مجله طا جواهر



اولین و تنها مجله تخصصی طلا جواهر، نقره، ساعت و آنتیک درایران


آموزشیسبک زندگی

اصالـت را حفـظ کنيــد

پدر و پسر جواهرساز در حال رفاقت و همکاری

برندگنويتوليدکننده جواهرات و خرده‌‌فروشيمارکوني گنو، توسطجوزف گنوجواهرات کلاسيک عالي و عمدتا در خاورميانه و ايران و براي مشتريان نخبه روسي توليد مي‌کند. اگرچه اين برند تنها در يک دهه قبل معرفي شد، ارتباط جوزف با جواهرات و سنگ‌ها به 30 سال پيش بر مي‌گردد.

زماني که جوزف از ايتاليا به گنو نقل مکان کرد، براي سفارت‌خانه مشغول به کار شد و در صنعت ساعت‌سازي تجارب زيادي کسب کرد. در آن روزها، برندهاي سوئيسي زيادي به خارج از کشور راه نيافته بودند. جوزف به عنوان مدير روابط عمومي ‌‌شرکت انتخاب شد و از او خواسته شد جديدترين ساعت‌هاي ژاپني و عربي را معرفي کند. او به زودي مشتريان وفادار خود را داشت و بسياري از آنان به دنبال جواهرات سفارشي بودند. در نهايت، گام بزرگي برداشت از شغل خود استعفا داد و شرکت خود را راه‌اندازي کرد.

با حرکتي قوي به سوي صنايع دستي ايتاليايي و درک بهتري از نياز مشتريان، جوزف کسب و کار خود را با کمک پسرش ويليام توسعه داد. مارکوني جوان که کارشناسي ارشد حقوق بين‌الملل دارد، فروش و بازاريابي کسب و کار پدر را با يک ذهنيت جهاني به دست گرفت. با توصيه‌هاي پدرش، به جايگاه خوبي دست يافت. او مي‌گويد: «هرگز چيزي که مردم در ابتدا به شما مي‌گويند را باور نکنيد. کمي ‌‌فکر کنيد و ببينيد اوضاع از چه قرار است، زيرا هميشه نسخه دوم و واقعي‌تري از داستاني که مردم تعريف مي‌کنند وجود دارد. من به اين موضوع اعتقاد دارم و همين دليل عدم عجله من در تصميم‌گيري در کسب و کارم است».

elahyeh-115-116-talajavaher-magazine

امروزه ويليام توليد را با چندين کارگاه منتخب در ايتاليا، بانکوک و هنگ‌کنگ گسترش داده و سنگ‌هاي قيمتي و الماس را از منابع معتبر تهيه مي‌کند. به طور متوسط، ويليام بيش از 10 هزار سنگ قيمتي خريداري مي‌کند که شامل الماس، ياقوت سرخ، ياقوت کبود و زمرد مي‌شود که در بيش از 700 قطعه جواهرات که بسياري از آنها سفارشي هستند، به کار مي‌روند. با اين حال، اين برند مشغول ارائه مجموعه جديد ساعت لوکس مجهز به قزعات سوئيسي است. ويليام مي‌گويد: «صفحه ساعت‌ها با سنگ‌هاي قيمتي تزئين شده استگردنبند طلاي مارکوني به طرز ماهرانه‌اي دست‌ساز بوده و با کريستال‌هايي که با دست صيقل داده شده‌اند، تزئين شده است. جالب‌تر اينکه آنها عطر هم توليد مي‌کنند.

اين برند با کارگاه‌هاي آموزشي مختلفي کار مي‌کند تا توليد حدود 250 قطعه جواهرات عالي در ماه را تضمين کند، که تقريبا در فضاي کسب و کار در مقياس صنعتي است. اين برند هر جواهري که شما فکرشرا بکنيد ميتواند بسازد. بسياري از محصولات آنها اساسا شامل هداياي ديپلماتيک هستند و توسط موسسات و سازمانهايي که ميخواهند به مشتريان خود جواهرات هديه دهند، سفارش داده مي‌شوند. براي مشتريان عادي، جواهرات زيبايي با الماس و سنگ‌هاي نيمه قيمتي نيز طراحي مي‌کند.

علي رغم اينکه گنو تنها يک شعبه دارد، رشد مارکوني بسيار قابل توجه بوده است. ويليام اين موضوع را بابت ارتباطات پرسنل با مشتريان و طرح‌هاي قيمت گذاري خود مي‌داند. او مي‌گويد: «ما يک شرکت کوچک هستيم. محصولات ما قيمت بالاي ناشي از هزينه‌هاي بازايابي سنتي و تبليغات را ندارندبا يک مدل کسب و کار شفاف و رابطه با مشتري مبتني بر اعتماد، مارکوني گنو آينده‌اي عالي خواهد داشت.

ویلیام و جوزف مارکونی

نظـرات آنهـا دربـاره هديـه

براي گوشواره، چه طرحهايي مناسب هديه خواهند بود؟

براي استفاده روزانه، دنبال گوشواره ميخي با سنگهاي قيمتي رنگارنگ مانند ياقوت سرخ، ياقوت کبود يا زمرد باشيد. اين گوشواره‌هاي براي باشکوه بودن عالي هستند. اگر گيرنده از رنگ‌هاي وسمه‌اي يا الماس خوشش بيايد، چيزي با ياقوت زرد، مورگانيت، لعل بنفش، يا کلسدون بگيريد، اينها به اندازه کافي جذابيت دارند.

گردنبند چطور؟

گردنبند الماس راه خوبي براي زنده کردن روح کريسمس است. يک گردنبند مرواريدي با يک سنگ در وسط آن انتخابي ديگر براي يک هديه کلاسيک است. اما در انتخاب اندازه و طول مرواريدها دقت کنيد که بستگي به نوع پوشش و شخصيت فرد دارد.

انتخاب شما براي ساعت هديه دادن چيست؟

ساعت هديه‌اي شيک است، اما بايد آن را به نحوي انتخاب کنيد که با سليقه فرد مطابق باشد. ساعت‌هاي جواهري با صفحات ميناکاري شده ترکيبي جذاب از زيبايي و صنايع دستي است.

براي آقايان چه جواهراتي پيشنهاد مي‌کنيد؟

اينکه براي دوست، برادر يا پدر خود خريد مي‌کنيد، دکمه سردست بهترين هديه خواهد بود. نظر من اين است که کمي زرق و برق به هيچ کس آسيب نمي‌رساند.

نمایش بیشتر

مجله طلا و جواهر

تنها مجله تخصصی بین المللی طلا جواهر، نقره، ساعت و آنتیک درایران با موضوعات هنری، علمی، خبری ، آموزشی با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا