مجله طا جواهر



اولین و تنها مجله تخصصی طلا جواهر، نقره، ساعت و آنتیک درایران


برندهارویدادهاطراحی و ساخت

پـارک فـراری دبـی

Ferrari World Abu Dhabi

این پارک یکی از معروفترین پارک‌های موضوعی در فضای بسته با الگوبرداری از مسابقات فرمول یک است.

سرزمین فراری در منطقه‌ای به وسعت ۸۶ هزار متر مربع قرار دارد این پارک دارای تعداد زیادی وسایل تفریحی هیجان‌انگیز است. پارک فراری دبی دارای سریع‌ترین ترن هوایی جهان به نام (Formula Rossa) است که سرعتش به ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. بازدیدکنندگان این پارک علاوه بر تفریحات هیجان‌انگیزی که نفس را در سینه حبس می‌کنند، می‌توانند در فروشگاه فرمول یک نیز وسایل مربوط به این مسابقات را خریداری کنید.

 ساخت و ابعاد پروژه فراری پارک

پروژه ساخت پارک فراری (دنیای فراری) در سال ۲۰۰۷ شروع و سال ۲۰۱۰ در جزیره مصنوعی یاس که در ۲۰ کیلومتری شهر ابوظبی قرار دارد به بهره‌برداری رسید. بزرگ‌ترین شهربازی سرپوشیده جهان در زمینی به مساحت ۴۰ هکتار در جزیره مصنوعی یاس ساخته شده است. ارتفاع ساختمان اصلی این مجموعه ۴۵ متر است و سقف‌های آن مجموعاً ۲۰۰ هزار متر مربع را پوشش داده‌اند.

جالب است بدانید بزرگ‌ترین لوگوی فراری دنیا در ابعاد باور نکردنی ۶۵ در ۴۸٫۵ متر بر روی سقف این مجموعه حک شده است.

 ورودی پارک فراری دبی

در ابتدا با ورود به مجموعه، چند فروشگاه و نمایشگاه مربوط به فراری وجود دارد که توریست‌ها می‌توانند محصولات تزئینی و همچنین لباس‌هایی با مارک فراری را خریداری کنند. پس از عبور از این فروشگاه‌ها به یک راهروی بزرگ وارد می‌شوید که شما را به مجموعه اصلی هدایت می‌کند. در وسط این راهرو یک شاهکار مهندسی قرار دارد و آن چیزی نیست جز موتور فراری ۴۵۸ که بصورت جدا از بدنه بر روی زمین قرار داده شده است.

 نمایشگاه پارک فراری دبی

بعد از عبور از این محل به ورودی مجموعه اصلی می‌رسید. اولین چیزی که جلب توجه می‌کند وجود چند فراری سواری و یک نمونه فرمول وان می‌باشد که در جاهای مختلف به معرض نمایش گذاشته شده اند. فراری‌های سواری از نوع ۴۵۸ و F12 و دو مدل کالیفرنیا هستند و مدل فرمول وان نیز همان نمونه استفاده شده که اتفاقاً قهرمانی را نیز تجربه کرده است.

 سینمای پارک فراری دبی

یکی دیگر از جاذبه‌های پارک فراری سینماهای سه بعدی است که مورد پسند بازدیدکنندگان واقع شده است.

 کارتینگ پارک فراری دبی

در قسمت‌های دیگر این مجموعه وسایل تفریحی دیگری نیز وجود دارد مانند یک پیست کارتینگ کوچک که توریست‌ها می‌توانند سوار بر فراری‌های کوچک از این مناطق عبور کنند.

 ترن هوایی Formula Rossa پارک فراری دبی

معروف ترین ترن پارک فراری دبی فورمولا روسا (Formula Rossa) نام دارد که لقب سریعترین ترن هوایی دنیا را یدک می‌کشد. این وسیله هیجان انگیز در طی ۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت و در کمتر از ۵ ثانیه سرعت خود را به ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. وارد شدن حداکثر شتاب جانبی ۱٫۷ جی به بدن نیز از دیگر هیجانات این ترن هوایی می‌باشد.

در آخر عینک مخصوص این وسیله را به شما می‌دهند که بدون آن باز نگه داشتن چشم در سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت غیر ممکن است.

وقتی از این وسیله پیاده می‌شوید از شدت هیجان و فشار وارده خسته و خشنود خواهید بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا