مجله طا جواهر



اولین و تنها مجله تخصصی طلا جواهر، نقره، ساعت و آنتیک درایران


اخباررویدادهاصنف طلا و جواهرکسب و کار

آیا تغییرات مالیاتی قیمت طلا را ارزان می‌کند؟ / پیش‌بینی ثبات قیمت طلا در هفته جاری

به گزارش گروه نشریات تخصصی طلا و جواهرو به نقل از  تجارت‌نیوز، روز پنج‌شنبه فلز گران‌بهای داخلی با افزایش ۲۰۰ هزار تومانی از سطح ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی عبور کرد و به بهای ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید. جدا از خبر مالیاتی که از نگاه برخی فعالان منجر به رشد قیمت سکه شد، گروهی باور داشتند، افزایش قیمت دلار نیز زمینه‌ساز تحریک خریداران این بازار شد. حال آیا با تغییرات مالیاتی قیمت طلا ثابت باقی می‌ماند؟

نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران در پاسخ به این پرسش که آیا تغییرات مالیاتی قیمت طلا را ارزان می‌کند؟ به تجارت‌نیوز گفت: فعلا هیچ اتفاق سیاسی یا اقتصادی در بازار طلا رخ نداده است. از این‌رو نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی درباره قیمت طلا تا پایان هفته داشت. در آخرین روز هفته، رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور نحوه اخذ مالیات از خریداران سکه را در سال ۹۸ تعیین کرد که معتقدیم این اقدام قیمت طلا را ارزان نخواهد کرد.

محمد کشتی‌آرای افزود: روند قیمت طلا و سکه همانند روز پنج‌شنبه است و قیمت طلا در اولین معاملات هفته نسبت به روز پنج‌شنبه ثابت باقی مانده است؛ به طوری که قیمت طلای ۱۸ عیار همچنان بالای یک میلیون تومان است.

او با اشاره به قیمت انواع سکه اظهار کرد: قیمت سکه طرح قدیم با قیمت ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد. قیمت سکه طرح جدید با قیمت ۱۰ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان فروخته شد. نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی به ترتیب با قیمت پنج میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، سه میلیون و ۵۰ هزار تومان و یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان خرید و فروش شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا