مجله طا جواهر



اولین و تنها مجله تخصصی طلا جواهر، نقره، ساعت و آنتیک درایران


اخباررویدادهاصنف طلا و جواهرکسب و کار

نخستین کمیسیون تخصصی طلا جواهر نقره اتاق اصناف ایران

نشست مدبرانه ، هم اندیشی ، هم افزایی کمیسیون تخصصی طلا ، جواهر ، نقره اتاق اصناف ایران
با انجمن اسلامی صنف طلا ، جواهر ، نقره و سکه و صراف بازار تهران و رسانه های تخصصی طلا و جواهر
۱۴۰۲/۱۱/۱۵

نخستین جلسه رسمی کمیسیون تخصصی طلا و جواهر، نقره اتاق اصناف ایران با حضور دبیر کل اتاق اصناف ایران ، محمود بنا نژاد در تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۵ در اتاق اصناف ایران برگزار شد . این جلسه با ریاست کیومرث امیریان و اعضا محترم کمیسیون ، محمد کشتی ارای ، سید رضا اخلاقی شریعت برگزار گردید . از ویژگی های مهم این نشست، دعوت و همراهی با بزرگان انجمن اسلامی طلا ‌جواهر ، نقره ، سکه و صراف و‌ اصناف تهران بود.
محمدمهدی رزمخواه رئیس انجمن اسلامی صنف طلا ، جواهر ، نقره ، سکه ، صراف بازار تهران ، محمد ناصرآبادی و فاضل معیری.


احمد لواسانی، علی معینی، محمد مصدق، به عنوان اعضای این انجمن در محل اتاق اصناف ایران حضور داشتند و یکایک افراد صحبت های مهم ‌و پر اهمیتی را برای عبور از بحران پیش روی صنف و آسیب های جبران ناپذیری که سامانه جامع تجارت ذیل تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون قاچاق کالا و ارز به بازوان پرتوان صنعت طلا ‌‌جواهر وارد می‌کند و بیان کردند، صنعت طلا و جواهر کشور شریان های حیاتی برای اقتصادی پویا و کارامد دارد که باید با مطرح کردن این مهم برای دولت مردان ، مسائل به بهترین شکل ممکن حل شود.


همچنین ، سهراب اشرفی، عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران ومحمد میرداماد نایب رییس اتحادیه قم و مرتضی چهره قانی دبیر اتحادیه قم و خانم ها ترکمان مدیر کمیسیون های تخصصی اتاق اصناف ایران و علی آبادی کارشناس کمیسیون های تخصصی اتاق اصناف ایران و پاشایی نماینده واحد برنامه ریزی کمیسیون های تخصصی اتاق اصناف ایران و همچنین رسانه های تخصصی طلا و جواهر ، گروه نشریات تخصصی طلا ‌وجواهر ایران و خبر طلا ( زرین ) و تابان گوهر نفیس حضور داشتند .


لازم به توضیح است که سید میثم هاشمی و ستار عبادی از اعضا کمیسیون تخصصی اصناف طلا و جواهر ایران بنا بر دلایل موجه در جلسه حضور نداشتند ، این جلسه رسمی، با هدف بررسی مسائل کارشناسی نشده و چالش های صنف طلا و جواهر و نقره و سامانه جامع تجارت با تاکید بر ضرورت حفظ ارزش ها و همدلی اتحادبه ها و احترام به شایستگی افراد و پیشکسوتان و انتقال تجربه و هم افزایی با جوانان و متخصصین ، و کارشناسان و پاسداشت کرامات انسانی برگزار شد، نشست مشترک کمیسیون تخصصی طلا و جواهر و بزرگان انجمن‌ اسلامی طلاو جواهر بازار تهران نقطه مثبت و مهمی برای پیشبرد اهداف مشترک ‌‌مطالبات به حق صنفی است .

صنف طلا و جواهر همواره و‌ بصورت قانونی پرداخت های مالیاتی داشته و دارند ولی باید شفاف سازی شود که طلا و جواهر کالای مصرفی است ، سرمایه ارزشمند و پشتوانه اقتصادی کشور و مردم است و به هیچ عنوان کالای قاچاق نیست . انجمن اسلامی طلا ‌وجواهر طی نشست با کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران مهمترین مسائل و دغدغه های صنف طلا و جواهر را برای بررسی به این کمیسیون ارجاع دادند و اشاره داشتند که کمیسیون با عنوان کشوری وظیفه مهم و حیاتی دارد .


به گزارش واحد خبری گروه نشریات تخصصی طلا ‌‌جواهر ایران جلسه مشترک کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران و انجمن‌ اسلامی بازار تهران جلسه ای به دور از هر گونه حاشیه و شخصی نگری با تاکید بر اهمیت حل مسائل مهم صنف طلا ‌وجواهر و دعوت از افراد توانمند سراسر کشور در حوزه تخصصی طلا و جواهر و استفاده از پتانسیل نخبگان و افراد اصلح و فعال در صنف و معتمدین این صنعت در جای جای کشور و برگزاری جلسات فوری با مسئولین دولتی برای حل ماده ۴ سامانه جامع تجارت سپری شد .


در این جلسه مهمترین مسائل و مشکلات مطرح شده صنف طلا و جواهر از سوی انجمن اسلامی اصناف و بازاریان به کمسیسون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران ارجاع دادند تا این کمیسیون پس از استفاده از تیم حقوقی و کارشناسی و هم نظری با اعضا اتحادبه های سراسر کشور برای بررسی موضوعات مطرح شده نسبت به اعلام نظر و پیگیری در این زمینه‌ها اقدام کند.


از دیگر مسائل مطرح شده توسط خانم پاشایی رسیدگی کمسیون تخصصی طلا ‌وجواهر اتاق اصناف ایران به مشکلات تولیدکنندگان و کارگاه داران سنگلج است که تا ایتدای اسفند ماه ۱۴۰۲ کد های استاندارد آنها ابطال میشود و با توجه به ضرورت کار و معیشت آنها باید موضوع بررسی و حال و فصل گردد .
📚گروه نشریات تخصصی طلا و جواهر ایران رسانه ای مرجع و مادر ، حامی توسعه پایدار صنعت طلا و جواهر ایران

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا