مجله طا جواهر



اولین و تنها مجله تخصصی طلا جواهر، نقره، ساعت و آنتیک درایران


آموزشیسبک زندگیصنف طلا و جواهرطراحی و ساخت

جواهرات معروف ریموند یارد

ژاکلین دیسانت، کارشناس و متخصص جواهرات، تاریخچه جواهرات نخبگان نیویورک را بررسی می‏کند، جواهرات گران قیمت و نمادین که برای مشتری‏های معروف ساخته شده است و همچنین جواهراتی که توسط مجموعه داران حرفه ای، خریداری و جمع آوری می شود.

ریشه های ریموند یارد

 ریموند یارد در سال 1885 در نیوجرسی به دنیا آمد. او فرزند یکی از کارمند راه آهن نیوجرسی بود، یارد در بوتیک ویلیام مارکوس الدر صاحب شرکت جواهرسازی مارکوس فعالیت خود را در 13 سالگی به عنوان فروشنده آغاز کرد. در مدت 20 سال فعالیت به دنبال افزایش دانش خود بود و به یکی از صادق‏ترین فروشندگان جواهرات معروف شد.

سرانجام جان دی راکفلر جونیور، یکی از ثروتمندترین مردان جهان در آن زمان به یارد توصیه کرد که موقع آن است که به تنهایی فروشگاه خود را دایر کند و او در سال 1922 اولین فروشگاه خود را  افتتاح کرد. وی در سال اول فعالیت خود بیش از 1000 مشتری داشت و چهار سال بعد به مکان بزرگ تری نقل مکان کرد.

در سال 1940 دیوید راکفلر این حلقه را با الماسی با برش مستطیل ، به وزن تقریبا 5.63 قیراط ، با شانه های الماس و برش مثلثی ، از Raymond Yard خریداری کرد.  او پس از نامزدی این حلقه را به پگی مک گرات ارائه داد. در سال 1959، این حلقه به ریموند یارد برگردانده شد ، که این طرح را تغییر داد و الماس اضافی را در هر دو طرف الماس مرکز ادغام کرد. 

از طریق ارتباط راکفلر، یارد با برخی از ثروتمندترین آمریکا آشنا شد. وندر بیلتس، DuPonts و Woolworths همه جواهرات او را تحسین می کنند، ژاکلین دیسانته توضیح می دهد.

ترکیب یاقوت کبود و الماس توسط ریموند یارد.

در طول دهه ها ، شهرت یارد همچنان افزایش یافت زیرا وی جواهرات كلکسیونرهای و ستارگان هالیوود مانند جوآن كرافورد و داگلاس فیربانكس را تأمین می كرد. وی در سال 1958 بازنشسته شد و کنترل شرکت را به گلن مک کوکر، دونالد بارتوو و رابرت گیبسون منتقل کرد.

 در سال 1989 گیبسون این شرکت را به پسرش واگذار کرد، که امروز تجارت خود را از کانکتیکات ادامه می دهد.  ریموند یارد در سال 1996 در خانه خود در لارچمونت، نیویورک درگذشت.

ریموند یارد به چه دلیل بیشتر شناخته شده است؟

استفاده از نفیس‏ترین فلزات و سنگ های فوق العاده یارد را مشهور کرد. DiSante می گوید ، «در حقیقت، مشتریانش به قدری به کمال گرایی او اعتماد داشتند که حاضر شدند منتظر او باشند تا جواهرات کامل را برایشان تکمیل کند.»

طراحی ریموند یارد ، کریستال راک سنگ آرت دکو ، زمرد ، یاقوت کبود و الماس برش خورده.

اولین کار Yard ، طراحی های Art Deco بود.  DiSante ادامه می دهد: «با انتخاب دقیق سنگ های رنگی و الماس برش خورده، یارد نظم جسورانه و منحصر به فردی را ایجاد کرد و همچنین به دلیل شناخت بسیار زیاد از سنگ های قدیمی، توانست به فرم و طراحی جدیدی از آنها دست یابد.

دستبند یاقوت کبود و الماس Art Deco توسط Raymond Yard . 

در طول جنگ منابع محدود بودند و یارد طرح های خود را با ترکیب طلا و طلای سفید تطبیق داد.  وی همچنین کار با سنگ های رنگی نیمه قیمتی را آغاز کرد.

طراحی گردنبند طلا و الماس توسط ریموند یارد . 

امروزه جواهرات ریموند یارد، تحت رهبری باب گیبسون، با احیای و تفسیر مجدد طرح ها از بایگانی های گسترده خود ، ظاهر کلاسیک یارد را حفظ کرده است.

بازار جواهرات Raymond Yard

DiSante توضیح می‏دهد: جواهرات ساخته شده توسط یارد بسیار با کیفیت است و در بازار کمیاب هستند

یارد به مشتریان اطمینان می‏داد که جواهرات شاخته شده توسط او از استانداردهای برخودار است.

حلقه کمیاب و زمرد الماس ، ریموند یارد . 

در سال 2017 ، کریستی یک حلقه Raymond Yard به سفارش دیوید راکفلر ، فرزند جان دی راکفلر در سال 1948 سفارش داد. در مرکز آن یک زمرد خیره کننده 18.04 قیراط کلمبیایی که متعلق به مادر دیوید، ابی آلدریش راکفلر بود، طراحی کرد.

قیمت این حلقه 5،511،500 دلار بود که بالاترین قیمت پرداخت شده برای یک قطعه جواهرات Raymond Yard در کریستی است. 305،000 دلار برای هر قیراط. دیسانت می‏افزاید: این حلقه مظهر شیک پوشی است.

دستبند الماس Art Deco توسط Raymond Yard . 

در سال 2018 یک دستبند یاقوت و الماس Art Deco توسط ریموند یارد ، که متعلق به خانواده راکفلر نیز بود ، 348.500 دلار در کریستی قیمت گذاری شد.

دستبند یاقوت و الماس ، توسط ریموند یارد . 

گردنبد مروارید و الماس بذر Art Deco ، توسط ریموند یارد . 

ترکیب دستبند الماس و گوهر سنگ های قیمتی به شکل خرگوش ، توسط ریموند یارد . 

 کریستی چندین سال خرگوش مشهور را در طی این سالها به فروش رسانده است که هر کدام چندین ده هزار هزار دلار به دست می آورند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا