مجله طا جواهر



اولین و تنها مجله تخصصی طلا جواهر، نقره، ساعت و آنتیک درایران


اخباررویدادهاکسب و کار

طلا دو ضربه ناک اوت کننده همزمان دریافت کرد

به گزارش گروه نشریات طلا و جواهر به نقل از طلانیوز:به طور معمول ، بعد از یک هفته شبیه به انچه که دیدیم قائدتا اعلام می کردم که شرایط ایجاد شده توسط کرونا رو به کاهش و سرد شدن است ، اما با توجه به وضعیت از اینکار خودداری می کنم …

دانیلا کامبونه ، سردبیر بخش اخبار کیتکو نیوز در مطلبی که درست قبل از اعلام وضعیت اضطرار ملی توسط ترامپ نوشه شده بود گفت :”می دانم که این هفته احساس عصبانیت در حال شایع شدن بوده ، ما یک روز بالا می رویم ، روز بعد به شدت کاهش می یابیم  و بعد این  شرایط فعلی را می بینیم…..

قیمت طلا و نقره در ظهر جمعه چکش خوردند. در زمان نوشتن این مطلب ، طلا بیش از 75 دلار در هر اونس سقوط کرده بود وکل از دستاوردهای سالانه اش محود شده بود. این فلز برای هفته بیش از 9 درصد کاهش یافته است.

همانطور که تحلیلگر ارشد ما جیم وایکوف کاملاً توصیف کرده است ، فلز زرد در دو ضربه شما” ناک اوت “کننده همزمان را دریافت کرد..

“هنگامی که بازار سهام ایالات متحده از دستاوردهای شدید اوایل صبح بازار خود سقوط کرد ، به دلیل ایجاد این تصورات که دوباره روز سخت دیگری در راه بازار سهام است و فشار نیاز به نقدینگی در بسیاری از بازارها به وجود امد،  ( نیاز به نقدینگی وجود دارد ) طلای فروخته شده و این ذهنیت ظهور کرد که ، ” طلا را بفروشید تا زمانیکه که می توانید “. سپس ، هنگامی که شاخص های سهام ایالات متحده تثبیت شد و شروع به حرکت به جلوتر کرد ، این عقاید که دوره وحشتناک شدید ترس از ویروس پشت سر گذاشته شده ظهور کرد .( این مورد هم باعث کاهش احساس نیاز به طلا شد .)

رالی  شاخص های بازار سهام ایالات متحده و شاخص دلار آمریکا به نوبه خود منجر بر فشار فروش بیشتر در بازارهای طلا و نقره شد….. آتش بازی های موجود در بازار جهانی هنوز از پایان خود فاصله زیادی دارد ، حتی اگر اکنون دوره اوج وحشت این شوک در بازار گذشته باشد .

“حتی اگر دوره اوج وحشت این شوک در بازار ( طلا )به پایان رسیده باشد، که البته هنوز هم بسیار قابل بحث است…. قیمت طلای آوریل در آخرین مبادلات با 72.60 دلار کاهش در قیمت 1.519.10 دلار بود. “

بنابراین با افت 15 درصدی داوجونز 14 درصد اس اند پی 500در هفته ایی که گذشت ، شاهد بدترین عملکرد ماهانه این دوشاخص از اکتبر 2008 بودیم.

اگر این دیدگاه اصلاً اطمینان بخش باشد باید گفت که ، در سال 2008 ، همه بازارها – از جمله طلا – به با سقوط شدید بازارهای اعتباری به شدت سقوط کردند…. قیمت طلا در 24 اکتبر 2008 به 681 دلار در هر اونس کاهش یافت و در ادامه بار سیدن به 884.30 دلار در هر اونس رشدی 5 درصدی رار برای سال ثبت کرد یکی از معدود بازارهایی بود که در انتهای سال سود داشت. سرانجام طلا در 1 اکتبر 2009 از محدوده میانگین قیمت خود خارج شد و از سطح 1000 دلار گذر کرد  و تا انتهای سال به پایین این رقم نیامد.

همانطور که اشاره شد این خبر در قبل از اعلام وضعیت اضطرایی ملی و شویع ویروس در امریکا منتشر شده است .

مردم می ترسند ، عصبی هستند و ما تاکنون شنیدیم که چگونه آنفولانزا باعث کشته شدن افراد بیشتری شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا