مجله طا جواهر



اولین و تنها مجله تخصصی طلا جواهر، نقره، ساعت و آنتیک درایران


اخباربرندهارویدادها

هوشمند‌ترین ستاره آلمانی

یکی از کارکنان مرسدس بنز در حال نصب نشان بنز بر خودروی اس کلاس جدید در آوریل ۲۰۲۰

مدل جدید مرسدس بنز اس کلاس پرچمدار شرکت دایملر آلمان در حالی معرفی شد که بسیاری از تکنولوژی‌های جدید خودرو در آن استفاده شده و این خودرو در ردیف نخست تکنولوژی صنعت خودرو جهان قرار گرفته است.

مرسدس بنز اس کلاس را می توان هوشمندترین خودرو آلمانی و در چند تکنولوژی پیشتاز خودروهای جهان دانست.

اما این خودرو که گران‌ترین محصول مرسدس بنز و اتومبیل مورد استفاده دیپلمات‌‌ها و مقامات‌ بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران است؛ چه ويژگی‌هایی دارد؟

اولا کائلینیوس، رئیس هیئت مدیره دایملر در حال معرفی خودروی جدید کلاس اس مرسدس در سپتامبر ۲۰۲۰

رانندگی و ایمنی

این خودرو از نظر ایمنی تعداد زیادی از تکنولوژی‌های جدید را در خود دارد. اس کلاس جدید اولین محصول صنعت خودرو در جهان است که به کیسه هوای سرنشینان عقب مجهز شده است.

از طرفی این خودرو به صورتی طراحی شده که در هنگام تصادف ارتفاع خود را افزایش می‌دهد تا ضربه به بخشی از شاسی خودرو که بسیار مقاوم است وارد شود.

این خودرو در جلو واطراف خود به تعدادی سنسور، دوربین و لیدار مجهز شده و با توجه به برنامه‌ریزی نرم‌افزاری و هوش مصنوعی، می‌تواند در زمانی که احساس خطر کند مسیر خودرو را تغییر دهد یا ترمز کند.

یکی از کارکنان مرسدس بنز در حال کار بر خودروی جدید کلاس اس در سپتامبر ۲۰۲۰

خودران سطح سه هم در این خودرو استفاده شده است. البته این تکنولوژی را هم اکنون شرکت تسلا در محصولات خود استفاده می‌کند. این تکنولوژی به رانندگان خودرو اجازه می‌دهد در بخش‌هایی از اتوبان رانندگی را به خود خودرو واگذرا کنند.

این سطح از خودران به رانندگان در پارک کردن خودرو کمک می‌کند و راننده می‌تواند از خودرو پیاده شود و پارک کردن را کاملاً به خودرو بسپارد.

در اس کلاس جدید چراغ‌ها هم در برخی اوقات مانند ویدئو پروژکتور عمل می‌کنند و در صورتی که خطری در جاده باشد آن خطر را با اشکال مختلف و در اندازه بزرگ روی جاده رسم می‌کنند تا رانندگان دیگر از خطر مطلع شوند.

در جلوی خودرو هم نشانگرهایی به صورت سه بعدی به راننده نشان داده می‌شود تا هم خطر را بهتر درک کند هم بتواند راحت‌تر و با دقت بیشتر به مسیریابی بپردازند.

این قابلیت واقعیت افزوده و وسعت دید آن در جلوی راننده، مانند یک صفحه بزرگ ۷۷ اینچی عمل می‌کند.

این تکنولوژی مشابه فناوری است که در پروژکتورهای سینمایی استفاده می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا