مجله طا جواهر



اولین و تنها مجله تخصصی طلا جواهر، نقره، ساعت و آنتیک درایران


آموزشیسبک زندگی

استفاده از جواهرات به روش حرفه ای ها

جواهرات و زیورآلات بخشی را در کمد شخصی خانمها به خود اختصاص میدهند. قبل از استفاده از جواهرات باید اصول ست کردن و استفاده آنها را بدانید.

نکات کليدی در استفاده و ست کردن جواهرات

جواهرات يکی از اکسسوارهای زيبا و متنوع خانم‌هاست. دست‌بندهای شيک و گردنبندهای زيبا همگی برای جلوه دادن به پوشش يک خانم و دختر خانم خوش سليقه مهم است. نکته مهم در استفاده از جواهرات دستی و گردنی رعايت تنوع و تعدادی است که انتخاب ميکنيد.

زيورآلات هميشه بخش جانبی و تزئينی پوشش به حساب می آيند اما اگر استفاده درست و به جای آن را ندانيم همه چيز در ظاهر ما به هم می ريزد. در واقع هميشه چيزهای زينتی بخش جانبی پوشش به حساب نمی آيند و میتوانند همه چيز را متفاوت کنند. زيبايی يک قطعه طلا در اين است که تنها با يک تکه کوچک از آن بتوانيد تغيير و تفاوت اساسی ايجاد کنيد. راه آن هم ساده است؛ استفاده از چند تکه کوچک هماهنگ يا يک تکه بزرگ که متناسب با پوشش است. زيورآلات شکل‌ها و کيفيت‌های متفاوتی دارند و در رنگ‌ها، طراحی ها و اندازه‌های متفاوتی عرضه میشوند. يک تکه طلا يا هر زيورآلات ديگری میتواند يک پيراهن ساده را به يک لباس ويژه تبديل کند. با استفاده از هر نوع زيورآلات شما میتوانيد مرکز توجه را در پوششتان تغيير دهيد. در هر صورت مهم است که چند راهکار اساسی را در استفاده از زيورآلات رعايت کنيد.

نکات ست کردن جواهرات با لباس

يک تکه برجسته میتواند کافی باشد. به همين دليل اصلا نياز نيست که خودتان را در انواع و اقسام زيور آلات غرق کنيد. بهتر است هر بار از يک تکه زينتی استفاده کنيد اما اگر میخواهيد از چند زيورآلات متفاوت استفاده کنيد بايد بدانيد که موقع استفاده از انگشتر و دستبند هر دو را از انواع بزرگ و براق انتخاب نکنيد. همين طور گوشواره و دستبند نبايد به يک اندازه بزرگ و برجسته باشند.

گوشواره‌های آويز با دستبندهای پهن و ورقهای در کنار هم زيبا هستند و گردنبندهای بلند به همراه انگشترهايی از چند نوع سنگ رنگی عالی هستند. دقت کنيد که انتخاب‌های شما بايد با هم هماهنگ باشند. سعی کنيد هميشه از يک جنس فلز استفاده کنيد و از اين نوع زيورآلات با لباس تکه دوزی يا طرح‌هاي چند رنگ استفاده نکنيد.

گردنبندهای چند لايه يا چند پله هم اگر درست استفاده شوند بسيار زيبا هستند، فقط بايد به اين نکته هم توجه کنيد که يک گردنبند چند لايه را نبايد با زيورآلات ديگر استفاده کنيد. اگر کمربند استفاده میکنيد، گردنبند بلند نبنديد.

ساده باشيد

زيورآلات بزرگ بايد با لباس‌های ساده استفاده شوند. يادتان باشد که شما مي‌خواهيد زيورآلاتتان ديده شود به همين دليل بايد آنها را درست با لباس‌هايتان هماهنگ کنيد، يک پيراهن مشکی با يک يا دو تکه از زيورآلاتی که جلب توجه میکند مناسب است. همين طور شلوار جين و يک تاپ ساده سفيد به همراه يک گردنبند رنگی براق و بزرگ زيباست. وقتی میخواهيد از زيورآلات براق يا طلايی استفاده کنيد؛ رنگ‌های خنثی را انتخاب کنيد زيورآلات ساده با لباس‌هاي طرحدار مناسبتر است. با يک لباس نامناسب ممکن است توجه را از يک تکه طلا يا جواهر زيبا منحرف کنيد.

elahyeh-115-116-talajavaher-magazine

نکات مهم در انتخاب و استفاده از جواهرات

گردنبند و اندازه يقه

در پوشيدن گردنبند بايد به اندازه و مدل يقه لباس توجه کنيد. يقه‌های باز، دکلته و هفت برای پوشيدن گردنبند مناسبتر هستند. اگر پيراهنتان يقهای دارد که پشت گردن حلقه شده است و درست شبيه يک گردنبند است، پوشيدن يک گردنبند اضافه کار چندان جالبی نيست.

راهنمای استفاده از گوشواره

گوشواره‌های براق و برجسته زيبا هستند و احتمالا نخستين چيزهايی هستند که مورد توجه ديگران قرار مي‌گيرند. گوشواره‌ها بايد با شکل صورت شما هماهنگ باشند. گوشواره‌ای انتخاب کنيد که با شکل صورت و ويژگی های چهره شما متناسب باشد. به طول، رنگ و فرم گوشواره توجه کنيد.
زمانی از گوشواره‌های سنگدار استفاده کنيد که موهايتان رنگ براق دارد و خيلي بلند نيست. ما در اينجا درباره ايجاد تعادل و توازن حرف میزنيم، بنابراين اگر موهايتان فر يا مجعد است میتوانيد از گوشواره‌های بزرگ استفاده کنيد. بهترين راه برای ديده شدن گوشواره اين است که موهايتان را پشت گوش قرار دهيد و هم‌چنين به آرايش صورت توجه کنيد تا با رنگ گوشواره هماهنگ باشد.

ست کردن درست جواهرات دست. به دست‌ها توجه کنيد!

وقتی يک انگشتر بزرگ و برجسته به دست میکنيد، بيشترين توجه را به سمت دستان‌تان میبريد، هم‌چنين توجه به ناخن‌هايتان نيز بيشتر میشود در نتيجه خوب است علاوه بر پوشيدن يک انگشتر زيبا به زيبايی ناخن و دست نيز توجه کنيد. مطمئن شويد که رنگ ناخن‌هایتان در تضاد با رنگ انگشترتان نباشد. هم‌چنين انگشتر رنگی و برجسته را با طراحی های رنگارنگ ناخـن نپوشيد.
اين شايد براي يک نوجوان جالب باشد اما برای خانم بزرگسال مناسب نيست.

دست‌ها را زيبا کنيد

النگوهای سری: گزينه خوب ديگری است. فقط به ياد داشته باشيد که اگر میخواهيد چند النگو را با هم استفاده کنيد فقط يک دست‌تان را با النگو بپوشانيد. بيشتر از شش تکه النگو در يک دست خيلی زيبا نيست. سعی کنيد اغراق نکنيد.
دستبندهاي پهن و ورقه‌ای: وقتی که میخواهيد يک تکه زينتی بسيار برجسته داشته باشيد لباسی برای اين کار مناسب است که بدون آستين يا آستين کوتاه باشد تا دست‌هایتان پيدا باشد.

نمایش بیشتر

مجله طلا و جواهر

تنها مجله تخصصی بین المللی طلا جواهر، نقره، ساعت و آنتیک درایران با موضوعات هنری، علمی، خبری ، آموزشی با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا