مجله طا جواهر



اولین و تنها مجله تخصصی طلا جواهر، نقره، ساعت و آنتیک درایران


اخباررویدادهاکسب و کار
موضوعات داغ

کاهش ۷۸دلاری قیمت طلا در هر اونس/ بزرگترین کاهش قیمت از آوریل۲۰۱۳

سابقه طلا به عنوان یک پناهنگاه امن در مواقع آشفتگی مالی روز جمعه زیر سوال رفت. وحشت روز افزون ناشی از شیوع کرونا در خارج از چین باعث شد تا این فلز گرانبها یکی از بدترین روزهای خود را به ثبت برساند.

به گزارش گروه نشریات طلا و جواهر ایران به نقل از اقتصاد آنلاین ، قیمت طلا روز جمعه در بازه بازار کومکس Comex در نیویورک افت کرد و معاملات در بعد از ظهر با افت 78دلاری به 1564دلار در هر اونس رسید که در مقایسه با معاملات روز پنجشنبه با افت 4.8 درصدی روبرو بود. تا ساعت تعطیلی این قیمت به 1580 دلار در هر اونس رسید.

در میانه بعد از ظهر 70 میلیون اونس طلای آماده تحویل در ماه آوریل با این تغییر قیمت مواجه شد. این در حالی است که روز دوشنبه طلا با سیر روند صعودی به ارتفاع هفت ساله رسید و در مرز 1700 دلار قرار گرفت. این حرکت انتحاری طلا به شدت سهام شرکت‌های معدنی طلا را تحت تاثیر قرار داد و ارزش سهام شرکت‌های طلا به شدت افزایش یافت. نیومونت در معاملات بعد از ظهر خود با افزایش بیش از 5 درصدی ارزش سهام در معاملات 15 میلیون سهم روبرو شد.

دومین شرکت بزرگ طلای معدنی باریک، از نظر میزان تولید با کمی کمتر از 4.6 درصد کاهش یافت که این میزان در حجم عظیم معاملات (تقریبا سه برابر حجم معمول) رقم بسیار بزرگی را در برمی‌گیرد.

آنگلوگلد آشانتی یکی از بزرگترین بازنده‌ها در این میان بود که با کاهش 10 درصدی روبرو شد، در حالی که واحدهای معاملات نیوسرت استرالیا کاهش 10.8 درصدی را پشت سر گذاشت.

روز گذشته نخستین روز از تاریخ 15 آوریل 2013 بود که قیمت طلا این چنین در یک روز سقوط کرد، درست زمانی که قیمت طلا در میانه کانال 1500 دلار در هر اونس معامله می‌شد. نیمه آوریل 2013 روزی بود که قیمت طلا 87 دلار در هر اونس تنها در یک روز سقوط کرد و در سه سال پس از آن به قیمت پیشین بازگشت نکرد. در آن یک روز بیش از 10 میلیون اونس طلا تنها در طول 30 دقیقه مورد معامله قرار گرفت «شوک و هراس» نامی بود که فروشندگان حجم کم از آن یاد کردند و این کاهش به عنوان یک استراتژی تجاری توصیف شد.

طلا همچنین روز 23 اوت 2011 رکورد 1909 دلار را در هر اونس به ثبت رساند، اما تنها یک روز پس از آن طلا با کاهش 105 دلاری روبرو شد و یکی از معدود کاهش‌های سه رقمی قیمت طلا را به ثبت رساند و تا پایان هفته هم بیش از 10 درصد قیمت‌ها ریزش داشت.

به منظور تنظیم نرخ تورم، بالاترین قیمت طلا تا به امروز در 21 ژانویه 1980 به ثبت رسید که در آن زمان به 850 دلار رسید تا در روز بعد با کاهش 13 درصدی به 737.5 دلار برسد. همچنین بیشترین کاهش درصدی در فوریه 1983 رقم خورد که با کاهش 14 درصدی قیمت طلا از 475 دلار به 408 دلار در طی دو روز رسید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا