مجله طا جواهر



اولین و تنها مجله تخصصی طلا جواهر، نقره، ساعت و آنتیک درایران


اخباررویدادهاسبک زندگیکسب و کار
موضوعات داغ

رونمایی از تازه‌ترین محصولات اپل؛ غول دره سیلیکون سنت‌شکنی کرد

کنفرانس سال ۲۰۲۰ اپل روز سه‌شنبه ۱۵ سپتامبر در حالی برگزار شد که بر خلاف سنت دیرین این غول فناوری خبری از معرفی آیفون جدید نبود.

رویداد سالانه معروف اپل در ماه سپتامبر، امسال به‌صورت آنلاین و در حالی برگزار شد که برخلاف سنت، از معرفی مدل‌های جدید آی‌فون خبری نبود و تمرکز اصلی رویداد بر معرفی مدل‌های جدید اپل‌واچ، آی‌پد ایر و چند امکان نرم‌افزاری قرار داشت. به نظر می‌رسد معرفی آی‌فون-۱۲ در رویداد ماه آینده اپل انجام خواهد گرفت. عمده امکانات جدید معرفی شده در این رویداد، نیم‌نگاهی به تاثیرات پاندمی کرونا بر جهان داشتند و مدیران اپل تلاش کرده‌اند با معرفی این امکانات جدید، به بخش‌هایی از دغدغه‌های ایجاد شده برای مردم در این دوران، از مشکلات تنفسی تا بر هم خوردن تناسب اندام در پی دورکاری‌ها و خانه‌نشینی‌های بلند‌مدت بپردازند.

  اپل‌واچ‌های سری ۶

نخستین محصولی که در این رویداد معرفی شد، اپل‌واچ سری۶ بود. از اصلی‌ترین قابلیت‌های جدید این اپل‌واچ نسبت به مدل‌های پیشین، می‌توان به اضافه شدن سنسور سنجش اکسیژن خون و کیفیت خواب کاربر اشاره کرد. سنجش میزان اکسیژن خون در این ساعت، تنها ظرف ۱۵ ثانیه و با استفاده از امواج مادون قرمز انجام می‌شود. پایش میزان اکسیژن خون کاربر به‌طور مداوم بوده و داده‌های حاصل به‌صورت نموداری در دسترسند. این امکان جدید یکی از قابلیت‌های کاربردی این ساعت در دوران پاندمی کرونا به حساب می‌آید و مدیران اپل اعلام کرده‌اند که تحقیقات گسترده‌تری برای ایجاد امکانات تشخیصی بیشتر ویروس کرونا توسط اپل‌واچ درحال انجام است.

استفاده از پردازنده جدید S۶ در این ساعت، باعث افزایش ۲۰ درصدی سرعت عملکرد دستگاه، بدون افت عمر ۱۸ ساعته باتری شده است. با افزایش سرعت شارژ این مدل، در یک و نیم ساعت، شارژ دستگاه از صفر به ۱۰۰ می‌رسد. روشنایی ۵/۲ برابری نسبت به سری۵ برای دید بهتر در نور خورشید، ارتفاع‌سنج همیشه فعال، دسترسی آسان به نوتیفیکیشن‌ها، کنترل سنتر و تغییر واچ‌فیس‌ها از دیگر قابلیت‌های جدید این ساعت است. بند جدید یک تکه این ساعت با نام «Solo Loop» نیز با طرح‌های مختلف و در هفت رنگ معرفی شد. قیمت اپل‌واچ سری۶ از ۳۹۹ دلار برای مدل ۴۰ میلی‌متری و ۴۹۹ دلار برای مدل‌های سیم کارت دار شروع می‌شود. این ساعت از ۲۵ شهریور برای پیش‌خرید عرضه شده و از روز جمعه (فردا) برای مشتریان ارسال می‌شود. همزمان با سری۶، مدل ساده‌تر و ارزان‌قیمت‌تر اپل‌واچ نیز معرفی شد که قابلیت‌های سری۵ اپل‌واچ را دارد. اپل اعلام کرده به دلیل صرفه‌جویی، آداپتور شارژ یو.اس‌.بی، داخل جعبه‌های سری۶ وجود نداشته و تنها سیم شارژر تعبیه شده است. اپل در این سری از ساعت‌های خود سرویس اشتراکی Fitness Plus را هم ارائه می‌دهد که تمرینات ورزشی متنوعی را با انطباق با ساعت کاربر ارائه می‌دهد. قیمت این سرویس ۹۹/۹ دلار در ماه یا ۹۹/۷۹ دلار در سال است. به کمک قابلیت جدید Family Setup والدین می‌توانند اپل‌واچ را برای استفاده فرزندان خود آماده و برقراری تماس‌ها و پیغام‌های اپل‌واچ آنها را مدیریت و هشدار مکان‌یابی را فعال کنند.

آی‌پد ایر ۲۰۲۰

دیگر محصول مهمی که در این رویداد رونمایی شد، آی‌پد ایر ۲۰۲۰ بود که اپل آن را با دیزاینی شبیه آی‌پد پرو، صفحه نمایش ۹/۱۰ اینچی، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی پشتی و نسل جدید تاچ‌آیدی معرفی کرد  و قرار است ماه آینده وارد بازار شود. پردازنده A۱۴ Bionic به کار رفته در این مدل آی‌پد، سریع‌ترین پردازنده حال‌حاضر اپل است. آی‌پد ایر ۲۰۲۰ با دیزاین نازک، وزن سبک و نمایشگر تمام صفحه ۹/۱۰ اینچی که با ۸/۳ میلیون پیکسل و تکنولوژی‌های پردازشی، تصویر بسیار باکیفیتی را به کاربر ارائه می‌کند، در پنج رنگ نقره‌ای، خاکستری تیره، رزگلد، سبز و آبی آسمانی عرضه شده است. به‌واسطه عملکرد پردازنده قدرتمند A۱۴ Bionic به کار رفته در آی‌پد ایر جدید، پردازش تصاویر با کیفیت ۴K بوده و ساخت تصاویر با کیفیت بالایی انجام می‌شود و کاربر می‌تواند عملکرد بسیار بهتری در هنگام بازی دریافت کند. آی‌پدر ایر ۲۰۲۰ از مجیک کیبورد ۲۹۹ دلاری جدید (نسل جدید کیبردی که اپل همزمان با آی‌پد پرو جدید معرفی کرده) و همچنین از کاور جدید Smart Folio پشتیبانی می‌کند. همچنین قلم اپل را هم می‌توان روی این آی‌پد مورد استفاده قرار داد. صفحه نمایش آی‌پد پرو از نوع ضدبازتاب (anti-reflective coating) است و از نسل جدید تاچ‌آیدی برای سیستم اثرانگشت استفاده شده که بسیار سریع‌تر، ساده‌تر و امن‌تر است. دوربین جلویی آی‌پد ایر، ۷ مگاپیکسلی با قابلیت فیس‌تایم HD است و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی پشتی آن که در آی‌پد پرو نیز به کار رفته، کیفیت ۴K ارائه می‌دهد. اسپیکرهای استریوی این تبلت، در حالت افقی است و تجربه بهتری در شنیدن صدا به کاربر ارائه می‌دهد.

پورت USB-C تعبیه شده در این آی‌پد ایر، دارای سرعت انتقال فایل ۱۰ برابر است. سرعت انتقال دیتا از طریق این پورت جدید به ۵ گیگابیت بر ثانیه می‌رسد. تجهیز به وای‌فای نسخه ۶ و LTE سریع‌تر، از این تبلت یک محصول قدرتمند و سریع برای اتصال به اینترنت ساخته است. اپل این آی‌پد جدید را با سیستم‌عامل جدید آی‌پد او.اس-۱۴ عرضه کرده است. تماس‌های فیس‌تایم، اتصال به سیری، جست‌و‌جو اعم از فایل، لوکیشن و اطلاعات، از جمله بهبودهای این نسخه است. به‌روزرسانی‌های‌ آی.‌او.اس-۱۴ و آی‌پد او.اس-۱۴ از دیروز عرضه شده‌اند.

به گفته مدیران این شرکت، این آی‌پد در دو نسخه ۶۴ و ۲۵۶ گیگابایتی ارائه می‌شود. ارزان‌ترین مدل آی‌پد ایر که فقط مجهز به وای‌فای باشد ۵۹۹ و نسخه مجهز به وای‌فای به‌اضافه سیم‌کارت آن ۷۲۹ دلار قیمت دارد.

  آی‌پد نسل هشتم

آی‌پد نسل هشتم، دیگر محصول این شرکت، مجهز به چیپ A۱۲ Bionic بوده و عملکرد سی.‌پی.‌یو در آن تا ۴۰ درصد ارتقا یافته است. بر همین اساس این آی‌پد جدید اپل دو برابر سریع‌تر از سریع‌ترین لپ‌تاپ ویندوزی و سه بار سریع‌تر از سریع‌ترین تبلت اندرویدی و ۶ بار سریع‌تر از سریع‌ترین کروم‌بوک موجود در بازار است. قیمت این آی‌پد جدید که با صفحه نمایش ۲/۱۰ اینچی رتینا، دوربین و باتری (که قادر به کار تا یک روز کامل است) عرضه شده، از ۳۲۹ دلار شروع می‌شود و به گفته اپل این دستگاه محبوب‌ترین و ارزان‌قیمت‌ترین آی‌پد این شرکت است.

منبع : روزنامه دنیای اقتصاد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا