مجله طا جواهر



اولین و تنها مجله تخصصی طلا جواهر، نقره، ساعت و آنتیک درایران


آموزشیبرندهاسبک زندگیطراحی و ساختفناوری روزکسب و کار

رنــگ ســال 2022

Pantone 2022 Color of the Year

پنتون Pantone شرکتی است واقع در شهر کارلستات نیو جرسی که به‌خاطر سیستم رنگ پانتون (PMS) که فضایی رنگی و اختصاصی است و در صنایع به‌ویژه چاپ استفاده می‌شود، شناخته می‌شود. از این سیستم گاهی نیز در تولید رنگ، پارچه و پلاستیک نیز استفاده می‌شود.
سیستم تطبیق رنگ پنتون سیستمی برای تولید رنگ استاندارد است. با استفاده از این استاندارد رنگ، تولیدکنندگان در همه جای دنیا می‌توانند به سیستم پنتون مراجعه کنند تا مطمئن شوند رنگ مورد استفاده آن‌ها، همان رنگی است که می‌خواهند بدون آن‌ که با رنگ تماس داشته باشند.
این شرکت به عنوان تعیین‌کننده غیر رسمی رنگ سال، شهرت جهانی دارد. بیش از ۱۰ میلیون طراح و سازنده‌ای که با پنتون در ارتباط هستند خود اثباتی است که این مجموعه، زبان جهانی رنگ‌ها است. همه چیز از سال ۱۹۶۳ آغاز شد. زمانی که “لارنس هربرت” بنیانگذار پنتون، سیستمی نوآورانه برای شناسایی، تطبیق و ارتباط رنگ‌ها به منظور تولید رنگ‌های دقیق برای استفاده در جامعه گرافیک‌ها ابداع کرد. همین سیستم سرآغازی شد بر تولید پرینترهای رنگی که می‌توانستند رنگ‌های مد نظر طراحان را چاپ کنند. هربرت بر این نکته آگاه بود که طیف دیده شده و تفسیر شده برای هر فرد الزاما یکسان نیست. به خصوص در نواحی تغییر رنگ این اختلاف تفسیر بسیار شدیدتر است. از آن زمان، بنیاد پنتون سیستم تطبیق رنگ خود را در سایر صنایعی که با رنگ سر و کار دارند: فناوری دیجیتال، پارچه، پلاستیک، معماری و طراحی داخلی، نقاشی و بسیاری دیگر از صنایع گسترش داده است. از سال ۲۰۰۰، هر ساله و معمولا در پاییز، موسسه رنگ پنتون رنگ سال را اعلام می کند.


رنگ سال چگونه انتخاب می‌شود؟
رنگ سال پنتون پیشروترین رنگ هر سال از منظر طراحان و انعکاسی است از آنچه جهان در سال پیش رو بیش از هر چیز به آن نیاز دارد. از جمله معیارهای انتخاب رنگ توسط شرکت پنتون، رویدادهای اخیر آن زمان برای ایجاد یک زبان بین‌المللی و ایجاد صلح جهانی است. مانند: صنعت سرگرمی، مد، فناوری و موارد دیگر. رنگ سال برای بیان حس و حال آنچه در جهان می‌گذرد است. کارشناسان پنتون با توجه به اتفاقات و خواسته‌های مردم جهان رنگی را انتخاب می‌کنند. چرا که هر رنگ معانی و پیامی را به همراه دارد. تیم کارشناسان انتخاب رنگ این کمپانی متشکل از ۲۰ نفر است که طی ۹ ماه تحقیقات، قبل از شروع سال جدید رنگ سال بعدی را در آغاز سال اعلام می‌کنند. هر سال جلسه‌ایی از نمایندگان ملل مختلف به میزبانی شرکت پنتون به نام گروه استانداردهای رنگ برگزار می‌گردد. این نماینگان به مدت دو روز به بحث و گفت و گو می‌پردازند و نتیجه جلسه به انتخاب رنگ سال می‌انجامد.

نمایش اعتماد به نفس بی‌دغدغه، کنجکاوی جسورانه که روح خلاق ما را تازه می‌کند.
رنگ سال 2022 که Very Peri نامگذاری شده است به ما کمک می‌کند تا این چشم‌انداز تغییر یافته از احتمالات را در آغوش بگیریم و پنجره‌ای از زیبایی چشم‌نواز در زندگی ما گشوده شود.
Very Peri قدردانی را برای برخی از ویژگی‌هایی که آبی نشان می‌دهد و با چشم‌انداز جدیدی که امروزه طنین‌انداز می‌شود تکمیل می‌کند.
ما در دوران دگرگونی زندگی می‌کنیم، رنگ سال 2022 نماد گذر از دوران نگرانی و رخوت‌انگیز است. همانطور که ما از یک دوره شدید انزوا بیرون می‌آییم، مفاهیم و استانداردهای ما در حال تغییر هستند و زندگی فیزیکی و دیجیتالی ما به روش‌های جدیدی ادغام شده است. طراحی دیجیتال به ما کمک می‌کند تا محدودیت‌ها و واقعیت‌ها را گسترش دهیم و دری را به روی دنیای مجازی پویا باز کنیم که در آن می‌توانیم امکانات رنگی جدید را کشف و ایجاد کنیم.
«رنگ پنتون سال منعکس‌کننده آنچه در فرهنگ جهانی ما در حال وقوع است، بیان می‌کند که مردم به دنبال چه چیزی هستند که آن رنگ می‌تواند نویدبخش روزهای خوب باشد.»
لوری پرسمن، معاون موسسه رنگ پنتون اضافه کرد. ایجاد یک رنگ جدید برای اولین بار در تاریخ رنگ سال پنتون نشان دهنده نوآوری و تحول جهانی است که در حال وقوع است. همانطور که جامعه همچنان رنگ را به عنوان یک شکل مهم ارتباط و راهی برای بیان و تأثیرگذاری بر ایده‌ها و احساسات و تعامل و ارتباط می‌شناسد، پیچیدگی این رنگ آبی قرمز بنفش جدید، امکانات گسترده‌ای را که پیش روی ما قرار دارد را برجسته می‌کند.
Very Peri که ویژگی‌های آبی را در بر می‌گیرد و در عین حال دارای ته رنگ بنفش-قرمز است، نگرش هیجان‌انگیز، شاد و حضوری پویا را به نمایش می‌گذارد که خلاقیت شجاعانه و بیان تخیلی را تشویق می‌کند.

آذر ۱۴۰۰

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا