مجله طا جواهر



اولین و تنها مجله تخصصی طلا جواهر، نقره، ساعت و آنتیک درایران


طراحی و ساختفناوری روز

مشهورترين ساختمان‌های طراحی شده توسط زاها حديد

برج توخالي دبی

بزرگترين فرودگاه جهان که قرار است در پکن ساخته شود.

طراحي مرکز فرهنگي حيدر علي اف يکي از نمادهاي بسيار زيبا در جمهوري آذربايجان، شهر باکو، اين برج با عملکرد چند منظوره، از معماري خاص و انعطاف‌پذير برخوردار است که حجمي ‌متفاوت در بافت شهري ايجاد کرده و مي‌توان از آن به عنوان بارزترين نمونه تحقق نيافته پروژه‌هاي زاها حديد نام برد.

فاز اول ايستگاه راه آهن ناپولي آخرين پروژه دفتر زاها حديد

برج آفتابي زاها حديد

نخستين استاديوم چوبي جهان، که گفته مي‌شود قرار است در مرکز اکو پارک انگلستان ساخته شود.

بزرگترين آتريوم جهان، برج Leeza SOHO در منطقه امور مالي پکن به نمايش گذاشته است. يکي از ويژگي‌هاي مهم اين پروژه آتريوم 190 متري آن بوده که به صورت خط مارپيچي بين دو ساختمان قرار گرفته است

پاويليون موبايل آرت اثر زاها حديد، واقع در پاريس

برج موزه هزاره زاها حديد در ميامي، اين آسمان خراش مسکوني در 62 طبقه احداث مي‌شود و شامل واحدهاي مسکوني نيم طبقه، تمام طبقه و يک پنت‌هاوس دوبلکس با چشم اندازي به پارک موزه و پارک بيسکانه مي‌باشد.

ساختمان آفتابگردان، زاها حديد حجم شيشه‌اي بزرگ بر پشت بام مرکز جديد بندر آنتروپ طراحي و اجرا نموده است. اين حجم الحاقي جهت استفاده مجدد از ايستگاه آتش نشاني در اين بندر و ايجاد خانه بندر ايجاد شده است. اين طرح که پيشتر در سال 2009 رونمايي شده بود، يکي از بلندپروازانه‌ترين طرح‌هاي معمار عراقي بريتانيايي، زاها حديد پيش از مرگ ناگهاني وي در 65 سالگي‌اش بود.

پروژه برجي 54 طبقه است که به شکل مخروطي طراحي شده است و همانند چندين گلدان مي‌باشد که روي هم انباشته شده‌اند.

elahyeh-115-116-talajavaher-magazine

ساختمان کهکشاني سوهو در پايتخت چين

اين ساختمان 18 طبقه داراي کاربري اداري، تجاري (خرده فروشي) و تفريحي است که از چهار سازه‌ قبه‌اي شکل به هم پيوسته ساخته شده است و توسط پل‌ها و گذرگاه‌هاي ويژه‌اي از جنس آلومينيوم، سنگ، شيشه و فولاد به هم متصل شده‌اند.

طراحي پارک و ميدان شهري دانگ دايمون در سئول

اين طرح معرفي جديدترين و نوآورانه ترين روند طراحي، معماري و توسعه دولت شهري سئول و ايجاد يک مرکز فرهنگي پر جنب و جوش خواهد بود. اين طرح از پنج فضاي شامل سالن موزه، آزمايشگاه طراحي، بازار طراحي، پارک فرهنگي و تاريخ دانگ دايمون تشکيل شده است و همچنين ماهيت جهاني را نيز داراست. ساختمان داراي 60 نقطه منحصر به فرد که هر يک شامل داستاني خلاقانه بر اساس چرخه عمر، فرهنگ و رويدادهاي منطقه دانگ دايمون است.

[/padding]

مرکز تجاري و فروشگاه براي گردشگاه Jesolo در نزديکي ونيز ايتاليا

اجراي آخرين طراحي زاها حديد در قطر، برجي به شکل گل سنبل بياباني، ساخت اين هتل که هنوز نامش ذکر نشده تا سال 2020 به اتمام خواهد رسيد. اين برج قبل از مرگ حديد، با الهام از گل سنبل بياباني که گياه بومي‌ خليج فارس است، طراحي شده بود. اين هتل 38 طبقه، در زميني به مساحت 70000 متر به اجرا در ‌مي‌آيد که شامل هتل و فضاهاي اقامتي است. نکته جالب توجه اين است که در اين برج از پنجره‌هاي مشبکي براي کاهش حرارت خورشيد استفاده خواهد شد.

طرح موزه ريورسايد زاها حديد به عنوان بهترين موزه منتخب در اروپا، شهر گلاسکو در اسکاتلند

برج هتل، شهر کاتوي در کشور ماکائو

پل شيخ زايد، اين پل مواج در شهر ابوظبي امارات متحده قرار دارد. نورپردازي ويژه و زيباي اين پل در شب جلوه باشکوهي به اين پل مي‌بخشد.

نمایش بیشتر

مجله طلا و جواهر

تنها مجله تخصصی بین المللی طلا جواهر، نقره، ساعت و آنتیک درایران با موضوعات هنری، علمی، خبری ، آموزشی با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا