مجله طا جواهر



اولین و تنها مجله تخصصی طلا جواهر، نقره، ساعت و آنتیک درایران


آموزشیبرندهارویدادهاسبک زندگیکسب و کار

رنگ سال 2021

PANTONE 2021color(s) of the year

رنــگ ســال 2021
در حالی که سال 2020 به پایان پر فراز و نشیب خود نزدیک می‌شود، موسسه رنگ پنتون وظیفه سالانه خود را برای انتخاب رنگ سال 2021 به بهترین شکل انجام داده است و در تصمیمی متناسب و در زمانی پیچیده، برای رنگ سال آتی نه یک، بلکه دو رنگ انتخاب کرده است: خاکستری خنثی و زرد پر جنب و جوش.
معاون رئیس موسسه رنگ پنتون می‌گوید: «این ترکیبی است که بیانگر انعطاف‌پذیری، خوش‌بینی و امید مثبتی است که ما در زندگی نیاز داریم.»


اولین بار است که سایه آکروماتیک (خاکستری) انتخاب می‌شود و بار دوم است که دو رنگ به عنوان رنگ سال انتخاب می‌شود. در سال 2016 نیز، رنگ صورتی کم رنگ و آبی، مجددا هنجارشکنی کردند.
پنتون با انتخاب همنشینی دو رنگ اشاره به اهمیت همبستگی در سال آینده را دارد، دو رنگ کاملاً مستقل، چگونگی جمع شدن عناصر مختلف برای بیان این پیام قدرت و امید را برجسته می‌کند. طبق بیانیه مطبوعاتی پنتون، Illuminating “زرد” با خوش‌بینی و نشاط همراه است، در حالی که Ultimate Grey “خاکستری” احساس خونسردی، استواری و مقاومت را تداعی می‌کند. آنها در بررسی‌های خود در مورد ارتباط رنگ‌ها دریافتند که رنگ زرد اغلب به دلیل همبستگی با خورشید با شادی و خوشبختی همراه است.
یک تحقیق محدود در سال 2019، به هدایت روانشناس سوئیسی Domicele Jonauskaite به نتیجه مشابهی رسید. در این تحقیق از موسیقی و تصاویر برای القا حالت‌های خاص در 125 موضوع از افرادی استفاده شد. سپس از آنها خواسته شده تا رنگ‌هایی متناسب با حالات خود انتخاب کنند. شرکت‌کنندگان اغلب رنگ زرد را با شادی مرتبط می‌کردند.
انتخاب پنتون برای Ultimate Grey کمی پیچیده‌تر است. اگر چه به دلیل کیفیت مقاومت و قابلیت اطمینان آن انتخاب شده است، این رنگ سنگ است و یک لباس خنثی کلاسیک در کمد لباس است، طبق تحقیقات رنگ خاکستری با خلق و خوی منفی مانند غم، ترس و ناامیدی مرتبط است. در یک سال گذشته با توجه به بیماری‌های جمعی و اضطراب اقتصادی، چنین انتخابی بی‌اساس نیست. اما مسئولان پنتون فکر می‌کند که رنگ خاکستری می‌تواند کمی متنوع‌تر و قابل تفسیر باشد. آنها اظهار داشتند که این یک سایه خاکستری متوسط است و نه سایه‌ای سنگین.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا