مجله طا جواهر



اولین و تنها مجله تخصصی طلا جواهر، نقره، ساعت و آنتیک درایران


اخبار

تضعیف صنف طلا و جواهر با قوانین دست و پاگیر مالیاتی

امروز زمان حمایت از اصناف است

۱۲:۲۴:۴۷ بهمن ۳۰, ۱۴۰۲
رئیس کمیسیون تخصصى طلا، جواهر و نقره اتاق اصناف ایران: تضعیف صنف طلا و جواهر با قوانین دست و پاگیر مالیاتی /امروز زمان حمایت از اصناف است

رئیس کمیسیون تخصصى طلا، جواهر و نقره اتاق اصناف ایران با اشاره به ایرادات موجود در سامانه جامع تجارت، گفت: مجموع رویکرد فعلی و قوانین دست و پاگیر مالیاتی، با ایجاد فشار بر همکاران ما، باعث تضعیف صنف طلا و جواهر شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، کیومرث امیریان، رئیس کمیسیون تخصصى طلا، جواهر و نقره اتاق اصناف ایران درباره مهمترین چالش فعالان این صنف اظهار کرد: متاسفانه قوانین دست و پاگیر مالیاتی به چالشی بزرگ برای فعالان صنف طلا و جواهر تبدیل شده، به طوریکه روز به روز باعث تحلیل رفتن این صنف می‌شود.

وی با اشاره با پیش‌بینی نشدن زیرساخت‌های حضور فعالان صنف طلا و جواهر در سامانه جامع تجارت، افزود: به عنوان مثال اعلام موجودی طلای واحدهای صنفی در این سامانه که گونه‌ها و ملاحظات مختلفی دارد، از جهات مختلف به خصوص به لحاظ امنیتی دارای ایرادات اساسی است. با این وجود فعالان این صنف در صورت عدم ثبت نام و اعلام موجودی خود در سامانه جامع تجارت، با جرائمی سنگین مواجه می‌شوند.

امیریان ادامه داد: در صورتی که همکاران صنفی ما موجودی طلای خود را در سامانه تجارت اعلام نکنند، اجناس آنها به عنوان کالای قاچاق محسوب می‌شود. اما چگونه ممکن است جنسی که در داخل تولید و ساخته شده، کالای قاچاق محسوب شود؟ مجموع این رویکرد و قوانین دست و پاگیر مالیاتی با ایجاد فشار بر همکاران ما، باعث تضعیف صنف طلا و جواهر شده است.

این افراد که امروز تحت چنین فشارهایی قرار دارند،همان کسبه خرده‌پایی هستند که کشور را در انقلاب، جنگ هشت‌ساله و حوادث احیر کمک کردند و شهیدان بسیاری تقدیم نظام و اسلام کرده‌اند. اصناف همواره در برهه‌های حساس تاریخی نقش و وظیفه خود را به خوبی ایفا کرده‌اند و امروز انتظار داریم مسئولان وظیفه خود را برای حمایت از این قشر شریف انجام دهند. امروز زمان حمایت از اصناف است، نه فشار بر آنها؛ چراکه دریافت وجوهات نامتعارف و غیر منطقی از اصناف به بهانه‌های مختلف، سنگ‌اندازی در مسیر فعالیت اصناف است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا