مجله طا جواهر



اولین و تنها مجله تخصصی طلا جواهر، نقره، ساعت و آنتیک درایران


اخبارصنف طلا و جواهرنمایشگاهها

در ساعات پيک ترافيک، نمايشگاه برگزار نمی شود

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: محدودیت زمان برگزاری نمایشگاه های تهران در بازه زمانی ۸ صبح تا ۱۵ عصر مصوبه شورای اسلامی شهر تهران نیست بلکه توافق پلیس راهور با مسئولین نمایشگاه بین‌المللی تهران بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گلدنیوز؛ علی اصغر قائمی، عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر اساس توافق شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی با پلیس راهنمایی و رانندگی، مقرر شده است زمان برگزاري نمايشگاه بين المللي تهران به گونه ای تنظیم کنند که ساعات پیک ترافیک ناشی از نمایشگاه با ساعات پیک ناشی از تردد روزانه مردم همپوشانی نداشته باشد.

وی افزود: نمايشگاه تهران در محدوده جغرافیایی از شهر  واقع شده که دارای گره های ترافیکی بوده و برای ساعاتی، به دلایل مختلف مثل ساعت پایان کار ادارات دولتی یا ساعت پایان کار کسبه معمولا گره های ترافیکی دارد و اگر بخواهد دو پیک ترافیک ناشی از تردد روزانه مردم و پیک ترافیک نمايشگاه از لحاظ زمانی روی هم قرار بگیرد  بار سنگین ترافیکی  و شرایط خیلی بدی پیش خواهد آمد.

توافق برای برگزاری نمایشگاه های کم مخاطب

قائمی تصریح کرد: به دلیل جلوگیری از بار سنگین ترافیک مسئولین نمایشگاه بین المللی تهران با پلیس راهنمایی رانندگی تهران بزرگ توافق نمودند هر نمایشگاهی که می خواهد برگزارشود ۲۰ روز قبل پلیس را  از برگزاری نمایشگاه مطلع کنند تا جلسات کارشناسي برگزار و اگر نمایشگاه مورد نظر جزء مصادیق نمایشگاه های کم مخاطب بود پلیس اجازه برگزاری را خواهد داد و اگر هم تشخیص داده شود که جزء نمایشگاه های شلوغ و پر تردد است فکر دیگری اندیشیده می شود.

جا به جایی کلیه نمايشگاه ها به شهر آفتاب

وی خاطر نشان کرد: مصوبه شورای شهر جا به جایی کلیه نمایشگاه ها به مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب بود، که مسئولین نمایشگاه بین المللی تهران مهلت خواستند، چون جدول زمانی برگزاری نمایشگاه را از قبل برای آینده توافق کرده بودند و طبیعتا نمی توانستند دفعتا این کار را انجام بدهند. دلیلشان هم منطقی بود و شورا هم آن را پذیرفته است.

 قائمی در مورد زمان اجرای این مصوبه گفت: شورا کارگروهی پیش بینی کرده است که با عضویت پلیس راهور، نماینده استانداری، نماینده شهرداری، نماینده شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی، نماینده نمایشگاه شهر آفتاب و..  تصمیم گیری گیری انجام و زمان اجرا مصوب شود.

ایشان ادامه داد: شورا موظف به پیگیری و نظارت بر اجرای مصوبات خود را دارد و در این راستا گزارشات دوره ای را گرفته و نظارت های میدانی  و بازدید های لازم را انجام خواهد داد تا مصوبه مذکور اجرایی شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: بر اساس شنیده ها مسئولین شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی تعهد کرده اند که با پیش بینی تمهیدات لازم در یک مهلت ۶ ماهه ،کلیه نمايشگاه‌ها را به شهر آفتاب منتقل نمایند.

رفع نواقص مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب

عضو شورای اسلامی شهر تهران ابراز امیدواری کرد با جابه جایی مکان برگزاری نمایشگاه ها به مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب ساعات برگزاری نمایشگاه ها دیگر محدودیت زمانی نخواهند داشت.

وی اظهار داشت: امیدواریم مسئولین مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب نیز تلاش بیشتری برای تامین امکانات مورد نیاز در شهر آفتاب داشته و برای این مجموعه امکانات بیشتری را فراهم کند.

قائمی خاطر نشان کرد: مقرر بود در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب هتلی جهت اسکان میهمانان شهرستانی و یا خارجی بنا شود تا دیگر میمهمانان ضرورتی برای تردد به داخل شهر نداشته باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا