مجله طا جواهر



اولین و تنها مجله تخصصی طلا جواهر، نقره، ساعت و آنتیک درایران


طراحی و ساخت
موضوعات داغ

سکه‌های کوچکتر گرانتر شدند

آخرین قیمت طلا پیش از شروع امروز بازار چقدر است و چه سیگنال‌هایی از دیروز برای بازار امروز قابل اشاره است؟

 قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد امروز چهارشنبه ۲۶ شهریور با 9,000 تومان افزایش، 1,228,400 معامله شد.

اما در بازار سکه وضعیت چطور است؟

بازار سکه در روز گذشته نسبت به سه‌شنبه تغییر چشمگیری را تجربه نکرد. دو عامل مهم اثر گذار بر سکه نتوانستند تغییر زیادی را در قیمت‌های آن ایجاد کنند. از سویی طلای جهانی نوسان شدیدی را تجربه نکرد و بازار ارز نیز با وجود فراز و نشیب‌های فراوان در نهایت تغییرات چندانی نداشت. روند افزایش و کاهش قیمت طلا و سکه ادامه داشت و سکه نزدیک به 13 میلیون تومان رسید اما در ادامه روند معاملات این قیمت افت کرد.

قیمت هر سکه بهار آزادی در جریان داد‌و‌ستد‌های دیروز به 12 میلیون و 860 هزار تومان رسید. البته رشد قیمت در نیم سکه و ربع سکه به نسبت بیشتر بود. هر گرم طلای 18 عیار نیز در اوایل بازار به یک میلیون و 228 هزار تومان رسید اما در ادامه قیمت آن افت و یک میلیون و 230 هزار تومان به فروش رسید.

طلای جهانی و سیاست‌گذاری فدرال‌رزرو

به دنبال تضعیف ارزش دلار و در حالی که سرمایه گذاران در انتظار نتیجه نشست سیاست‌گذاری فدرال‌رزرو هستند تا سرنخ‌هایی از برنامه بانک مرکزی آمریکا در مورد نرخ بهره و نرخ تورم به دست بیاورند، قیمت طلا دیروز شاهد افزایش بود. قیمت هر اونس طلا دیروز با 57/ 0 درصد افزایش به ۱۹۶5 دلار رسید. قیمت طلا در معاملات آتی برای تحویل در ماه دسامبر با 46/ 0 درصد رشد به ۱۹۷۵ دلار و ۲۰ سنت رسید.

به اعتقاد کارشناسان تضعیف ارزش دلار موجب رشد قیمت طلا شده است. بانک مرکزی آمریکا در ماه گذشته میلادی با اتخاذ یک رویکرد جدید، اعلام کرد که اجازه رسیدن نرخ تورم به بالای ۲ درصد را خواهد داد و نرخ بهره را برای مدتی طولانی‌تر در نزدیکی صفر نگه خواهد داشت.کاهش نرخ بهره موجب تضعیف ارزش دلار و بازدهی کمتر اوراق قرضه دولت آمریکا می‌شود و اشتها برای سرمایه‌گذاری در بازار طلا را بالا می‌برد.

منبع : تجارت نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا