مجله طا جواهر



اولین و تنها مجله تخصصی طلا جواهر، نقره، ساعت و آنتیک درایران


آموزشیاخباربرندهافناوری روزکسب و کار

بهترین گوشی برای عکاسی

قابلیت‌های فراوان گوشی‌های هوشمند امروزی موجب شده تا معیارها و انتظارات خریداران از تلفن‌های همراه نیز تغییر کند. اما برخی ویژگی‌ها از همان ابتدا برای خریداران حائز اهمیت بود و توجه ویژه‌ای به آن داشتند. کیفیت دوربین، یکی از قابلیت‌هایی است که از حدود 15 سال پیش یعنی زمان مجهز شدن تلفن‌های همراه به دوربین، مورد توجه خریداران قرار گرفت و کیفیت دوربین بهتر یک تلفن همراه، به معنای محبوبیت و فروش‌ بالاتر آن مدل بود.
قابلیت‌های فراوان گوشی‌های هوشمند امروزی موجب شده تا معیارها و انتظارات خریداران از تلفن‌های همراه نیز تغییر کند. اما برخی ویژگی‌ها از همان ابتدا برای خریداران حائز اهمیت بود و توجه ویژه‌ای به آن داشتند. کیفیت دوربین، یکی از قابلیت‌هایی است که از حدود 15 سال پیش یعنی زمان مجهز شدن تلفن‌های همراه به دوربین، مورد توجه خریداران قرار گرفت و کیفیت دوربین بهتر یک تلفن همراه، به معنای محبوبیت و فروش‌ بالاتر آن مدل بود.

مدل شیائومی می 10 اولترا

سری می 10 جدیدترین پرچمدار شرکت شیائومی است که دو ماه پیش در نسخه‌های مختلف معرفی شد. شیائومی می 10 اولترا با سخت افزار قدرتمند و قابلیت‌هایی که دارد، گران‌ترین نسخه سری پرچمدار جدید این شرکت است. در این مدل از چهار دوربین باکیفیت استفاده شده تا دوربین گوشی شیائومی می 10 اولترا به عنوان بهترین دوربین در میان تمامی گوشی‌های حال حاضر بازار شناخته شود. دوربین گوشی شیائومی می 10 پرو نیز دست کمی از مدل می 10 اولترا ندارد. فوکوس خودکار سریع این مدل و همچنین زوم 120 برابری با کیفیت قابل قبول، از جمله قابلیت‌های شاخص می 10 اولترا هستند.

از نقاط قوت دوربین شیائومی می 10 اولترا می‌توان به وضوح بالا، فوکوس خودکار عالی، زوم واقعی با کمترین افت کیفیت، فیلم‌برداری با کیفیت 8K و توزیع رنگ بالا اشاره کرد.

مشخصات دوربین گوشی شیائومی می 10 اولترا:

دوربین اول: 48 مگاپیکسل، عریض، دیافراگم f/1.9، لنز در ابعاد 25 میلی‌متر

دوربین دوم: 48 مگاپیکسل، پریسکوپی، دیافراگم f/4.1، لنز در ابعاد 120 میلی‌متر با زوم اپتیکال 5 برابر و زوم پریسکوپی 120 برابر

دوربین سوم: 12 مگاپیکسل، تله‌فوتو، دیافراگم f/2.0، لنز در ابعاد 50 میلی‌متر

دوربین چهارم: 20 مگاپیکسل، اولتراواید تله‌فوتو، دیافراگم f/2.2، لنز در ابعاد 12 میلی‌متر

مدل هواوی P40 پرو

هواوی P40 پرو یعنی یک گوشی با دوربین عالی، این مدل جدیدترین پرچمدار هواوی و یکی از بهترین گوشی های عکاسی در بازار است. هواوی در P40 پرو از چهار دوربین قدرتمند استفاده کرده است، به همین دلیل مدل P40 پرو با کسب امتیازهای بالا در زمینه دوربین، تا پیش از معرفی شیائومی می 10 اولترا به عنوان بهترین گوشی عکاسی در بازار شناخته می‌شد. در میان پرچمداران هواوی، دوربین میت 30 نسخه 5G نیز امتیازات بالایی دریافت کرده است. کیفیت تصاویر هواوی P40 پرو به خصوص در روز بسیار بالاست، تصاویر بسیار واضح، شفاف، با جزئیات بالا و رنگ‌بندی طبیعی ثبت می‌شوند. در شب نیز تصاویر با کمترین نویز و کنتراست مناسب هستند.

از نقاط قوت دوربین هواوی P40 پرو می‌توان به کنتراست بالا، عملکرد عالی فوکوس خودکار، زوم واقعی و رنگ بندی اشاره کرد.

مشخصات دوربین گوشی هواوی P40 پرو:

دوربین اول: 50 مگاپیکسل، عریض، دیافراگم f/1.9، لنز در ابعاد 23 میلی‌متر

دوربین دوم: 12 مگاپیکسل، پریسکوپی، دیافراگم f/3.4، لنز در ابعاد 125 میلی‌متر با زوم اپتیکال 5 برابر

دوربین سوم: 40 مگاپیکسل، تله‌فوتو، دیافراگم f/1.8، لنز در ابعاد 18 میلی‌متر

دوربین چهارم: سنسور ToF عمیق

مدل سامسونگ گلکسی S20 اولترا

پرچمدارن سامسونگ از نظر دوربین همواره در میان برترین مدل‌های بازار قرار می‌گیرند. دو مدل گلکسی S20 اولترا و گلکسی نوت 20 اولترا نیز با دوربین چهارگانه بسیار قدرتمند در رده بهترین گوشی های برای عکاسی قرار می‌گیرند. البته مدل گلکسی S20 اولترا توانسته امتیازات بهتری نسبت به نوت 20 اولترا کسب کند.

از نقاط قوت دوربین گلکسی S20 اولترا را می‌توان به وضوح و کنتراست بالا، عملکرد عالی فوکوس خودکار و نویز کم نسبت داد. همچنین زوم پریسکوپی در هر دو مدل گلکسی S20 اولترا و گلکسی نوت 20 اولترا کم نظیر است و مقدار زوم و کیفیت تصویر در حالت زوم شما را متحیر خواهد کرد.

مشخصات دوربین گوشی سامسونگ گلکسی S20 اولترا:

دوربین اول: 108 مگاپیکسل، عریض، دیافراگم f/1.8، لنز در ابعاد 26 میلی‌متر

دوربین دوم: 48 مگاپیکسل، پریسکوپی، دیافراگم f/3.5، لنز در ابعاد 103 میلی‌متر با زوم اپتیکال 4 برابر و زوم هیبریدی 10 برابر

دوربین سوم: 12 مگاپیکسل، اولتراواید، دیافراگم f/2.2، لنز در ابعاد 13 میلی‌متر

دوربین چهارم: 0.3 مگاپیکسلTOF 3D، عمیق، دیافراگم f/1.0

بهترین دوربین گوشی در مدل‌های میان‌رده بازار

در کشورمان مدل‌های میان‌رده پرفروش‌ترین مدل گوشی‌ها در بازار هستند، برخی مدل‌ها مانند گلکسی A71 ،A51 ،A10s و نوت 8 پرو شیائومی، در حال حاضر جزو محبوب‌ترین‌های بازار هستند و به همین دلیل نگاهی به کیفیت و عملکرد دوربین در این مدل‌ها خواهیم انداخت.

مدل سامسونگ گلکسیA71

گلکسی A71 که این روزها به دلیل افزایش نرخ ارز، قیمت یک پرچمدار را پیدا کرده با چهار دوربین مناسب، تصاویر بسیار خوبی برای یک مدل میان‌رده ثبت می‌کند. گلکسی A71 یکی از بهترین گوشی ها ار نظر دوربین عکاسی است، تصاویر دوربین این مدل شفاف، با نویز کم و بیشترین جزئیات هستند، البته در هنگام وجود نور کم یا شب، کیفیت تصاویر این گوشی کمی افت می‌کند.

از نقاط قوت دوربین سامسونگ گلکسیA71 می‌توان به کنتراست بالا، رنگ‌بندی مناسب و نویز کم اشاره کرد.

مشخصات دوربین گوشی سامسونگ گلکسیA71:

دوربین اول: 64 مگاپیکسل، عریض، دیافراگم f/1.8، لنز در ابعاد 26 میلی‌متر

دوربین دوم: 12 مگاپیکسل، اولتراواید، دیافراگم f/2.2، لنز در ابعاد 12 میلی‌متر

دوربین سوم: 5 مگاپیکسل، ماکرو، دیافراگم f/2.4، لنز در ابعاد 25 میلی‌متر

دوربین چهارم: 5 مگاپیکسل، عمیق، دیافراگم f/2.2

مدل شیائومی نوت 8 پرو

شیائومی نوت 8 و نوت 8 پرو، یکی از پرفروش‌ترین میان‌رده‌های سال جاری در جهان محسوب می‌شوند، شیائومی با عرضه این سری همراه با مشخصات رقابتی با مدل‌های برتر میان‌رده بازار و قیمت بسیار مناسب، توانست محبوبیت فراوانی در میان خریداران پیدا کند. این مدل از لحاظ مختلف مانند کیفیت دوربین در سطح بالایی قرار دارد و رضایت خریداران را کسب کرده است. شیائومی نوت 8 پرو یک گوشی با دوربین عالی و سخت افزار قدرتمند است که همه نیازهای روزانه شما را بر طرف می‌سازد.

از نقاط قوت دوربین شیائومی نوت 8 پرو می‌توان به تصاویر شفاف و طبیعی با کنتراست بالا، فوکوس مناسب و نویز کم اشاره کرد.

مشخصات دوربین گوشی شیائومی نوت 8 پرو:

دوربین اول: 64 مگاپیکسل، عریض، دیافراگم f/1.9، لنز در ابعاد 26 میلی‌متر

دوربین دوم: 8 مگاپیکسل، اولتراواید، دیافراگم f/2.2، لنز در ابعاد 13میلی‌متر

دوربین سوم: 2 مگاپیکسل، ماکرو، دیافراگم f/2.4

دوربین چهارم: 2 مگاپیکسل، عمیق، دیافراگم f/2.4

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا