مجله طا جواهر



اولین و تنها مجله تخصصی طلا جواهر، نقره، ساعت و آنتیک درایران


اخبار

جواهرات خود را چگونه تميز کنيم؟

بدون شک، استفاده از جواهرات زيبنده يکي از ملاک هاي درخشندگي در ظاهر شماست. حتي با استفاده يک دستبند ظريف ، بيش از پيش به کانون توجه درخشنده در مجالس تبديل خواهيد شد.

اما آنچه مهم است، نگهداري مناسب شما از جواهرات است.

تميز کردن جواهرات و حفظ درخشندگي آن ها کار چندان دشواري نيست. که ما با ارائه مطلب زير، شما را با اين امر آشنا مي کنيم.

تميز کردن نقره

هيچ چيز بدتر از اين نيست که نقره جات شما کدر و مات شوند. خوشبختانه ما در اين خصوص رهنمودي آسان داريم. اگر اندکي تيرگي بر روي جواهر نقره حاصل شده، چند قطره مايع دستشويي را به آب گرم افزوده و با استفاده از پارچه اي نرم، سطح تيره را به آرامي پاک کنيد. پس از خشک شدن، با مقداري آب سرد بشوييد و بگذاريد خشک شود. اگر لکه مورد نظر از بين نرفت، اصلا نگران نشويد. محصولات بيشماري در بازار براي تميز کردن نقره وجود دارد مانند پوليش هاي نقره که البته روند تميز کردن نقره را تسريع مي بخشند.نکته ي آخر اين که دقت کنيد که نقره را در آب به مدت طولاني نگه نداريد.

تميز کردن طلا و سنگ هاي زينتي


کدام يک از شما بازي با حباب هاي کف دار را دوست داريد؟! مقداري آب حاوي کربنات را داخل کاسه اي ريخته و کمي مايع ظرفشويي به آن اضافه نماييد. طلاي خود را به مدت پنج دقيقه در اين محلول قرار دهيد. حباب هاي حاصل، همه لکه هاي طلا را از بين خواهند برد.
قبل از اين که طلا را از محلول خارج کنيد، با يک برس سطح لکه دار را در داخل آب به آرامي پاک کنيد. سپس با آب سرد بشوييد و بگذاريد خشک شود. البته شما مي توانيد به طلا فروشي هاي محل زندگي خود مراجعه کرده تا طلاي شما را تميز کنند.

elahyeh-115-116-talajavaher-magazine

تميز کردن مرواريد

از آنجا که مرواريدها در دل طبيعت شکل گرفته اند، اشيايي متخلخل بوده و به راحتي ظاهر درخشنده خود را از دست مي دهند. بهترين راه براي نگهداري از مرواريدها اين است که پس از هربار مصرف، آنها را با يک دستمال خشک به آرامي تميز کنيد. مرواريد را هرگز نبايد در داخل آب قرار داد و يا از مواد شيميايي براي تميز کردن آن استفاده کرد.
استفاده از اين مواد باعث پوسيدگي نخ مرواريد خواهد شد، به همين دليل پس از استفاده از عطر و اسپري و در مرحله ي آخر مرواريد را به گردن خود آويزان کنيد.
جواهرات خود را در جعبه هاي فابريک نگه داريد تا لکه اي روي آنها ايجاد نشود.

نمایش بیشتر

مجله طلا و جواهر

تنها مجله تخصصی بین المللی طلا جواهر، نقره، ساعت و آنتیک درایران با موضوعات هنری، علمی، خبری ، آموزشی با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا