مجله طا جواهر



اولین و تنها مجله تخصصی طلا جواهر، نقره، ساعت و آنتیک درایران


اخباررویدادهاصنف طلا و جواهرکسب و کار

امروز در بازار طلا و سکه چه خبر بود؟

قیمت طلا و سکه امروز، بر خلاف افت بهای طلای جهانی، افزایش یافت که بر این اساس قیمت سکه طرح جدید به یازده میلیون و ۸۷۴ هزار تومان رسید.

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر رشد ارزش دلار آمریکا کاهش پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۹۲۵ دلار و ۲۰ سنت رسید.

بهای هر اونس طلا در بازار معاملات آتی آمریکا با ۰.۴ درصد کاهش، به ۱۹۳۵ دلار و ۲۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته تا رکورد اندک ۱۹۱۱ دلار سقوط کرده بود اما نهایتا با هشت دلار و ۹۰ سنت معادل ۰.۵ درصد افزایش، در ۱۹۴۳ دلار و ۲۰ سنت بسته شده بود.

جفری هالی، تحلیلگر شرکت OANDA درباره روند بازار طلا گفت: قیمت طلا تحت تاثیر قوی ماندن ارزش دلار آمریکا پایین رفته است. افت بیشتر قیمت طلا به پایین مرز ۱۹۰۰ دلار در صورت قوی ماندن دلار و تصمیم خریداران طلا برای ماندن در حاشیه بازار بعید نیست. معامله‌گران در آسیا رویکرد محتاطانه‌ای در پیش گرفته‌اند و ترجیح می‌دهند بازار نیویورک گشوده شود و روشن شود آیا روند صعودی دلار آمریکا و ریزش بازار سهام ادامه پیدا می‌کند یا خیر.

شاخص دلار آمریکا در برابر رقیبانش به بالاترین حد در حدود یک ماه اخیر صعود کرد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر کرد.

تنها عاملی که به نفع طلا شد، سقوط سهام فناوری بود که وال‌استریت را برای سومین روز متوالی با کاهش روبرو کرد و همچنین آزمایش یک واکسن کووید ۱۹ از سوی یک داروساز بزرگ به تاخیر افتاد.

نگاه سرمایه‌گذاران اکنون معطوف به نشست روز پنج‌شنبه بانک مرکزی اروپا شده است. انتظار نمی‌رود تغییر عمده‌ای در سیاست پولی این بانک مرکزی صورت بگیرد زیرا این بانک مرکزی با شدت به اقدامات محرک مالی برای تقویت اقتصاد آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا پرداخته است اما سرمایه‌گذاران منتظر پیش‌بینی‌های تورمی مقامات بانکی اروپا هستند.

بر اساس گزارش رویترز، فعالان بازار منتظر نشست سیاست پولی بانک مرکزی کانادا در روز چهارشنبه هستند در حالی که نشست بعدی بانک مرکزی آمریکا هفته آینده برگزار می‌شود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پلاتین ۰.۴ درصد نزول کرد و به ۸۹۷ دلار و ۹۴ سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد کاهش، به ۲۶ دلار و ۴۸ سنت رسید. هر اونس پالادیم ثابت بود و در ۲۲۷۴ دلار و ۶۳ سنت ایستاد.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز چهار‌شنبه 19 شهریور ساعت ۱۸ با ۲ تومان کاهش نسبت به روز گذشته، ۲۲،۷۵۰ تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز چهارشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم ۲۲ هزار و ۷۵۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۲ هزار و ۶۵۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز چهار‌شنبه 19 شهریور ساعت ۱۸ با ۹ تومان کاهش نسبت به روز قبل، ۲۶،۹۴۳ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، 26 هزار و ۹۵۰ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 26 هزار و ۸۵۰ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۸، قیمت سکه تمام طرح قدیم یازده میلیون و ۲۵۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید یازده میلیون و ۸۷۴ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۱۴۴ هزار و ۲۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب 3 میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و یک میلیون و ۸۰۵ هزار تومان است.

منبع: تجارت نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا