مجله طا جواهر



اولین و تنها مجله تخصصی طلا جواهر، نقره، ساعت و آنتیک درایران


اخباررویدادهاسبک زندگی

جواهرات سلطنتی مراسم تاج گذاری

تاج سلطنتی Imperial State

تاج سلطنتی با فریم طلا و سوار شده با 3 عدد سنگ بزرگ ، 2868 عدد المــــاس بر روی تیبل نقــــره با تراش رز و برلیــان و سنگهای رنگی سوار شده بر روی طلا که شامل 17 عدد سفایر و 11 عدد زمرد و 269 مروارید است.در قسمت جلوی نوار تاج، برلیانت کوسنی شکل بزرگ، کولینان II، دومین سنگ بزرگ تراشیده شده از الماس کولینان (همچنین به عنوان ستاره دوم آفریقا نیز شناخته می شود) قرار دارد. در پشت باند، یاقوت کبود بیضی شکل بزرگی وجود دارد که به نام ‘Sapphire استوارت’ شناخته می شود. این دو گوهر بزرگ با یک فریز روباز، حاوی هشت زمرد پلکانی و هشت یاقوت کبود، بین دو ردیف مروارید به هم متصل شده‌اند.

تاج با کلاه مخملی بنفش و نوار اِرمینه(خز پایین تاج) نصب شده است. صفحات مزین به برلیان در پشت ‘یاقوت شاهزاده سیاه’ و ‘یاقوت کبود استوارت’ به یاد تاریخ تاج حک شده است.این تاج برای تاجگذاری پادشاه جورج ششم در سال 1937 ساخته شد، اما دقیقاً بر اساس تاجی است که در سال 1838 توسط جواهرسازان آن زمان، راندل، بریج و راندل برای ملکه ویکتوریا طراحی شد. تاج با چندین سنگ تاریخی مزین شده است که تعدادی افسانه به آنها متصل شده است.

گوی پادشاه

وجود صلیب در بالای گوی نماد دنیای مسیحیت است. گوی طلای تو خالی، بندی مزین شده با سنگ های قیمتی و مروارید دارد.

عصای سلطنتی با سلیب

الماس ستاره آفریقا یا Cullian l از بزرگترین الماس های دنیا در سال 1910به این عصا اضافه شده است. در این عصا هنر میناکاری به به کار رفته و با جواهر تزیین شده است. ارتفاع آن، 92 سانتی متر است.

مخزن روغن طلا و قاشق

مخزن روغن طلا در سال 1661 از طلا ساخته شده و ارتفاع آن 207 میلی متر است. از این مخزن برای تدهین(یا chrism؛ واژه ای یونانی به معنی مسح) فرمانروایان استفاده می شود. قاشق نیز از نقره با آبکاری طلا و مروارید ساخته شده است. ارتفاع آن 267 میلی متر است.

اسقف اعظم قبل از اینکه شکل سلیب پادشاه را روی سر، سینه و دستانش مسح کند، روغن مخصوصی را از مخزن طلا روی قاشق تاج گذاری می ریزد. مخزن برای تاج گذاری چارلز دوم ساخته شد، اما شکل آن به نسخه قبلی و افسانه ای برمی گردد که مریم باکره در قرن دوازدهم به سنت توماس بکت ظاهر شد و به او عقاب طلایی داد که پادشاهان آینده انگلیس از آن مسح خواهند شد.

قاشق تاج گذاری بسیار قدیمی تر است، زیرا پس از جنگ داخلی انگلیس از تخریب الیور کرامول در قصر ها جان سالم به در برده است.

خود روغن برای تاج گذاری با استفاده از زیتون های برداشت شده از دو باغ در کوه زیتون در اورشلیم تولید شده. هنگامی که پادشاه را مسح می کردند، با پرده ای او را از دید پنهان می کردند، زیرا این مقدس ترین بخش خدمات در نظر گرفته می شود.

تاج ادوارد مقدس

این تاج برگرفته از نسخه بسیار قدیمی تری است که برای پادشاه و قدیس آنگلوساکسون، ادوارد اعتراف کننده، ساخته شده بود و گفته می شود که در مراسم تاج گذاری پس از سال 1220 استفاده می شد تا زمانی که کرامول آن را ذوب کرد. این تاج در سال 1661 ساخته شد و وزن آن بیش از 2 کیلوگرم است. قاب آن از طلای خالص ساخته شده است. همچنین مزین شده با یاقوت، آمیتیست، سفایر، گارنت، توپاز و سنگ های کهربا می باشد.

پادشاه این تاج را فقط در زمان تاج گذاری بر سر می گذارد. در 360 سال گذشته 6 فرمانروا آن را به سر گذاشته اند.

تاج ملکه مری

تاج مکله مری، تاجی نقره و پوشیده شده با 2200 الماس، در سال 1911 ساخته شده است. سه تکه از الماس Cullinan، (بزرگترین الماس پیدا شده در جهان) بر روی این تاج کار شده است. وزن آن 590 گرم می باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا