مجله طا جواهر



اولین و تنها مجله تخصصی طلا جواهر، نقره، ساعت و آنتیک درایران


آموزشیسبک زندگیفناوری روز

رنگی به زيبايی صخره‌های مرجانی

رنگ سال فاکتوري مهم براي افراد خوش‌تيپ و اهل مد است؛ انتخاب رنگ سال، يک قانون نانوشته و يک رسم محبوب است که مردم سراسر دنيا از آن استقبال مي‌کنند و زندگي‌شان به نحوي تحت تاثير آن قرار مي‌گيرد.

موسسه “پنتون” در ماه دسامبر 2018 رنگ سال 2019 را معرفي کرد.

موسسه پنتون به معني “همه رنگ‌ها” است که در شهر “کارلستات نيوجرسي” آمريکا واقع شده است و مسؤليت غير رسمي اين انتخاب را به عهده دارد که به خاطر تعيين رنگ سال شهرت جهاني پيدا کرده ‌است.

اين شرکت از سال 2000 تا کنون شروع به تعيين رنگ خاصي به‌عنوان رنگ سال کرده ‌است. پنتون همه ساله با همايشي رنگ سال را مشخص مي‌کند که به سرعت اين رنگ مورد توجه شرکت‌ها و برندهاي مطرح مدل و لباس قرار مي‌گيرد. اين انتخاب از طريق نظرسنجي‌هاي مردمي و از بين رنگ‌هاي پيشنهادي مؤسسه پنتون صورت مي‌گيرد.

[/padding]

رنگ سال 2019 Living Coral يا “مرجاني زنده” است. در اين رنگ به زندگي زير دريا تمرکز شده و رنگ مرجاني زنده را معرفي کرده است. “مرجاني زنده” رنگي برگرفته از گرما، قدرت و زيبايي صخره‌هاي مرجاني است. اين رنگ هم‌چنين بيان‌گر اهميت توجه به منابع طبيعي و زندگي زير دريا نيز مي‌باشد؛ چرا که صخره‌هاي مرجاني بخش مهمي از اکوسيستم زندگي دريايي هستند که در حفظ زندگي دريايي براي موجودات ديگر نيز اهميت خاصي دارند. با توجه به تغييرات اقليمي در سال‌هاي اخير و تهديدهاي موجود مقابل محيط زيست، رنگ مرجاني زنده به‌عنوان رنگ سال 2019 مي‌تواند انتخاب مناسبي باشد.

برخي از اين رنگ با عناوين “صورتي مرجاني” يا “مرجاني سايه سرخ” نيز ياد مي‌کنند، رنگي که برخي از شرکت‌هاي طراحي لباس، مد و فشن، دکوراسيون، و… در طراحي‌هاي جديد خود استفاده خواهند کرد.

رنگ “مرجاني زنده” يکي از طيف‌هاي زنده رنگ نارنجي است که ته رنگ طلايي نيز در خود داشته که زيبايي و شکوه خاصي دارند و به گفته موسسه پنتون، رنگ امسال نمادي از شادي و خوش‌بيني بوده و عاملي براي برقراري گرما و صميميت در بين افراد است.

elahyeh-115-116-talajavaher-magazine

رنگي نارنجي با يک تون طلايي، رنگي است که انرژي بخش بودن زندگي را تأييد مي‌کند. “مرجاني زنده” با محبت و گرما، ما را تغذيه مي‌کند و آسايش را در محيط متغير امروز به ارمغان مي‌آورد. اين رنگ، جنبه‌هاي انرژي‌بخش موجود در طبيعت را منعکس مي‌کند و سمبل عشقي دروني و گرمايي مادرانه، حمايت و خوش‌بيني است.

“لوري پرسمن” نايب رئيس گروه پنتون مي‌گويد: قبل از اين که رنگ سال جديد انتخاب شود ما الگوي استفاده از رنگ‌ها را در جوامع و در ميان مردم دنبال مي‌کنيم و پيش‌بيني مي‌کنيم مردم به چه رنگي تمايل بيشتري پيدا خواهند کرد. به‌خاطر تنوع بي‌شمار رنگ‌ها در عصر ما، در نظر مي‌گيريم که جامعه به چه رنگي سوق پيدا مي‌کند تا بتوانيم صنعت مد‌ را با توجه به رنگ هر سال به سوي آينده‌اي رنگارنگ و خلاقانه طراحي کنيم.

زرد طلايي و نارنجي طلايي نيز از رنگ‌هايي هستند که زيبايي جهاني دارند و در کنار رنگ‌هاي خنثي، مثل سفيد، سياه و خاکستري، دکوراسيوني چشم‌نواز را ايجاد مي‌کنند.

طبق پيش‌بيني‌ها ترکيب اين دو گروه رنگ، يعني رنگ‌هاي گرم و جذاب و رنگ‌هاي خنثي، سفيد، سياه و خاکستري، آينده مد و دکوراسيون داخلي را در سال 2019 رنگي‌تر خواهند کرد.

نمایش بیشتر

مجله طلا و جواهر

تنها مجله تخصصی بین المللی طلا جواهر، نقره، ساعت و آنتیک درایران با موضوعات هنری، علمی، خبری ، آموزشی با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا