مجله طا جواهر



اولین و تنها مجله تخصصی طلا جواهر، نقره، ساعت و آنتیک درایران


اخبار

سقوط نفت با دلار و طلا چه کرد؟

تحت تاثیر سقوط قیمت نفت در هفته گذشته میلادی، تقاضا برای دارایی‌های امن افزایش یافت. در هفته چهارم آوریل شاخص دلار ۰٫۵ درصد و قیمت جهانی طلا ۲٫۱۸ درصد رشد کردند..

از تاثیرگذارترین عوامل بر بازارهای دلار و طلا در هفته چهارم، منفی شدن قیمت نفت آمریکا بود که تشدید نگرانی سرمایه‌گذاران را به‌دنبال داشت.

به گزارش گروه نشریات طلا و جواهر و به نقل از  تجارت‌نیوز، در اولین روز از معاملات هفتگی (دوشنبه)، معاملات آتی نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه می با نرخ پایین در تاریخ قیمت‌گذاری شد و با افت بیش از ۳۰۰ درصد به منفی ۳۷ دلار رسید.

معاملات آتی نفت برای تحویل در ماه ژوئن و نفت خام برنت نیز در روزهای بعدی هفته با روند کاهشی مواجه شدند و به این‌ترتیب تقاضا برای دارایی‌های امن افزایش یافت.

شاخص دلار که نرخ برابری آن را در مقابل سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌شود، در هفته‌ای که گذشت با ۰٫۵ درصد رشد، بار دیگر وارد کانال ۱۰۰ واحد شد.

به‌گفته تحلیلگران، سقوط قیمت کامودیتی‌ها و افت بازار سهام نشان می‌دهد که فعالان بازار انتظار دارند، اقتصاد جهان حتی پس از بازگشایی و شروع فعالیت‌ها، برای مدتی ضعیف باقی بماند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد، شاخص دلار از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون بیش از چهار درصد رشد کرده است.

قیمت جهانی طلا نیز در هفته‌ چهارم آوریل بار دیگر به کانال هزار و ۷۰۰ دلار بازگشت و رشد ۲٫۱۸ درصد را تجربه کرد.

کارشناسان بر این باورند، دلیل افت‌وخیزهای فلز زرد در هفته‎های گذشته، کاهش نقدینگی در بازار سهام و فروش طلا از سوی سرمایه‌گذاران است.

بسیاری از تحلیلگران نسبت به آینده فلز گرانبها خوش‌بین هستند. در تازه‌ترین گزارش منتشرشده از سوی شرکت خدمات مالی و بانکداری Bank of America، این موسسه پیش‌بینی کرده است که قیمت جهانی طلا در سال جاری میلادی به بالاترین سطح تاریخی خواهد رسید.

تحلیلگران این موسسه چشم‌انداز خود از آینده قیمت طلا را ۵۰ درصد افزایش داده‌اند و بر این باورند که قیمت فلز زرد طی ۱۸ ماه آینده به سه هزار دلار خواهد رسید.

یکی از کارشناسان این موسسه گفته است: به‌دنبال کوچک‌تر شدن اقتصاد کشورها، افزایش هزینه‌های مالی و رشد بدهی‎های بانک مرکزی، ارزهای فیات تحت فشار قرار خواهند گرفت و طلا به گزینه جذابی برای سرمایه‌گذاران تبدیل می‌شود.

گزارش‌ها نشان می‌دهد، آوریل (ماه جاری میلادی) بهترین ماه برای طلا از سال ۲۰۱۱ تاکنون محسوب می‌شود. تنها از ابتدای آوریل، فلز زرد رشدی حدود ۱۱ درصد را تجربه کرده و به بالاترین سطح هشت سال گذشته رسیده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا