مجله طا جواهر



اولین و تنها مجله تخصصی طلا جواهر، نقره، ساعت و آنتیک درایران


فناوری روز

گرانترين هتل جهان با تنپوشی از طلا

نکات برگزیده مطلب
  • دانش قدرت است
  • در آینده ممکن است
  • طرفداران تیم های Hibs و Ross County در فینال
  • نکته روز : آن مرد دوباره
  • طرفداران تیم های Hibs و Ross County در فینال
  • Spieth در خطر ناپدید شدن

“قصر امارات” که يکی از گران‌ترين هتل‌های جهان در سال ۲۰۰۵ بود؛ اين ‌بار در سال ۲۰۱۸ تصميم گرفته که براي حفظ اين‌ جايگاه، از ورقه‌های طلا براي پوشاندن سقف‌های خود استفاده کند.
قصر امارات (Emirates Palace) هتلی لوکس در ابوظبی، امارات متحده عربی است. اين هتل در سال ۲۰۰۵ تأسيس شد اما رستوران‌های آن در سال ۲۰۰۶ به بهره‌برداری رسيد. هتل قصر امارات متعلق به دولت ابوظبی است و مديريت آن در اختيار مجموعه هتل‌های “کمپينسکی” است؛ هزينه ساخت اين هتل ۱/۹ ميليارد پوند (در حدود 3 ميليارد دلار آمريکا) است و پس از “مارينا بی سندز” گران‌ترين هتل در جهان است.

هتل قصر امارات شامل ۳۹۴ مرکز اقامتی است که ۳۰۲ اتاق دارد و مابقی آن سوئيت است. از ديگر امکانات اين هتل سالن اجتماعات با ظرفيت ۱۱۰۰ نفر و ۴۰ اتاق مخصوص جلسات، زمين‌های تنيس، دو مجموعه آبی، استخر روباز، زمين‌های کريکت، راگبی و فوتبال است.

آنچه باعث تمايز هتل قصر امارات با ديگر هتل‌های لوکس و هفت‌ستاره جهان میشود

اين است که هر سال برای تعويض سقف فقط از ورقه‌های طلای ناب استفاده میشود و براي اين کار در حدود ۱۳۰ هزار دلار هزينه میکند. سالن‌های آن، اتاق‌ها و مهمان‌خانه‌ها دارای بيش از يک هزار لوستر چلچراغ (Swarovski) است که به‌عنوان نمادهايی طلايی و سمبل کاخ روشن میشود.
پس از ده سال از افتتاح هتل‌ قصر، Manoj Kuriakose با يک تيم کاری از کرالای هند برای حفظ شکوه و جلال مناسب هتل به آنجا سفر کرده‌اند و Kuriakose و تيم او مسئول تعمير و نگهداری ۲۰۰۰ متر مربع سقف تزئينی هستند که هر سال با ۲۲ ورق طلا و نقره انجام میشود.
جايگزين کردن سقف با ورق طلا حدود ۴ تا ۵ سال طول خواهد کشيد و دائماً اين جايگزينی هر سال تکرار خواهد شد. گفته میشود براي هر يک متر مربع از سقف، حدود ۵۰ برگ طلا با هزينه تقريبی ۱۰۰ دلار نياز است.

هر کجا که نگاه میکنيد؛ میتوانيد لايه‌های طلايی و نقره‌ای را مشاهده کنيد.

ورق‌هاي نازک طلاي خالص از ايتاليا وارد میشود سپس شمش، فشرده و چکش زده میشود تا زمانی که يک ورقه نازک از طلا بدست بيايد. سپس ورقه طلا با چسب مخصوص به سقف چسبانده میشود.

elahyeh-115-116-talajavaher-magazine

اين تيم از انگشتان دست خود براي ساختن ورق‌های ظريف طلا استفاده میکنند. وی توضيح میدهد که: لايه‌های ورق طلا را کنار هم قرار میدهيم. اين ورقه‌های طلا خيلی نازک و شکننده هستند و بايد مراقب بود چون با کوچک‌ترين حرکت انگشت ممکن است شکسته شوند. سپس يک پوشش نهايی روی ورق‌های طلا کشيده میشود. او میگويد: زمانی که مهمان‌ها ما را می بينند؛ هيجان زده می شوند. آنها می ايستند و با دقت تماشا می کنند و در ‌‌نهايت سؤال‌های شان را می پرسند و برای کسب اطلاعات بيشتر کنجکاوی میکنند. اين يک چرخه‌ی پايان‌ناپذير است و هيچ هتلی با اين ميزان از طلا در دنيا وجود ندارد.

نمایش بیشتر

مجله طلا و جواهر

تنها مجله تخصصی بین المللی طلا جواهر، نقره، ساعت و آنتیک درایران با موضوعات هنری، علمی، خبری ، آموزشی با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا