مجله طا جواهر



اولین و تنها مجله تخصصی طلا جواهر، نقره، ساعت و آنتیک درایران


برندهاطراحی و ساختکارتیه

گردنبند کادتیه

آن گردنبند الماس بزرگی که Anne Hathaway در فیلم Ocean’s 8 پوشیده بود و هدف دزدی قرار گرفت، داستانی جالب دارد.

این گردنبند واضحاً توسط دپارتمان طراحی لباس فیلم ساخته نشده بود. در اصل، توسط طراحان بخش جواهرات عالی کارتیه که از بهترین و درخشان‌ترین استعدادها در این زمینه هستند ساخته شده است.

این گردنبند از طرحی الهام گرفته شده است که در سال 1931 برای مهاراجه ناواناگار توسط ژاک کارتیه که این بوتیک را در لندن اداره می‌کرد، طراحی شد. این الماس که به عنوان بهترین طیف از الماس‌های رنگی در جهان توصیف می‌شود، شامل الماس آبی-سفید 136.25 قیراطی ملکه هلند، الماس سبز زیتونی 12 قیراطی و چندین الماس صورتی با اندازه‌های قابل توجه در میان الماس‌های سفید بزرگ دیگر است. ژاک کارتیه گفت که گردنبند مهاراجه که مشتری بزرگی بود، “تحقق عالی رویای یک خبره” بود.

جواهری که در Ocean’s 8 به نمایش گذاشته شده است به افتخار کارگردان خلاق افسانه‌ای کارتیه، Jeanne Toussaint نامگذاری شده است. توسن که یک زن رویاپرداز و پیشگام بود، در ایجاد سبک کارتیه از دهه 1930 نقش بزرگی داشت. او جواهرات هندی را می‌پرستید و از شکوه مهاراجه‌های بزرگ الهام می‌گرفت. توسن همچنین رفتاری مستقل و رک و پوست کنده درست مثل زنان فیلم داشت.

هنگامی که طراحان در حال ساخت گردنبند Jeanne Toussaint در پاریس بودند که متناسب با آن هاتاوی باشد، اندازه بزرگ که در ابتدا برای یک مرد ساخته شده بود باید 15 تا 20٪ کاهش می‌یافت. قاب‌های جداشدنی برای تطبیق موفقیت آمیز قطعه برای مطابقت با نسبت‌های کوچک ستاره ابداع شد. هنگامی که این بازیگر برای اولین بار در نیویورک جواهرات را امتحان کرد، کاملا اندازه بود.

با اینکه گردنبند با دقت و حرفه تمام ساخته شد اما الماس‌های آن واقعی نیستند. آنها اکسیدهای زیرکونیوم، یک ماده طبیعی هستند که بر روی طلای سفید نصب شده‌اند. دو دلیل بزرگ برای استفاده از جواهرات بدلی وجود دارد: اول زمان. این گردنبند باید در هشت هفته ساخته می‌شد. مونتاژ الماس‌هایی با اندازه و مقیاس به کار رفته در گردنبند زمان غیرقابل تخمینی می‌برد. و دلیل دیگر هزینه بود. قیمت گردنبند در فیلم بیش از 100 میلیون دلار است و در واقع قیمت حداقل آن این است. جواهر ساخته شده در گردنبند اصلی عملاً می‎‌تواند قیمت کل تولید فیلم را جبران کند.

با این حال، بسیاری از جواهرات کارتیه با جواهرات واقعی در فیلم ظاهر می شوند. چند نمونه در عمارت کارتیه که به عنوان دکور صحنه دیده می شود. به مدت دو روز، بوتیک تاریخی شهر نیویورک برای فیلمبرداری به روی عموم بسته بود.

کارتیه در حین فیلمبرداری در موزه هنر متروپولیتن جواهرساز انحصاری محل نیز بود. برای پنج شب متوالی، جواهرات به ستارگان و هنرپیشه‌هایی که در فیلم ظاهر می‌شدند قرض داده شد. این قطعات از مجموعه کارتیه گرفته تا جواهرات جدید یا جدید و همچنین ساعت‌ها و لوازم جانبی را شامل می‌شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا