مجله طا جواهر



اولین و تنها مجله تخصصی طلا جواهر، نقره، ساعت و آنتیک درایران


آموزشیسبک زندگیصنف طلا و جواهر

بررسی جواهراتی زیبا بر اساس رنگ آنها

رنگ ویتامین روح

انتخاب رنگ نوعی سرگرمی است. هماهنگی در رنگ، همانند هماهنگی در نت های موسیقی، میتواند آهنگی گوش نواز بیافریند. ترکیبی از رنگ های مناسب می تواند یک اثر نقاشی و یا یک حتی قطعه جواهری را دلنواز کند. آشنا شدن با رنگ هایی که در کنار هم متناسب به نظر میرسند، نه تنها فقط هنر، که علم است و از قوانین ویپه ای پیروی می کند.

قرمز آتشین Red Hot

قرمز، از آن دسته رنگ هایی است که بیانگر احساسات شدید می باشد. قرمز رنگ قدرت و عشق می باشد. رنگ قرمز دارای معانی نمادین دیگری نظیرگشودن فرش قرمز برای خوش آمد گویی یا هدیه دادن جواهرات قرمز رنگ به نشانه ی علاقه نیز هست.

نارنجی پر انرژی Energetic Orange

رنگی بین آتشین قرمز و گرمای دلپذیر زرد. نارنجی رنگی پویاست که توجه را به سوی خود جلب می کند.رنگی قدرتمند که به دلیل سرزندگی و پایداری دارای خواص درمانگری است. نارنجی رنگ مهیج تغییر فصل ، مابین گرمای تابستان و سرمای زمستان – پلی بین دو تضاد – است. ته رنگ های نارنجی را می توان در رنگ برگ ها در فصل پاییز ، خورشید و البته جواهرات یافت.

سبز پرطراوت Going Green

سبز، رنگ زندگی، توازن، آرامش بخش ترین رنگ و نماد نیکی است. گفته می شود سنگ های جواهر سبز رنگ توانایی جلب ثروت و سعادت را دارند. از طیف رنگ های متنوع سبز به زمرد، تورمالین، پریدوت، یشم، بریل، گارنت(سبز)، مالاکیت و توپاز اشاره کرد.

آبی بپوشیم Wearing The Blues

یکی از زیباترین رنگ های دنیای جواهرات است. بسیاری معتقدند آبی، رنگ الهام و معنویت می باشد.

صورتی و ارغوانی Pinks & Purple

صورتی رنگ عشق، رنگی آرام، آرامش بخش و سرشار از حس رضایت است. ارغوانی، رنگ، تخیل و الهام می باشد. سنگ های جواهر صورتی و ارغوانی، با یکدیگر یا به صورت مجزا انرژی مثبت به جواهرات می بخشند.

قلب های گرانبها Precious Hearts

قلب سمبل روز دوستی، مهم ترین نماد عشق و دوست داشتن است و چه چیزی بهتر از جشن گرفتن این روز، با قلبی از جنس فلزات گرانبها و جواهرات می باشد؟ طرح قلب چه به صورت سنتی و چه در اشکال مهیج دارای زیبایی نمادینی است که بسیار فراتر از زیبایی ظاهری آن می باشد. آنها به معنای واقعی قلب های گرانبها هستند.

 رنگارنگ-سبک ایتالیایی Multi-Color Italian Style

رنگ ، همواره جزئی از مد روز به شمار می آید و لباس های رنگارنگ، یادآور دهه ی 1970 بوده اند. طراحان جواهر دنباله رو این گرایش، اقدام به طراحی جواهرات مهیج و رنگارنگ کرده اند که دارای قابلیت استفاده با هر نوع لباس، سلیقه و بودجه هستند.

سفید و سیاه Black & White

یکی به معنای عدم وجود هیچ یک از رنگ ها و دیگری به معنای حضور تمامی رنگ هاست. رنگ سیاه را می توان در الماس های سیاه ، اونیکس، “کهربای سیاه jet” ، مروارید ها و رنگ سفید را در الماس، یاقوت، کوارتز و مروارید یافت. این تصور وجود دارد که سنگ های سیاه دارای قدرت محافظت و سنگ های سفید نمادی از پاکی و خلوص می باشند. این دو در کنار یکدیگر یکی از پر طرفدارترین مد های روز را تشکیل میدهند.

فقط برای آقایان Just For Men

تا همین چند وقت پیش زیورآلات آقایان خوش تیپ نه تنها به ساعت، سنجاق کراوات و دکمه سردست محدود می شد. اما امروزه، دستبندهای مردانه، آویز های گردن، انگشتر، سگک کمربند و حتی گوشواره نیز به آنها افزوده شده اند. از آنجایی که برای ساخت زیورآلات مردانه از مواد متنوعی استفاده می شود این جواهرات در رنگ های زیبا، دارای طرح های ساده یا پیچیده، همواره مطابق با مد روز عرضه می شوند.

سنتی دیرینه یا جدید Something Old Something New

در آخر به جدیدترین مد روز در جواهرات ازدواج میپردازیم زیرا چنین سبک هایی به اندازه ی جواهرات معاصر امروزه، محبوب و مورد توجه هستند. طلا و پلاتین سنتی با پلادیوم ، تیتانیوم و آلیاژ های کوبالت ترکیب و به منظور افزایش جذابیت قطعه کار ، الماس های فانتزی رنگارنگ و یاقوت های رنگی در اشکال و اندازه های متفاوت به آنها افزوده می شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا