مجله طا جواهر



اولین و تنها مجله تخصصی طلا جواهر، نقره، ساعت و آنتیک درایران


برندهاطراحی و ساخت

معرفي طراحان جواهرات دست ساز، برترين برندهای دنيا

سبک کلاسيک، زيبا و جادوان به عنوان نشانه‌هاي تجاري و منحصر به‌فرد برترين طراحان معروف جواهرات در سرتاسر جهان محسوب مي‌شوند که در فهرست زير به آنها اشاره شده است.

 بسياري از طراحان جواهرات، آغاز فروتنانه‌اي در کار خود داشته‌اند اما در نهايت با نام خود، به ايجاد سبک‌هايي منجر شده‌اند که عطش زنان و مرداني که عاشق جواهراتي با کيفيت بالا و شکوهمند هستند را بر مي‌انگيزد و مسحور خود کردند.

در فهرست زير، به ۱۲ طراح معروف جواهرات اشاره کرده‌ايم که سبک آنها تا دهه‌ها در بين ساير سبک‌ها برتري داشته است و آنها توانسته‌اند حضور قدرتمندي در ايجاد زيبايي و جذابيت بيشتر بين زنان و مردان سرتاسر دنيا با طراحي‌هاي منحصر به فرد خود با گوشواره‌ها، ساعت‌ها، گردنبندها، دستبندها و حلقه‌ها ايجاد کنند.

برند جواهرات ميکيموتو

ميکيموتو يک شرکت لوکس و سازنده جواهرات مرواريدي است. اين شرکت توسط “ميکيموتو کوکيچي” تاسيس شد؛ که فرهنگ استفاده از مرواريد در بين جواهرات را براي اولين بار به خود اختصاص داد. اولين فروشگاه ميکيموتو در سال ۱۸۹۹ در توکيو تاسيس شد و سپس در لندن، پاريس، نيويورک، بمبئي و ساير شهرهاي بزرگ دنيا گسترش پيدا کرد و جزء اولين جواهرات ژاپني بود که توانست به شهرت بين‌المللي دست پيدا کند.

جواهرات ميکيموتو به دليل استفاده از مرواريدهاي ساده، نفيس و طراحي‎هاي زيبا شناخته شده است، البته آنها زيورآلات مرواريدي که از پيچيدگي‌هاي بيشتري برخوردار است را نيز طراحي مي‎کنند. ميکيموتو به عنوان جواهرساز رسمي ‌در مسابقات دختر شايسته آمريکا از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۸ و همچنين در مسابقات زيبايي دختر شايسته جهان از سال 2002 تا 2007 شرکت داشت.

برند جواهرات شنل

شنل يک شرکت طراحي و مد لوکس فرانسوي است که در سال ۱۹۰۹ توسط طراح افسانه‌اي، گابريل کوکو شنل پايه‎گذاري شد. در آغاز طراحي‌هاي کوکو؛ جواهرات شنل هميشه ترکيبي از سبک‌هاي زنانه و مردانه را دربر داشتند، و به منظور ستايش مجموعه لباس‎هاي آماده و لوکس براي زنان، طراحي شده بودند.

برخي از برجسته‎ترين طراحي‎هاي شنل شامل گردنبندهاي بلند با مرواريدهاي سفيد و مشکي، سنجاق سينه‌هايي با سنگ‌هاي قيمتي و زيورآلات آراسته شده به الماس هستند. جواهرات طراحي شده توسط شنل توسط بازيگران بسياري از جمله مرلين مونرو، کاترين دنو، کيرا نايتلي و جانگ زيي مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

برند جواهرات هري وينستون

هري وينستون شرکت توليد جواهرات و الماس هري وينستون را در سال ۱۹۳۲ تاسيس کرد. پس از مرگ او در سال ۱۹۸۷، اين شرکت به کار خود ادامه داد و در نهايت به شرکتي پيشرو در ساخت الماس تبديل شد؛ با اين وجود اين شرکت جواهرسازي هم چنان با نام هري وينستون شناخته مي‌شود. الماس، به عنوان قطعه مرکزي در جواهرات هري وينستون به شمار مي‎رود، اگرچه در اين جواهرات از سنگ‌هاي قيمتي ديگر نيز استفاده مي‌شود. در طراحي‌هاي وينستون، هنر پيکرتراشي و سنگ‌تراشي به ميزان زيادي به چشم مي‌خورد و اغلب به عنوان قطعات ساخته شده توسط هنرهاي زيبايي به شمار مي‎روند. علاوه بر طراحي‌‎هاي منحصر به فرد، هري وينتسون، به خريد و فروش جواهرات و قطعات قديمي، قيمتي و محبوب در ايالت‌ها نيز مي‌پرداخته است.

معروف‌ترين قطعه‌اي که تا به حال توسط هري وينستون خريداري شده است “الماس اميد” Hope Diamond بزرگ‌ترين الماس آبي رنگ در جهان بوده، که در سال ۱۹۴۹ از”والش مک کلين” خريداري شد که او نيز اين قطعه را از کارتيه خريداري کرده بود. وينستون، الماس اميد را، قبل از اينکه آن را به موزه‎ي ملي و تاريخ طبيعي اسميت سونيان اهدا کند. به مدت ۱۰ سال در اختيار داشت که اين قطعه همچنان در اين موزه قابل مشاهده است.

[/padding]

برند جواهرات بولگاري

يک برند لوکس ايتاليايي و معروف در طراحي جواهرات، ساعت، عطر و هتل‌ها است. اين برند توسط “سوتيريوس” و “ولگاريس” پايه‌گذاري شد، يک جواهرساز يوناني که در سال ۱۸۸۱ به رم مهاجرت کرد. اين شرکت در قرن بيستم رشد پيدا کرد و به دليل استفاده از ساختارهاي فلزي در طراحي‌هاي خود به يک برند بين‌المللي و شناخته شده، تبديل شد که اغلب از اتصالات قديمي‌ و فلزات سنگين در طراحي‌هاي خود استفاده مي‌کرد.

همچنين آنها به دليل الماس‌ها و سنگ‌هاي قيمتي به کار رفته در جواهرات خود بسيار معروف بودند. يکي از طراحي‌هاي بي‌نظير آنها، “سرپنتي” است؛ مجموعه‌اي از جواهرات و ساعت‎ها که به شکل‌هاي مار، يا مارپيچ طراحي شده و اغلب به وسيله سنگ‌هاي قيمتي هموار تزئين مي‌شوند. نام تجاري اين شرکت بولگاري است که با حروف الفباي لاتين نوشته مي‌شود.

اليزابت تيلور به عشقي که به جواهرات بولگاري داشت معروف بود. او يک مجموعه گسترده از جواهرات مختلف با الماس و سنگ‌هاي قيمتي داشت که مخصوص او طراحي شده بودند، از جمله يک دستبند سرپنتي طلا که به منظور پيچيده شدن دور بازوي او طراحي شده بود. جواهرات شخصي او در نمايشگاه صد و بيستمين سالگرد تاسيس بولگاري به نمايش گذاشته شدند.

برند جواهرات پياژه

پياژه يک برند جواهرسازي لوکس سوئيسي است که توسط “ژورژس پياژه” در سال ۱۸۷۴ تاسيس شد. اين برند در ابتداي کار خود به دليل طراحي ساعت‌هاي لوکس بسيار معروف بود؛ به خصوص ساعت‌هايي که با سنگ‌هاي قيمتي و طرح‌هاي رنگارنگ، تزئين شده بودند.

در طول قرن بيستم، پياژه نيز شروع به ساختن جواهرات کرد به خصوص مشغول ساختن قطعاتي با سنگ‌هاي تزئيني و الماس شد. طراحي آنها در‌ هاليوود قديم نيز، شکل طبيعي‌ خود را حفظ کرد، به خصوص مجموعه‌ منحصربه فرد پياژه رُز.

در سال ۲۰۰۸، پياژه به وسيله گروه جواهرآلات لوکس، به عنوان ششمين برند معتبر جواهرسازي در سرتاسر دنيا، شناخته شد. جواهرات پياژه اغلب توسط بازيگران و افراد معروف در مراسم افتتاحيه‌ها و فرش قرمزها، مورد استفاده قرار مي‌گيرد، بازيگراني مانند “اسکارلت جوهانسون”، يک گردنبند زمردي و چسبان پياژه را در سال 2015 در مراسم جوايز آکادمي ‌به گردن انداخته بود.

elahyeh-115-116-talajavaher-magazine

برند جواهرات ديور

“کريستين ديور” يک شرکت محصولات لوکس فرانسوي است که نام آن از انتهاي نام خانوادگي طراح بنيان‌گذار آن، انتخاب شده است. او طراحي جواهرات را در دهه ۱۹۵۰ آغاز کرد. جواهرات ديور به منظور تکميل کردن ساير محصولات لوکس اين برند طراحي مي‌شوند به خصوص خط توليد محصولات خانم‌ها و سبک آنها در نوع خود پر رنگ و مسحورکننده است.

جواهرات ديور به دليل استفاده از محوريت زنانه در طراحي‌هاي سنتي مردانه، شناخته شده است. ديور همچنين براي مجموعه‌ جواهرات و سنگ‌هاي قيمتي تزئين شده با شکل گل رز بسيار محبوب است که به خاطر گل مورد علاقه‌ي کريستين ديور، اين طراحي انتخاب شده است.

برند جواهرات ون کليف اند آرپلز

ون کليف اند آرپلز، توسط “آلفرد وان کليف” و پدر زنش، “ساموئل آرپلز”، در پاريس و در دوران هنر تزئيني، پايه‎گذاري شد. جواهرات وان کليف اند آرپلز به دليل داشتن طراحي‌هاي دلفريب و خيره‌کننده با الماس و جواهرات شناخته شده است. يکي از معروف‌ترين طراحي‌هاي آنها “مجموعه‌ پر رمز و راز” است که در سال ۱۹۳۳ به ثبت رسيد و به اندازه‎اي با ظرافت ساخته شده بود که دندانه‌هايي که سنگ‌ها را در جاي خود نگه داشته بودند، تقريبا غيرقابل ديدن بودند.

ساخت مجموعه پر رمز و راز، مي‌تواند به بيشتر از ۳۰۰ ساعت کار بر روي هر قطعه نياز داشته باشد و تنها تعداد بسيار کمي ‌‌از آنها در هر سال توليد مي‌شوند. استفاده از جواهرات وان کليف اند آرپلز در بين بسياري از سلبريتي‌ها از جمله اليزابت تيلور، گريس کلي و شاهزاده ثريا بختياري، استفاده کرده‌اند.

برند جواهرات گراف

“لورانس گراف” حرفه طراحي خود را در انگلستان و در زماني که ۱۵ سال داشت، آغاز کرد. او نزد يک جواهرساز حرفه‌اي، شاگردي مي‌کرد. در سال ۱۹۶۰ شرکت جواهرات الماس گراف را تاسيس کرد. در سال ۱۹۶۲، او چندين فروشگاه در منطقه جواهرفروشي لندن، افتتاح کرده بود.

علاوه بر طراحي‌هاي پيچيده‌ او در جواهرسازي با الماس، گراف به دليل خريد و ساخت دوباره الماس‌هاي معروف نيز، شناخته شده بود. الماس‌هاي معروفي که او با آنها کار مي‌کرد شامل مجموعه زرد واليس سيمپسون ويندسور، الماس ويتلسباخ (که کمي ‌بعد نام آن به الماس ويتلسباخ-گراف تغيير پيدا کرد) و همچنين الماس لسوتو پراميس بود؛ يک الماس گران قيمت که زماني که گراف آن را خريد، وزنش ۶۰۳ قيرات بود.

برند جواهرات اچ. استرن

برند جواهرات لوکس اچ. استرن در سال ۱۹۴۵ در برزيل توسط اچ. استرن پايه‌گذاري شد، يک مهاجر آلماني که بعدها به کمک پسر خود “رابرت استرن” به موفقيت دست پيدا کرد. استرن در اصل در زمينه سنگ‌هاي قيمتي تخصص داشت، اما کار خود را بر روي طراحي جواهرات معطوف کرد. در سال ۱۹۶۴، مجله تايم، ‌اچ. استرن را پادشاه الماس و سنگ‌هاي رنگي، که قادر به پرده برداشتن از شخصيت نهفته در هر سنگ با ارزشي است ناميد.

مجموعه جواهرات اچ. استرن به دليل الهام‎ گرفتن‌هاي منحصر به فرد خود شناخته شده است و بسياري از اين قطعات به منظور اداي احترام به يک شخص به‌خصوص يا يک رويداد فرهنگي ساخته شده‌اند. به عنوان مثال فيلم آليس در سرزمين عجايب تيم برتون يکي از طراحي‌هاي آنان بود، در بسياري از موارد توسط افرادي مشهوري از جمله ريحانا، کيت بلانشت و کاترين زتا جونز، مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

برند جواهرات بوکلاتي

شرکت ايتاليايي بوکلاتي، يک شرکت طراحي و ساخت ساعت و جواهرات است که از فروشگاه‌هاي زيادي در سرتاسر جهان از جمله پاريس، لندن، نيويورک، توکيو و هنگ‌کنگ برخوردار است. بوکلاتي به دليل طراحي جواهرات پيچيده با سنگ‌هاي قيمتي شناخته شده است، که در طراحي‌هاي خود به يادآوري خاطرات دوران هنري ‌‌هاليوود قديم و هنر نو مي‌پردازد. در بسياري از طراحي‎هاي آنها، از حيوانات و حشرات مختلف استفاده شده است از جمله سنگ‌هاي قيمتي به شکل طاووس‌ها و يا اژدهاياني که در حال پرواز از درون مرواريدها بيرون آمده‎اند.

مجموعه‎هاي بوکلاتي در اغلب اوقات پس از ساخت و قبل از به فروش گذاشته شدن براي مشتريان، در سرتاسر دنيا به نمايش گذاشته مي‎شوند. آخرين مجموعه بوکلاتي شامل هنر در طلا، نقره و جواهر در موزه ملي اسميت سونيان در سال ۲۰۰۰ بود و همچنين نمايشگاه حلقه‌هايي با سنگ‌هاي قيمتي طاووس نشان که به مدت يکسال تمام در سرتاسر دنيا، به گردش در آمده بودند.

برند جواهرات ديويد يورمان

ديويد يورمان يک شرکت جواهرسازي امريکايي است که در سال ۱۹۸۰ توسط “ديويد و سيبل يورمان” در شهر نيويورک تاسيس شد. طراحي‌هاي آنها به دليل معماري و پيکره منحصر به فردي که دارند شناخته شده هستند که اين مسئله به اين معناست که هم براي استفاده روزانه و هم براي استفاده در مراسم رسمي ‌عصر و شب نيز قابل استفاده هستند.

معروف‎ترين طراحي آنها محصولات کابلي “موتيف” است، که از نقره پيچيده شده، پلاتين، يا سيم‌هاي طلايي ساده و يا تزئين شده با سنگ‌هاي قيمتي ساخته شده است. اين طراحي کابلي در تمام مجموعه‎هاي ديويد يورمان به شکل دست‌بند، گردنبند، ساعت، مچ‎بند و ساير قطعات به کار رفته است. طراحي‎هاي ديويد يورمان توسط بسياري از افراد مشهور در عرصه‌ي جديد از جمله تينا فِي، جنيفر گارنر، جسيکا لانگ و بلامي ‌يانگ مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

در سال ۲۰۰۱، سازمان بشر دوستانه و هنري ديويد و سيبل يومان تاسيس شد.

جايزه فرشته ديويد يومان به افرادي اهدا شد که هديه با ارزشي مثل زمان و سرمايه را به خيريه و هنر بخشيده بودند. دريافت‌‎کننده‎هاي اين جايزه افرادي از جمله استيون اسپيلبرگ، التون جان و… بودند.

نمایش بیشتر

مجله طلا و جواهر

تنها مجله تخصصی بین المللی طلا جواهر، نقره، ساعت و آنتیک درایران با موضوعات هنری، علمی، خبری ، آموزشی با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا