مجله طا جواهر



اولین و تنها مجله تخصصی طلا جواهر، نقره، ساعت و آنتیک درایران


طراحی و ساخت

معرفی دو هدیه ازدواج گران قیمت

الماس 5 میلیون دلاری الیزابت تیلور

یک بار ریچارد برتون درباره همسرش الیزابت تیلور بازیگر سرشناس آمریکایی و برندهٔ دو جایزه اسکار  گفت: “من دوست داشتم تاج محل را برای او بخرم، اما حمل و نقل آن هزینه زیادی دارد”. خوشبختانه برای تیلور، شوهر ولزی خوش تیپ و کاریزماتیک وی که فرزند یک کارمند معدن زغال سنگ بود، به اندازه کافی عملی بود که بتواند هدایای قابل حمل بیشتری را به وی تحویل دهد. الماس مشهور تیلور- برتون، توسط بارتون در حراجی با قیمت 1.1 میلیون دلار در سال 1969 ، تقریباً امروز 4 میلیون دلار خریداری شد.

این الماس قبل از این که توسط شرکت هری وینستون خریداری شود، از سنگی 240.8 قیراطی که در معدن مرغوب آفریقای جنوبی در سال 1966 کشف شده بود، تراش خورد. الیزابت تیلور برای اولین بار در چهلمین جشن تولد پرنسس موناکو آن را پوشید. این ازدواج برتون با الیزابت تیلور خیلی دوام نیاورد و تیلور بعد از طلاق این الماس را برای فروش گذاشت. در سال 1978 به هنری لامبرت، جواهرساز نیویورک به قیمت 5 میلیون دلار فروخته شد. این آرزوی تیلور بود که بخشی از عواید فروش جواهرات خود را برای کمک به ساخت بیمارستان جدید در بوتسوانا اهدا کند.

حلقه نامزدی الماس صورتی

بن افلک هنرپیشه، کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس آمریکایی برای خواستگاری از جنیفر لوپز یک حلقه ازدواج بسیار زیبا با نگین الماس صورتی رنگ 6.1 قیراطی به ارزش 1.2 میلیون دلار هدیه داد. در کنار نگین الماس آن دو الماس سفید مکعبی شکل دیگر روی حلقه پلاتینیوم تزئین شده است.

طبق اعلام موزه الماس کیپ تاون ، الماس های صورتی از جمله با ارزش ترین ها در جهان هستند و می توانند تا 20 برابر قیمت الماس های دیگر ارزش داشته باشند. قیمت گذاری نیز به درخشش، برش، وضوح و شکل آن بستگی دارد. اگرچه این جنیفر لوپز پس از جدایی و تقسیم اموال در سال 2004 ، حلقه را به بن افلک برگرداند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا