مجله طا جواهر



اولین و تنها مجله تخصصی طلا جواهر، نقره، ساعت و آنتیک درایران


اخبار

چقدر طلا در جهان وجود دارد؟

بر اساس گزارش شورای جهانی طلا، تا پایان سال 2023، حدود 212582000 کیلوگرم طلا در طول تاریخ استخراج شده. حدود دو سوم این مقدار از سال 1950 استخراج شده است.

به نظر می رسد مقدار زیادی طلا باشد، اما اگر تمام طلای استخراج شده را ذوب کنید و آن را به یک بلوک تبدیل کنید، اندازه آن از هر طرف فقط 22 متر خواهد بود.

می‌توان تمام طلای موجود در جهان را در چهار و نیم استخر شنای المپیک جای داد.

هر سال، استخراج از معادن تقریباً 2500 تا 3000 تن طلا به ذخایر اضافه می کند. دانستن اینکه چقدر طلا در زمین باقی می ماند، کار دشواری است. USGS تخمین می زند که ذخایر شناخته شده قابل استخراج در مجموع حدود 57 میلیون کیلوگرم است.

احتمالاً طلای بسیار بیشتری در زیر سطح زمین مدفون است، اما با توجه به فناوری فعلی، دستیابی به مقدار زیادی از آن دشوار خواهد بود. برخی برآوردها کل طلای غیرقابل دسترس در اعماق سطح زمین را در حدود چهارصد میلیون کیلوگرم نشان می دهد.

در هسته فلزی مذاب زمین یک تریلیون و ششصد میلیارد کیلوگرم طلا وجود دارد.

دانشمندان تخمین می زنند که حدود 20 میلیارد کیلوگرم طلا در اقیانوس معلق است. این مقدار زیادی طلا است، اما سرتاسر اقیانوس پخش است. بر اساس گزارش NOAA، این تنها حدود یک گرم طلا به ازای هر 100 میلیون متریک تن آب اقیانوس در اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام شمالی است. که به 13.3 میلیارد کیلوگرم می رسد. هیچ راه مقرون به صرفه ای برای استخراج آن وجود ندارد.

در نهایت نکته اصلی این است که طلا بسیار کمیاب است و این بخشی از ارزش آن است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا