مجله طا جواهر



اولین و تنها مجله تخصصی طلا جواهر، نقره، ساعت و آنتیک درایران


اخباررویدادهاکسب و کار

رکورد طلا در ریزش قیمت شکسته شد

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۵۸۴ دلار و ۷۰ سنت رسید.

نشریه طلا و جواهر به نقل از ایسنا نوشت: قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی با اقدام بانک مرکزی چین در تزریق نقدینگی به بازار و حمایت از اقتصاد این کشور در برابر پیامدهای شیوع ویروس کرونا، از بالاترین رکورد خود در حدود چهار هفته گذشته نزول کرد….

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۶ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۵۸۰ دلار و ۴۸ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۵۸۴ دلار و ۷۰ سنت رسید.

مقامات چینی وعده دادند از ابزارهای سیاست پولی مختلفی برای تضمین وجود نقدینگی در سطح قابل قبول و حمایت از شرکتهایی که از شیوع ویروس کرونا در ووهان آسیب دیده‌اند، استفاده کنند. این ویروس تاکنون جان ۳۶۱ نفر را گرفته است.

به گفته استفن اینس، استراتژیست ارشد بازار در شرکت “اکسی کورپ”، این حقیقت که بانک مرکزی چین در برابر تاثیر ویروس کرونا قدم جلو گذاشته است، قیمت طلا را پایین برده است. ترس در بازار آسیا فروریخته و از این رو دیگر طلا خریداری نمی‌کنند اما با توجه به این که نیمی از چین در هفته جاری تعطیل شده و تولید و مصرف در این کشور کاهش پیدا کرده است، مطمئنا در بلندمدت شیوع این بیماری مرگبار بی‌تاثیر نخواهد بود. زمانی که تاثیرهای کوتاه مدت این بیماری سپری شود، حقیقت آشفتگی اقتصادی در چین نمایان خواهد شد و این وضعیت اقتصاد جهانی را تحت تاثیر قرار داده و باعث می شود بانکهای مرکزی زیادی نرخهای بهره را کاهش دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا