مجله طا جواهر



اولین و تنها مجله تخصصی طلا جواهر، نقره، ساعت و آنتیک درایران


رویدادهاسبک زندگیکسب و کار

شش کاری که می توانید برای مدیریت تجارت خود در دوران COVID-19 انجام دهید

همراه با این بحران جهانی بی‌سابقه و طاقت فرسا، دیووید برون (DAVID BROWN) غذای مورد نیاز برای تفکر و همچنین نکات مدیریتی عملی را برای جواهرفروشان پیشنهاد می‌دهد. در حال حاضر، در سراسر کره خاکی، در پی حوادث اخیره جهان حسی همانند غرق شدن خواهید داشت. شرایطی که چند  ماه پیش هیچ تصوری از آن نداشتیم، اکنون به وجود آمده است.

بعضی از روزها، وقتی به خیابان‌های خلوت نگاه می‌کنید، احساس می‌کنید یک بازمانده پس از تاریخ هستید. به عنوان یک گونه، ما اغلب با این چالش‌ها روبرو نبوده‌ایم، اما قبلاً با آنها مواجه شده و زنده مانده‌ایم.

ما می‌توانیم از تاریخ کمک بگیریم که بدانیم در شرایط مشابه چگونه قوی‌ترشده، وعاقلانه‌تر و مناسب‌تر رفتار کنیم. در اینجا چند فاکتور ذکر شده است که در چالش‌های حال حاضر وچالش‌های قابل پیش بینی و طاقت فرسای آینده باید مورد توجه قرار گیرند.

1- با نگرش شروع کنید

ما به تنهایی قادر به تغییر وضعیت موجود برای ایجاد راحتی‌مان نیستم. این همان چیزی است که وجود دارد و ما باید آن را بپذیریم. خوب یا بد همه ما در این امر با هم هستیم و در شرایط مساوی کار می‌کنیم که فرصت‌های پیش رو را برای همه ما فراهم می‌کند.

2- مردم هنوز هم می‌خواهند هزینه کنند.

در میان نابودی و از بین رفتن برخی از مشاغل، شغل‌هایی وجود دارند که به خوبی پیش می‌روند، منظور من فقط سوپرمارکت‌ها و فروشندگان ماسک و لوازم بهداشتی نیست. شغلی که توسط پسر یکی از دوستان اداره می‌شود، رکورد فروش داشته است – محصول آنها چیست ؟ صندلی‌های مخصوص وپلتفرم‌های متحرک ویژه بازی‌های ویدیویی اتومبیل رانی.

به نظر می‌رسد نسل هزاره جدید از هزینه کردن برای محصولاتی برای رفع ترس و خستگی ملالت‌آور نمی‌ترسند! در همین حال، اخرین نظرسنجی انجام شده توسط یکی از همکاران در صنعت گردشگری نشان داد که 90 درصد پاسخ دهندگان هنوز قصد سفر در آینده را دارند، به ویژه در سطح بین المللی. این دو پیام حکایت از این دارد که مردم خواستار رهایی از این دوران هستند.

هنگامی ‌که این مورد به پایان رسید، آنها به دنبال فرصت‌هایی برای لذت بردن از آزادی خود خواهند بود، مانند گل‌هایی که از برف زمستان رها می‌شوند. اگر سفر از برنامه آنها خارج شود – و من شرط می‌بندم که اگر تمام سال اینگونه باشد و حتی بیشتر از آن – پس این افراد به مرکز خرید دیگری احتیاج دارند.

چرا جواهرات نه؟

3- مناسبت‌های خاص تمام نشده است.

آیا فکر می‌کنید مردم فقط به دلیل قرنطینه در منازلشان می‌خواهند جشن‌هایشان را متوقف کنند؟

آنها بیش از هر زمان دیگری می‌خواهند از این جشن‌ها در زندگی لذت ببرند و از نظر عاطفی با دوستان و خانواده خود ارتباط برقرار کنند. حتی اگر در حال حاضر نمی‌توانید کالایی را به آنها تحویل دهید، نظرتان در مورد دادن کارت خرید یا تنظیم یک قرار ملاقات ویژه برای زمان خرید آنها چیست ؟ کارت خرید جواهرات یک هدیه سریع و اجرایی است که می‌تواند از طریق ایمیل و سایر روشها بدون تأخیر ارسال شود. مهمتر از همه، آنها به گیرنده چیزی می‌دهند که چشم به راه آن بوده است.

4- لیستی از مشتریان خود تهیه کنید.

هرگز به اندازه الان نظرها بر روی اینترنت متمرکز نبوده است. این بدان معناست که شما هرگز فرصتی بهتر از این برای افزودن به پایگاه داده‌های خود به صورت آنلاین و همچنین آگاهی و آموزش مشتریان نداشته اید.

آیا بیشترین استفاده را می‌کنید؟

از بازاریابی محتوا گرفته تا پست کردن لیست‌های انگیزشی، برنامه‌های ارتباطی و وفاداری در شبکه‌های اجتماعی، اکنون زمان آن است که مشتریان خود – و مشتریان بالقوه – را بشناسید و با آنها ارتباط داشته باشید.

5- برای برنامه ریزی زمان دارید.

با خرید آنلاین مشتریان، شما برای برنامه ریزی زمان دارید. در حال حاضر، به جای اینکه احتمالا بدون وقفه و به صورت روزانه در فروشگاه بوده و با عواقب آن درگیر باشید، بهترین زمان را برای تأمل در آینده دارید – چه یک سال، پنج سال یا 10 سال.از این فرصت برای فشردن اعداد استفاده کنید، لیست کارهای خود را اصلاح کنید و اهدافتان را تعیین کنید.

6- دیدگاه خود را تعیین کنید.

به خاطرداشته باشید،که در مقیاس وسیع تری، ما از این بحران قویتر وکم سودتر از گذشته خارج خواهیم شد. هر قدم وارونه ای که بشریت برداشته است – از جنگ به خشکسالی، سیل، آفت و فروپاشی اقتصادی – صعود به ارتفاعات جدید را به دنبال داشته است، به سطحی که قبلا هرگز نتوانسته بودیم به آن برسیم. استاندارد زندگی ما از آنچه پدربزرگ و مادربزرگ و یا پدرمادرهای آنها تجربه کرده اند بسیار فراتر رفته است که اگر امروزه ما با آنها روبرو شویم، آنچه را در اطراف خود می‌بینند باور نخواهید کرد.

خانواده‌های متوسط در شهرهای کوچک در سطحی زندگی می‌کنند که سلطنت نمی‌توانست یک قرن پیش به آن دست یابد. یک بیماری، به همان اندازه که در حال حاضر چالش برانگیز به نظر می‌رسد، نمی‌تواند ما را برای مدت طولانی از پیشرفت باز دارد. آینده برای کسانی که آن را پذیرفته و در آغوش می‌گیرند روشن است. افراد باهوش از ثروت کسانی که باهوش نیستند سود می‌برند. برخی از آنها رنج خواهند برد، اما بسیاری از آنها ثروت خود را به دست می‌آورند همانطور که دیگران در شرایط مشابه، قبل از آنها این کار را انجام داده اند. در جایی که ایستاده اید تصمیم بگیرید. تصمیم بگیرید که تراشه‌ها به کدام طرف بروند.

شاید ما نتوانیم کارهایی را که این ویروس انجام می‌دهد یا اقداماتی که برای مقابله با آن انجام شده است را کنترل کنیم، اما می‌توانیم نحوه واکنشمان و آنچه در نتیجه برای ما اتفاق خواهد افتاد را کنترل کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا