مجله طا جواهر



اولین و تنها مجله تخصصی طلا جواهر، نقره، ساعت و آنتیک درایران


اخباربرندهاتیفانی اند کورویدادهاطراحی و ساخت

Tiffany & Co از مجموعه‌ی چشم نواز الماس های زرد خود رونمایی کرد.

بزرگترین الماس رنگی فانتزی زرد کشف شده در کانادا توسط Tiffany & Co به دو سنگ تراش زمرد تراشیده شده است.

این سنگ با وزن 71.26 قیراط در معدن Ekati در شمال کانادا در سال 2021 کشف شد و سال بعد توسط Tiffany & Co خریداری شد. پس از پیش‌نمایش الماس برای مشتریان خصوصی، این الماس به سنگ‌های 15 قیراط و 20 قیراط جداگانه در آنتورپ بلژیک بریده شد. ویکتوریا رینولدز، گوهرشناس ارشد، گفت که تعداد کمی از مردم زیبایی و ندرت الماس‌های رنگی فانتزی را درک می‌کنند.

او به راب ریپورت گفت: «پیدا کردن الماسی با این اندازه و رنگ اشباع که از صدها مایل در زمین در این ساختار تقریباً کامل هشت وجهی آمده باشد، بسیار نادر است. بیشتر مردم، حتی گوهرشناسان، هرگز سنگ زبر در این شرایط نمی بینند.»

او آن را به عنوان «پرتوی از آفتاب که از میان الماس خشن می درخشید» توصیف کرد.

Tiffany & Co در سال‌های اخیر تمرکز جدیدی روی الماس‌ها و سنگ‌های قیمتی استثنایی داشته است و یک زمرد 10 قیراطی را از معدن Muzo در کلمبیا و 35 الماس صورتی از Argyle در استرالیای غربی خریداری کرده است.

رینولدز افزود: صنعتگران ما این سنگ را به دو سنگ قیمتی با رنگ زرد و درخشان بی‌نظیر تبدیل کردند و معجزات طبیعت را با مهارت استثنایی کاردستی تیفانی متحول کردند.»

انتظار می‌رود این انگشتر 4.1 میلیون دلار (6.45 میلیون دلار استرالیا) به فروش برسد. فروش جواهرات باشکوه و جواهرات نجیب از 6 تا 8 نوامبر انجام می‌‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا