مجله طا جواهر



اولین و تنها مجله تخصصی طلا جواهر، نقره، ساعت و آنتیک درایران


اخبار

پیام‌های تسلیت سران کشورها در پی شهادت ابراهیم رئیسی

▪️نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق: درگذشت ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران، وزیر امور خارجه و همراهنش را به رهبری، دولت و مردم ایران تسلیت می‌گوییم و صمیمانه همدردی می‌کنیم. در این شرایط سخت، ما بر حمایت خود از مردم جمهوری اسلامی ایران تاکید می کنیم.

▪️ رییس‌جمهور روسیه: صمیمانه‌ترین تسلیت‌های ما را در رابطه با فاجعه عظیمی که بر مردم ایران وارد و منجر به جان باختن سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و همچنین تعدادی دیگر از شخصیت‌های برجسته حکومتی شما شد را بپذیرید. سید ابراهیم رئیسی سیاستمداری برجسته بود که تمام عمرش وقف خدمت به میهن بود.

▪️پادشاه اردن: در این شرایط سخت با برادرانمان در ایران ابراز همبستگی می‌کنیم.

▪️رئیس جمهور ازبکستان: خبر شهادت جناب آقای ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران و مقامات بلندپایه همراه ایشان در نتیجه فاجعه اتفاق افتاده قلبهای ما را به لرزه درآورد.

▪️رییس جمهور سریلانکا: سریلانکا از درگذشت غم انگیز رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و دیگر مقامات ارشد ایران، عمیقاً اندوهگین است.

▪️رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان: در این روز غم‌انگیز، از خداوند متعال برای ملت دوست و برادر ایران صبر و شکیبایی مسئلت دارم. ما در غم شما شریک هستیم و از طرف خودم و مردم (جمهوری) آذربایجان به شما، خانواده‌ها و عزیزان جانباختگان و ملت ایران تسلیت عرض می‌نمایم.

▪️وزیر خارجه نیوزیلند: در غم مردم ایران شریک هستیم. به خانواده رئیس جمهور، وزیر خارجه و هیات همراه‌شان تسلیت می‌گوییم.

▪️ وزیر امور خارجه روسیه: ما همواره از این شخصیت های برجسته سیاسی به عنوان میهن پرستان واقعی جمهوری اسلامی یاد خواهیم کرد که قاطعانه از منافع کشور خود دفاع کردند و جان خود را در راه خدمت فداکارانه به میهن نثار کردند.

▪️رئیس جمهوری سوریه: قلبا به نام خود و مردم کشور عربی سوریه، شهادت ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه و همراهانشان را به آیت الله العظمی امام خامنه ای و دولت و مردم دوست، ایران تسلیت می‌گوییم.

▪️دولت امارات: ما این رخداد را خالصانه به ملت و دولت ایران تسلیت گفته و در این شرایط سخت با ایران ابراز همدردی می کنیم.

▪️رئیس شورای اروپا: اتحادیه اروپا همدردی خالصانه خود درباره درگذشت رئیس‌جمهور رئیسی و وزیر خارجه را ابراز می‌کند.

▪️ارمنستان: برای دولت و ملت ایران آرزوی استواری در این دوران سخت را دارم

▪️امیر قطر: تسلیت می گویم و از خداوند متعال برای آنها رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر جمیل مسالت دارم.

▪️رئیس‌جمهور ونزوئلا: من از خداحافظی با یک فرد نمونه بسیار متأسفم، یک رهبر فوق‌العاده جهان همانطور که برادر ما ابراهیم است و همیشه خواهد بود، یک انسان عالی، مدافع حاکمیت مردمش و دوست بی قید و شرط کشور ما

▪️ رییس‌جمهور عراق: ضمن عرض تسلیت و همدردی صمیمانه خود به رهبر جمهوری اسلامی و دولت و ملت ایران، همبستگی خود را با ملت برادر ایران و با برادران مسئول در جمهوری اسلامی اعلام می داریم.

▪️ نخست‌وزیر هند: عمیقاً از درگذشت غم‌انگیز دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران متأثر و شوکه شدم. از صمیم قلب به خانوادهٔ ایشان و مردم ایران تسلیت می گویم.

▪️ رییس‌جمهور بلاروس: این یک ضایعه جبران ناپذیر تنها برای جامعه ایران نیست و دوست واقعی بلاروس درگذشت.

▪️دولت پاکستان: به نشانه احترام به رئیس جمهور و همراهانش و در همبستگی با ایران برادر، یک روز عزا برگزار خواهد کرد و پرچم آن نیمه برافراشته خواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا