مجله طا جواهر



اولین و تنها مجله تخصصی طلا جواهر، نقره، ساعت و آنتیک درایران


اخبارصنف طلا و جواهرکسب و کار

دشواری‌های محیط کسب‌وکار با سامانه‌‏‌ها

در نشست پانزدهم کمیسیون «بهبود محیط کسب‌وکار و رفع موانع تولید» اتاق بازرگانی تهران، گفته شد که تعدد سامانه‌‏‌های دولتی که بوروکراسی سنگینی را برای فعالیت‌‏‌های اقتصادی کشور ایجاد کرده، یکی از موانع مهم جهش تولید با مشارکت مردم است.

علی تقوی‌‌‌فر، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران:

متاسفانه هر کسی برای خودش کار می‌کند، هر سازمانی یک سامانه درست کرده و این سامانه‌‌‌ها ارتباطی با یکدیگر ندارند. در این شرایط نه‌‌‌تنها تولید و وضع اقتصادی کشور بهبود نمی‌‌‌یابد، بلکه بدتر هم می‌شود.

ساختار غلط است و وقتی ساختار غلط باشد، هیچ کاری پیش نمی‌رود. وقتی همه چیز دولتی است، نمی‌‌‌توان انتظار جهش تولید داشت.

طاهره توکل‌‌‌نیا، عضو کانون زنان بازرگان ایران:

تا دولت قانع نشود نقش مسلط خود در اقتصاد را کمتر کند، مشکلات کنونی ادامه داشته و بدتر خواهد شد. جهش تولید در شرایط تحریمی نیاز به حمایت دارد، نه خودتحریمی.

الکترونیکی کردن خوب است؛ به شرطی که محیط کسب‌وکار سالم باشد، وگرنه امضای طلایی فیزیکی با الکترونیکی تفاوتی ندارد. ضمن اینکه سامانه‌‌‌ها باید یکجا متمرکز باشند که فعال اقتصادی بین سامانه‌‌‌ها پاسکاری نشود.

محمد مبین مزینانی، کارشناس مرکز پایش بهبود محیط کسب‌وکار وزارت امور اقتصادی و دارایی:

استفاده از سامانه‌‌‌ها برای کاربران آسان نیست و حتی افراد تحصیل‌کرده امروزی و باتجربه هم در کار کردن با آنها مشکل دارند.

آرمان خالقی، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران:

سامانه‌‌‌ها بدون اینکه رتبه‌‌‌بندی شوند، در حال فعالیت هستند و این خطرناک است؛

چرا که فعال اقتصادی کل اطلاعات خود را در اختیار سامانه قرار می‌دهد و‌‌‌ اگر دست نااهل بیفتد، برای بنگاه خطر جدی محسوب می‌شود.
گروه نشریات تخصصی طلا ‌جواهر ایران
رسانه مرجع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا