مجله طا جواهر



اولین و تنها مجله تخصصی طلا جواهر، نقره، ساعت و آنتیک درایران


آموزشیطراحی و ساخت

طرح های زاها حديد در دنيای جواهرات

زاها حديد در اولين گذار خود از دنيای بزرگ معماری به قلمرو ظريف جواهرات، با برند لوکس سوئيسی “کاسپيتا” همکاری کرد. نتيجه اين همياری، خلق انگشتری زيباست که Skein ناميده شد. انگشتر به‌صورت ساختارهای سلولی طبيعی است. Skein از لايه‌های نازکی تشکيل شده که روی هم سوار شده‌اند. هر لايه، شبکه‌اي توری است که از هم‌پوشانی هندسه‌های سلولی شکل حاصل می شود.

انگشتر از جنس طلای سياه، سرخ، سفيد يا زرد است و در طرح آن از مدلهايی با الماس و بدون الماس استفاده شده است. زاها حديد همچنين دستبندی با ساختاری سلولی در موجودات زنده طراحی کرده است که هنر و توانايی بی نظير کاسپيتا را به رخ می کشد، دستبندی که بيش از ۳۰۰ ساعت براي صيقل دادن آن وقت صرف شده است تا ظرافتی چالش برانگيز را به معرض نمايش بگذارد.

elahyeh-115-116-talajavaher-magazine

طراحي جواهرات

زاها حديد، طراح و معمار برجسته عراقی که به طور ناگهانی در ۳۱ مي ۲۰۱۶ ميلادي در ۶۵ سالگی از دنيا رفت، در ميان آخرين پروژه‌های خود، کلکسيونی از جواهرات از جمله دستبند و انگشتر ساخته شده از نقره را برای برند “جرج جنسن” Georg Jensen طراحي کرده بود. اين طرح‌ها که يادآور فرم‌های و منحنی های معروف زاها حديد در معماری هستند، در نمايشگاه بهترين ساعت‌ها و جواهرات سوئيس به نمايش درآمدند.

زاها حديد معتقد بود که ساختارهای ارگانيک، کمال و يکپارچگي ذاتي دارند و ما براي خلق محيط خود اغلب از اين ساختارها الهام مي‌گريم. او چالش اصلی طراحی جواهرات برای برند جرج جنسن را خلق قطعاتی می داند که علاوه بر تفسير مجدد طرح‌های سنتی و تاريخ غنی اين برند بايد فرمی جديد و تازه داشته باشند.

اين جواهرات همگی از نقره تمام عيار ساخته شده‌اند و بعضی از آنها دارای قطعاتی از الماس سياه هستند.

نمایش بیشتر

مجله طلا جواهر

تنها مجله تخصصی بین المللی طلا جواهر، نقره، ساعت و آنتیک درایران با موضوعات هنری، علمی، خبری ، آموزشی با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا