مجله طا جواهر



اولین و تنها مجله تخصصی طلا جواهر، نقره، ساعت و آنتیک درایران


اخبار

ضرورت رفع مسدودی حساب‌های فروشندگان طلای آب‌شده /شرط افزایش فروش شمش طلا در مرکز مبادلات

سیدرضا اخلاقی شریعت با اشاره به آغاز فروش شمش طلا در حراج مرکز مبادلات ارز و طلای ایران، رفع مسدودی حساب‌های فروشندگان طلای آب‌شده در صنف طلا و جواهر را باعث استقبال بیشتر از این حراج و افزایش فروش شمش طلا دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی گروه نشریات تخصصی طلا و جواهر ایران، سیدرضا اخلاقی شریعت، عضو کمیسیون تخصصی طلا، جواهر و نقره اتاق اصناف ایران اظهار کرد: طی جلسه هم‌اندیشی درباره حراج شمش طلا که روز سه‌شنبه ۲۴ بهمن ماه در مرکز مبادلات ارز و طلای ایران برگزارشد، دکتر علی سعیدی، مدیرعامل مرکز مبادلات ارز و طلای ایران، از فروش۵ قطعه شمش طلا در روز اول و ۷۶ قطعه شمش در روز دوم این حراج خبر داد.

وی افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر حساب‌های فروشندگان طلای آب‌شده در کشور به ویژه در مشهد مسدود شده است، در صورت رفع این مشکل و باز شدن حساب‌های این همکاران، قطعا میزان فروش روزانه شمش در این حراج رشد چشمگیری خواهد یافت. به این ترتیب می‌توان امیدوار بود تا اختلاف مثقالی ۳۸۰ تا ۴۰۰ هزار تومان بین قیمت جهانی و داخلی برطرف شود.

اخلاقی شریعت یادآور شد: در صنف طلا و جواهر، حساب فروشندگان طلای آب شده از سال گذشته تا کنون حدود ۶ مرحله مسدود شده است. چراکه به واسطه اقتضائات این حرفه رقم‌های بالایی در حساب‌های تجاری و غیر تجاری همکاران ما چرخش داشته است و بنا به برخی ملاحظات، قانونگذار این حساب‌ها را برای بررسی به لحاظ امنیتی مسدود کرده است.

اخلاقی شریعت عضو کمیسیون تخصصی طلا، جواهر و نقره اتاق اصناف ایران تصریح کرد: از بانک مرکزی و نهادهای امنیتی خواهشمندیم حساب‌های همکاران ما که دارای مبادلات شفاف هستند و مشکلی به لحاظ مالیاتی ندارند، باز کنند تا در ایام انتهایی سال جاری مشکلی برای فعالان این صنف پیش نیاید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا