مجله طا جواهر



اولین و تنها مجله تخصصی طلا جواهر، نقره، ساعت و آنتیک درایران


آموزشیکسب و کار
موضوعات داغ

مزایای خرید و نگهداری طلا در ایران چیست؟


نشریه طلا و جواهر به نقل از سایت سیگنال ، بدون شک یکی از محبوب‌ترین بازارهای سرمایه گذاری در ایران بازار طلاست. این فلز گرانبها از گذشته‌های بسیار دور تا به امروز، هم به عنوان کالای زینتی و هم برای حفظ ارزش پول در برابر تورم مورد استفاده قرار میگرفته است. اما چرا طلا به یکی از جذاب‌ترین گزینه‌های سرمایه گذاری برای عموم مردم و حتی دولت‌ها تبدیل شده؟ مزایای خرید و نگهداری طلا چیست؟ با ما همراه باشید تا بیشتر با مزایای سرمایه گذاری در بازار طلا آشنا شوید

بطور کلی برای خرید طلا در ایران 3 روش وجود دارد:

  • خرید فیزیکی طلا و سکه
  • بورس کالا
  • صندوق‌های سرمایه گذاری طلا

هرکدام از روش‌های فوق با توجه به ویژگی‌ها و تفاوت‌هایی که با یکدیگر دارند، دارای مزایایی هستند که در ادامه مزایای خرید و نگهداری طلا با استفاده از هریک را بررسی می‌کنیم.

مزایای اصلی خرید و نگهداری طلا

قبل از اینکه بخواهیم بصورت جداگانه مزایای سرمایه گذاری در طلا با استفاده از هریک از روش‌های فوق را بررسی کنیم، بهتر است مزایای خرید و نگهداری طلا را به دو قسمت تقسیم کنیم.

بطورکلی مزایای اصلی خرید طلا و سکه موارد زیر می‌باشد:

  • نقدشوندگی آسان طلا و سکه
  • بازدهی خوب بازار طلا در بلند مدت
  • حفظ ارزش پول در مقابل تورم
  • سرمایه گذاری مطمئن و امن
  • تاثیرپذیری سریع طلا از شوک‌های اقتصادی

نقد شوندگی آسان طلا و سکه

تمام سرمایه گذاری‌ها با هدف کسب سود و تبدیل آن به پول نقد انجام می‌شود، به هرحال قصد شما از سرمایه گذاری در هر بازاری این است که روزی پول خود را نقد کرده و از سود آن استفاده کنید.

 یکی از مزیت‌های اصلی بازار طلا که باعث محبوبیت آن شده قابلیت نقدشوندگی خوب آن و وابسته نبودن به زمان است. یعنی شما در هر زمان که بخواهید می‌توانید پول خود را نقد کنید، در واقع از این لحاظ بازار طلا مانند بانک و بورس اوراق بهادار است.

در هریک از روش‌های مذکور شما پس از خرید طلا امکان نقد کردن پول‌های خود در اسرع وقت را دارید.

بازدهی خوب بازار طلا در بلندمدت

مطالعات نشان داده است که سرمایه‌گذاری در طلا اغلب در بلندمدت بازدهی بهتری نسبت به سایر بازارها داشته و افرادی که طلا خریده‌اند و به مدت طولانی (بیشتر از یکسال) آن را نگهداری کرده‌اند اغلب سود کرده‌ و از سرمایه گذاری خود راضی بوده‌اند.

حفظ ارزش پول در برابر تورم

اکثر مردم در ایران سرمایه خود را به بانک‌ها می‌سپارند و از سرمایه گذاری در بازارهای دیگر خودداری می‌کنند. دلیل اصلی این کار نداشتن اطمینان به سایر بازارها و نقدشوندگی خوب بانک‌ها است.

اما در دنیایی که هرروز ارزش پول من و شما در حال کاهش است، آیا سود بانک‌ها جوابگوی نیازها و حفظ ارزش پول با گذشت زمان هستند؟ پاسخ این سوال خیلی ساده است خیر.

در حال حاضر براساس آمار رسمی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران کمترین نرخ سود سپرده های بانکی 10 درصد و بالاترین نرخ سود سپرده های بانکی 20 درصد در نظر گرفته است. در حالی که در سال 97 بازار طلا و سکه 269 درصد بازدهی داشته است و تا آخر پاییز 98 نیز سود سرمایه گذاری در بازار طلا 11.4% بوده است.


پایان قسمت اول

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا