مجله طا جواهر



اولین و تنها مجله تخصصی طلا جواهر، نقره، ساعت و آنتیک درایران


آموزشیسبک زندگی

توپاز سنگ خورشيد

نکات برگزیده مطلب
  • دانش قدرت است
  • در آینده ممکن است
  • طرفداران تیم های Hibs و Ross County در فینال
  • نکته روز : آن مرد دوباره
  • طرفداران تیم های Hibs و Ross County در فینال
  • Spieth در خطر ناپدید شدن

يك افسانه مصري وجود دارد كه مي گويد: سنگ توپاز بسيار نوراني است و اين درخشش طلايي رنگ را از خداي خورشيد به ارث برده است! پس مي توان گفت توپاز نوعي سلاح دفاعي در برابر تهديدات مربوط به ايمان و يقين افراد است. روميها نيز توپاز را به سياره مشتري نسبت مي دهند كه همان الهه خورشيد است.بنا به افسانههاي قديمي، استفاده از توپاز، باعث افزايش قدرت ديد چشمان شما خواهد شد!

يونانيان باستان معتقد بودهاند با به دست كردن انگشتري از جنس توپاز، قدرت بدني افراد به شدت افزايش خواهد يافت و بهتر است در مواقع اضطراري از توپازها استفاده شود.

همچنين آنها معتقد بودند توپاز باعث تغيير رنگ غذاهاي زهر آگين و بنابراين شناسايي آنها خواهد شد.

روميها نيز توپاز را به سياره مشتري نسبت مي دهند كه همان الهه خورشيد است.بنا به افسانههاي قديمي، استفاده از توپاز، باعث افزايش قدرت ديد چشمان شما خواهد شد! يونانيان باستان معتقد بودهاند با به دست كردن انگشتري از جنس توپاز، قدرت بدني افراد به شدت افزايش خواهد يافت و بهتر است در مواقع اضطراري از توپازها استفاده شود. همچنين آنها معتقد بودند توپاز باعث تغيير رنگ غذاهاي زهر آگين و بنابراين شناسايي آنها خواهد شد.

[/padding]

شايد برجستهترين و معروفترين توپاز، در تاج سلطنتي ملكه پرتغال براگانزا به كار برده شده است. همچنين مي توان به نادرترين نوع توپازها در مجموعه جواهرات “valut” اشاره كرد. توپازهاي نارنجي، سرخ، قهوهاي، زرد و صورتي در معادن برزيل و سريلانكا يافت مي شوند. البته توپازهاي صورتي كم رنگ در معادن روسيه و پاكستان نيز وجود دارند.

elahyeh-115-116-talajavaher-magazine

در حال حاضر مي توان به تنوع توپازهاي آبي كم رنگ و آبي تيره نيز اشاره كرد كه در كشورهاي روسيه، سريلانكا و چين قرار دارند. در سال 1998، برخي از توپازهاي آبي را با دست تراش داده و طيف رنگي سبز روي آنها ايجاد كردهاند. درست مانند سنگ زمرد كله غازي! توپاز سنگي بسيار مقاوم و مستحكم است اما با دميدن مي توان آن را به اشكال متفاوت درآورد. به همين منظور توصيه ميشود همواره ايمني لازم را براي محافظت از آن به عمل آورد. توپاز، سنگ ماه تولد نوامبر است!

نمایش بیشتر

مجله طلا و جواهر

تنها مجله تخصصی بین المللی طلا جواهر، نقره، ساعت و آنتیک درایران با موضوعات هنری، علمی، خبری ، آموزشی با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا