مجله طا جواهر



اولین و تنها مجله تخصصی طلا جواهر، نقره، ساعت و آنتیک درایران


آموزشیطراحی و ساخت

طلا و جواهرسازی، هنری تاريخ ساز

از ويژگي هاي بسيار منحصر به فرد صنعت طلا و جواهر ماندگاري و پايداري آن از ابتداي تاريخ بشريت تاکنون بوده، که همواره بنابر شرايط مختلف دوراني که طي شده اين هنر ماهيت خود را تغيير داده و در بسياري از موارد خود عامل پيدايش نوعي از فرهنگ، عادت و يا علاقه اي خاص به يک موضوعي يا واقعه اي گرديده است. يکي از راه هاي دقيق براي بررسي و شناخت اقوام در دوران باستان که توسط دانشمندان صورت مي گيرد، تحقيق و مطالعه بر روي زيورآلات و جواهرات آنهاست که منبع مطالعاتي بسيار خوبي جهت رسيدن به چگونگي تشکيل تمدن هاي مختلف آن دوران مي باشد.

اصطلاح طلا و جواهر يک لغت کلي است که در ادبيات امروز جامعه ما نياز به بسط و گستردگي فراوان دارد. بنابر تصور برخي از اقشار جامعه ، جواهر فقط به ترکيبي از نوع خاصي از فلزات گران بها و گوهرهاي گران قيمت اطلاق مي شود در حالي که در اصطلاح جهاني زيورهايي که در آن هنر به کار رفته و با عناصري که از طبيعت نشات گرفته و پيام و مفهومي را شامل ميشود عنوان جواهر مي گيرد.

elahyeh-115-116-talajavaher-magazine

با اين توصيف در هر مقطع از تاريخ به فراخور تاثيرات اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي خاص خود روندي از توليد زيورهايي با مفاهيم مرتبط با همان دوران ايجاد مي شود.

همانطور که با نوسانات قيمت طلا در چند سال گذشته در کشورمان شاهد افزايش توليد قطعات بسيار کوچک، کم وزن و با طراحي هاي بسيار ساده و عمدتا ترکيب آن با مواردي مانند چرم، چوب و سراميک و بندهاي رنگي و …. هستيم که اتفاقا از اقبال عمومي خوبي هم برخوردار شده اند. در اين راستا نمي توان نقش فرهنگ سازي را ناديده گرفت که کاملا بجاست که از آن به عنوان موثرترين و ماندگارترين عامل جهت هر پديده اي نام ببريم.

در خلال يک دهه گذشته و پس از اقدامات فرهنگي و رسانه اي که در صنعت طلا و جواهر که از ۱۷ سال پيش با انتشار مجله اي که در دست داريد آغاز شد، موسسات و آموزشگاه هاي فراواني اقدام به آموزش اين هنر و صنعت و علوم مرتبط با آن به مشتاقان عموما جوان آن نمودند، اين ترکيب علم و آگاهي و ذات جوانان با انگيزه باعث دگرگوني ذائقه در توليد و مصرف طلا و جواهرات شد که هنوز هم راه بسياري را براي طي شدن در پي دارد.

تحريريه نشريه طلا و جواهر هميشه با درخواست هاي فراواني از طرف متقاضيان و علاقه مندان روبرو بوده که روش ها و تکنيک هاي روز دنيا در خصوص طراحي و ساخت طلا و جواهر و زيورآلات را به اطلاع آنها برسانيم. با تلاش و پيگيري فراوان و ارتباط با نهادها و موسسات معتبر بين المللي در اين راستا موفق شديم که بهترين منابع را با ترجمه اي روان در اختيار آنان قرار دهيم که از همين شماره که در دست داريد صفحاتي از نشريه در اختصاص مقالات و آموزش هاي مرتبط با طراحي، توليد و ساخت در زمينه هاي گوناگون قرار مي گيرد.

اميدواريم با مطالعه اين صفحات و آگاهي از چگونگي مراحل طراحي و ساخت و توليد در سطح استانداردهاي بين المللي، همچون گذشته بتوانيم کمک شاياني به ارتقاء سطح و کيفيت علاقه مندان و دست اندرکاران صنعت پوياي طلا و جواهر داشته باشيم. و از اين طريق کمک شاياني به اقتصاد خانواده و علاقه مندان اين هنر و صنعت شده باشد.

نمایش بیشتر

مجله طلا و جواهر

تنها مجله تخصصی بین المللی طلا جواهر، نقره، ساعت و آنتیک درایران با موضوعات هنری، علمی، خبری ، آموزشی با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا