مجله طا جواهر



اولین و تنها مجله تخصصی طلا جواهر، نقره، ساعت و آنتیک درایران


اخبارصنف طلا و جواهرکسب و کار

چشمگیرترین حرکت ها در بازار طلا

در اوایل این هفته چشمگیرترین حرکت ها در بازار طلا انجام شد. قیمت های نقدی یکشنبه شب به بالای 2041 دلار در هر اونس رسیدند و تا ساعت 9 صبح دوشنبه به وقت شرق به پایین ترین حد هفتگی خود یعنی 2016 دلار سقوط کردند.
پس از آن، قیمت طلا تا حد زیادی در این محدوده معامله شد. بازار نقدی در صبح چهارشنبه به بالاترین حد هفتگی خود یعنی 2042.53 دلار رسید و حمایت نزدیک به سطح 2021 دلار را در پنجشنبه و جمعه آزمایش کرد.
آخرین نظرسنجی هفتگی کیتکو نیوز طلا نشان داد که وال استریت و مِین استریت (سرمایه گذاران خرد) مجددا در مورد پیشبینی قیمتی نظری نزدیک به هم پیدا کردند. هر دو احتمال بسیار کمی برای فروش قابل توجه در روزهای آینده قائل هستند و بازار به اجماعی روی «ثبات با شانس افزایش قیمت» در هفته آینده رسیده است.

نمودار قیمت طلا
پیش بینی قیمت طلا در نظرسنجی هفتگی کیتکو
این هفته، 12 تحلیلگر در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند و به نظر می رسد وال استریت تا حد زیادی تمام ریسک های نزولی قیمت طلا را در کوتاه مدت کاهش داده است. چهار کارشناس یا 42 درصد انتظار داشتند که در هفته آینده شاهد افزایش قیمت طلا باشند، در حالی که تنها یک تحلیلگر به نمایندگی از 8 درصد کاهش قیمت را پیش بینی کرد. شش کارشناس، یعنی نیمی از افراد مورد بررسی، انتظار داشتند که قیمت طلا در هفته آینده در محدوده فعلی نوسان کند.

در همین حال، 165 رای در نظرسنجی آنلاین کیتکو به صندوق انداخته شد که تقریباً اکثریت آنها نگرش صعودی خود را حفظ کردند. 77 سرمایه گذار خرد که 47 درصد را نمایندگی می کنند، به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته آینده بودند. 37 نفر معادلمتاسفانه، نمی‌توانم قیمت طلا در آینده را پیش بینی کنم. به عنوان یک مدل زبانی، داده‌های واقعی آینده را ندارم و نمی‌توانم دقیقاً توصیه‌های سرمایه‌گذاری کنم. پیش‌بینی قیمت طلا وابسته به عوامل متعددی است که شامل عوامل اقتصادی، سیاسی و جهانی است. برای پیش‌بینی درست قیمت طلا، لازم است که تحلیل‌های مالی و اقتصادی روزمره را در نظر بگیرید و نظر متخصصان مالی را مورد بررسی قرار دهید. همچنین، بهترین روش برای سرمایه‌گذاری در بازار طلا، مشاوره حرفه‌ای از متخصصان مالی و سرمایه‌گذاری است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا