا همین سامانه ها هستند و علاوه بر تعطیلی کارگاه ها ، استادکاران ما هم از صنف می روند چون سواد انجام کار با سامانه ها را ندارد و اجرای سامانه ها سیستم و زمان می خواهد و باید مشکلات آن بررسی و رفع شود.
وی افزود: در حال حاضر مسئله ای که برای صنف طلا مغفول مانده این است که چرا دولت اصرار دارد اعضاء صنف طلا ، موجودی طلای خود را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند؟! و توقع هم این است که روسای اتحادیه ها صنف را در این مورد توجیه کنند.
نوری زاده تصریح کرد: اعلام می کنند که با ثبت موجودی در سامانه می خواهند جلوی کالای قاچاق را بگیرند درصورتی که مسیر جلوگیری از کالای قاچاق این نیست. وقتی مصنوعات طلا خارج از کشور کد می خورد و وارد کشور می شود چرا دولت و اداره استاندارد جلوی این کالاها را نمی گیرند.
محمد رضا نوری زاده رییس اتحادیه طلا و جواهر یزد
دانستن موجودی صف طلا چه دردی را دوا می کند
رییس اتحادیه طلا و جواهر یزد با بیان اینکه دانستن موجودی صنف طلا چه دردی را دوا می کند اظهار داشت: سامانه تجارت ایراداتی دارد که باید رفع شود وقتی اخیرا در سامانه جامع تجارت حتی نمی توان یک فاکتور را ثبت کرد ولی می گویند این سامانه جامع تجارت باید اجرا شود.
وی ادامه داد: در بحث صادرات طلا نیز مشکل اصلی تحریم های فلزات گرانبها است که اگر رفع شود می تواند صنف طلا صادرات را توسعه دهد ولی با توجه به اینکه این مشکل هنوز رفع نشده است صادرات هم نمی توان انجام داد.
نوری زاده تاکید کرد: بزرگترین مشکل سر راه تولید کننده های صنعت طلا و جواهر وجود این سامانه هاست که اکثرا بدون کارشناسی هستند و صنعت را از بین می برند.
برای تحقق شعار سال و حفظ تولید دست دوم فروشی طلا جمع شود
رییس اتحادیه طلا و جواهر یزد اذعان داشت: یکی دیگر از مشکلات صنعت طلا و جواهر ، دست دوم فروشی است ، که باید کد این رسته را باطل کنند. اگر واقعا می خواهیم به نامگذاری سال از سوی رهبری عمل و تولید حفظ شود باید دست دوم فروشی جمع شود.
حمید رضا نیکخواه رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان
نیمه تعطیلی کارگاه های تولید طلاوجواهر اصفهان به خاطر سامانه جامع تجارت
به گزارش سایت بازار طلا حمید رضا نیکخواه، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان طلا، جواهر و نقره اصفهان نیز در این جلسه بیان داشت: ما می خواهیم در مورد تبصره 4 ماده 18 صحبت نکنیم ولی در حال حاضر کارگاه های تولیدی اصفهان همه تعطیل هستند و از سال گذشته که حساب های خود را جمع کرده اند به خاطر همین سامانه جامع تجارت هنوز فعالیت خود را شروع نکرده اند و می گویند تا تکلیف اجرای سامانه جامع تجارت معلوم نشود فعالیت خود را آغاز نمی کنند.
وی افزود: اصناف همیشه در صحنه بوده و هستند و سربازان مقام معظم رهبری بوده و هستند لذا باید از همین ابتدای سال فکری برای کارگاه های تولیدی شود تا فعالیت خود را دوباره آغاز کنند.
صنعت طلا و جواهر همچون عروس در کما
نیکخواه افزود: در اصفهان 4 کارخانه بزرگ وجود دارد که هزار نفر پرسنل دارند و متاسفانه در حال حاضر هر 4 کارگاه بیکار هستند و بنکداران پس از جمع کردن حساب های خود هنوز یک گرم طلا فاکتور نکرده اند.
وی با بیان اینکه عملکرد در مورد صنعت طلا و جواهر مانند این است که عروسی را آرایش کنیم که در کما است بیان داشت: ابتدا باید مشکلات صنعت را رفع کنیم و بعد این جلسات را برای آن برگزار کنیم.
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان طلا، جواهر و نقره اصفهان اذعان داشت: در حال حاضر ما هیچ پاسخی برای رفع مشکلات صنف نداریم که به اعضای زیر مجموعه بدهیم و فقط تکلیف می کنیم که در سامانه ها ثبت نام کنند و از اول دی ماه که اعلام کرده ایم در سامانه مودیان ثبت نام کنند هنوز امور مالیاتی نتوانسته یک برنامه خوبی ارائه دهد و سامانه مودیان ایراداتی دارد.
نیکخواه گفت: سامانه جامع تجارت هم ایراداتی دارد که باید ابتدا ایرادات این دو سامانه رفع شود تا بلکه کارگاه ها بتوانند فعالیت خود را شروع کنند.
وی خاطر نشان کرد: مصوبه جلسات گذشته در رابطه با کد رسته آیسیک آب شده نقره نیز متاسفانه هنوز در سامانه نوین اصناف ثبت نشده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا