مجله طا جواهر



اولین و تنها مجله تخصصی طلا جواهر، نقره، ساعت و آنتیک درایران


اخبار

مالیات عایدی سرمایه شامل واحدهای صنفی نمی‌شود

  • علیرضا شاهمیرزایی، معاون تجارت و خدمات وزارت صمت، ضمن تشریح بندهای مختلف بخشنامه ابلاغی وزارت صمت با موضوع ایجاد تسهیلات جدید برای ثبت معاملات طلا در سامانه جامع تجارت یا سامانه مودیان، درباره برخی ابهامات ایجاد شده برای فعالان این صنف گفت: ما هیچ تبعیضی بین اصناف مختلف قائل نیستیم، اما صنف طلا دارای تفاوت‌هایی ذاتی با سایر صنوف است که باید درنظر گرفته شود. به این منظور جلسات مختلف و نامه‌نگاری‌های متعددی با دستگاه‌ها و مراجع ذیربط انجام داده‌ایم. بخشی از دغدغه‌ فعالان صنف طلا به موضوع ثبت موجودی اولیه در سامانه جامع تجارت بازمی‌گردد که عزیزان این نگرانی داشتند که ممکن است این ثبت موجودی باعث پرداخت مالیات بیشتری برای واحدهای صنفی شود و یا اینکه دریافت کد ملی از مردم باعث عدم خرید آنها می‌شود. در خصوص مالیات عایدی سرمایه ، هرچند هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده و قانون نشده است، ولی لازم است اطلاع‌رسانی شود که طبق متن مصوبات مجلس، این مالیات مشمول واحدهای صنفی نمی‌شود. در خصوص نگرانی‌های ایجاد شده در مردم به عنوان مشتریان اصناف نیز باید توجه نمود که در متن مصوبات علاوه بر معافیت تا ۱۵۰ گرم، برای هرگونه فروش طلا به واحدهای صنفی که توسط این واحدها در سامانه مؤدیان ثبت می‌شود، معافیت کامل از هرگونه مالیات عایدی سرمایه در نظر گرفته شده است و لذا در صورت اطلاع‌رسانی صحیح، نه تنها مردم هیچ نگرانی نخواهند داشت بلکه مشتاق ثبت اطلاعات به جهتبهره‌مندی از معافیت مالیاتی خواهند بود.
  • نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پایان جلسه روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه در مسجد امام خمینی (ره) در بازار به تشریح مهمترین دغدغه‌های پیش روی فعالان صنف طلا و جواهر در حوزه مالیات پرداخت و خواستار رفع این نگرانی‌ها از این صنف شد.
  • عبور از چالش‌های صنفی با همدلی و هم‌افزایی؛ حمیدرضا رستگار، رئیس اتاق اصناف تهران، نیز در این نشست در سخنانی گفت: وظیفه ما پیگیری مطالبات قانونی، درست و به حق صنوف مختلف است. از جمله صنف طلا و جواهر. این صنف در برهه های مختلف دچار چالش‌های مختلفی بوده است . همواره به همدلی، همراهی و هم افزایی جمعی به نتیجه رسیده‌ایم و از این چالش نیز عبور خواهیم کرد. اما معتقدم که با وجود همه این چالش‌ها رفتار صنوف باید متناسب با شأن کارشان باشد. اصناف باید راه خودشان را از افرادی که قصد ایجاد بهم ریختگی در جامعه دارند، جدا کنند.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا