مجله طا جواهر



اولین و تنها مجله تخصصی طلا جواهر، نقره، ساعت و آنتیک درایران


آموزشی

اونيكس جادوي سياه

در دنياي جواهرات مانند دنياي فشن و مد، هر نمونهاي، در زمينه مشكي، رنگ و لعابي زيبا به خود مي گيرد.

در دنياي جواهرات اين مسئوليت از آنِ سنگ اونيكس است!

گونهاي كوارتزي با رنگ مشكي و بافتي ظريف. برخي از اونيكسها به رنگ سفيد هم هستند.

اونيكس از جمله سنگهاي پرطرفدار در يونان و رم است. منشاء آن باز مي گردد به واژه يوناني “onux” كه به معناي ناخن انگشتان است. همانند همه سنگهاي گرانبها، پشت اين سنگ نيز داستاني افسانهاي نهفته است: الهه وجاهت در يونان باستان روزي ناخنهاي دست ونوس را به هنگامي كه او در خواب بوده، كوتاه كرد و دستور داد تا ناخنها را داخل رودخانه بريزند تا هيچگاه بازنگردند. اما ناخنها به صخرههاي مشكي چسبيده و به زودي نمايان شدند. از آن جهت زمينه مشكي را براي سنگهاي اونيكس در نظر گرفتهاند. روميها زمينههاي قهوهاي و سفيد را نيز از جمله سنگهاي اونيكسي مي پندارند.
بافت ظريف اين سنگها باعث شده تا در صنعت حكاكي جواهرات نيز از آنها استفاده شود. در طراحيهاي دكو، مي توان از اونيكس به عنوان بهترين روكش براي پوشش ياقوت و زمرد استفاده كرد. اگر به دنبال افزودن جلوههاي ويژه مشكي به جواهرات لوكس خود هستيد، ما اونيكس را به شما توصيه ميكنيم

elahyeh-115-116-talajavaher-magazine

اونيكس از جمله سنگهاي پرطرفدار در يونان و رم است.

منشاء آن باز مي گردد به واژه يوناني “onux” كه به معناي ناخن انگشتان است. همانند همه سنگهاي گرانبها، پشت اين سنگ نيز داستاني افسانهاي نهفته است: الهه وجاهت در يونان باستان روزي ناخنهاي دست ونوس را به هنگامي كه او در خواب بوده، كوتاه كرد و دستور داد تا ناخنها را داخل رودخانه بريزند تا هيچگاه بازنگردند. اما ناخنها به صخرههاي مشكي چسبيده و به زودي نمايان شدند. از آن جهت زمينه مشكي را براي سنگهاي اونيكس در نظر گرفتهاند. روميها زمينههاي قهوهاي و سفيد را نيز از جمله سنگهاي اونيكسي مي پندارند.

بافت ظريف اين سنگها باعث شده تا در صنعت حكاكي جواهرات نيز از آنها استفاده شود. در طراحيهاي دكو، مي توان از اونيكس به عنوان بهترين روكش براي پوشش ياقوت و زمرد استفاده كرد. اگر به دنبال افزودن جلوههاي ويژه مشكي به جواهرات لوكس خود هستيد، ما اونيكس را به شما توصيه ميكنيم.

نمایش بیشتر

مجله طلا و جواهر

تنها مجله تخصصی بین المللی طلا جواهر، نقره، ساعت و آنتیک درایران با موضوعات هنری، علمی، خبری ، آموزشی با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا