مجله طا جواهر



اولین و تنها مجله تخصصی طلا جواهر، نقره، ساعت و آنتیک درایران


برندهاصنف طلا و جواهرطراحی و ساختفناوری روزکسب و کار

رکورد ذخیره طلا شکسته شد

به نظر می رسد دلار آمریکا نمی‌تواند ذخیره‌ای مطمئن برای کشورها باشد و روز به روز از نقش آن در بین کشورهای دیگر کاسته می‌شود، از این رو کشورهای مختلف میل به افزایش ذخیره طلا پیدا کرده اند.

به نقل از راشاتودی، طبق گزارش بانک مرکزی روسیه، ذخایر ارزی روسیه در هفته گذشته ۷.۷ میلیارد دلار افزایش یافت و مجموع دارایی‌های آن به رکورد ۶۳۸.۲ میلیارد دلار رسید.

طبق آخرین داده‌ها از ۷ تا ۱۴ ژانویه، ذخایر بین المللی این کشور ۱.۲ درصد رشد داشته است، به طوری که در ۷ ژانویه سال جاری، حجم آنها به ۶۳۰.۵ میلیارد دلار رسیده بود.

گزارش حاکی از آن است که این افزایش در نتیجه خریدهای برنامه ریزی شده ارزهای خارجی و ارزیابی مجدد مثبت بازار بوده است.

این افزایش ذخایر طلا و ارز باعث شده است که روسیه از رتبه پنجم به چهارم در فهرست بزرگترین دارندگان ذخایر خارجی جهان صعود کند. هر چند که صعود روسیه در این رتبه بندی به دلیل کاهش ذخایر هند در هفته اول ژانویه است – که قبلاً چهارمین ذخایر بزرگ را در اختیار داشت. با این حال شاید زمانی که سایر کشورها ارقام خود را به‌روزرسانی کنند، ممکن است رتبه‌بندی دوباره تغییر کند.

ذخایر بین المللی روسیه شامل طلا، ارزهای خارجی و حق برداشت ویژه است که آخرین آنها در اختیار بانک مرکزی و دولت است.

طی شش سال گذشته، بانک مرکزی ذخایر خود را تقریباً دو برابر کرده است. آنها در سال ۲۰۱۵ به دلیل تلاش‌های دولت برای نجات اقتصاد در طول بحران قیمت نفت در سال ۲۰۱۴ به ۳۵۶ میلیارد دلار سقوط کردند.

به نظر می‌رسد روسیه نیز همانند کشورهای توسعه یافته جهان به سمت ذخیره سازی بیشتر طلا رفته است به طوری که این کشور مقادیر زیادی طلا از ترکیه خریداری کرده و تقاضا خود را برای خرید طلا از سایر کشورهای جهان به طرف‌های مقابل عرضه کرده است.

این موضوع می‌تواند به منزله این امر قلمداد شود که دیگر دلار آمریکا نمی‌تواند ذخیره‌ای مطمئن برای کشورها باشد و روز به روز از نقش و ارز آن در بین کشورهای دیگر کاسته می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا