مجله طا جواهر



اولین و تنها مجله تخصصی طلا جواهر، نقره، ساعت و آنتیک درایران


سبک زندگیفناوری روز
موضوعات داغ

شرح يک عاشقانه از جنس ياقوت

نمايشگاه بين المللی “بازل ورد” Baselworld، فستيوال ساعت‌ و جواهراتی است که در شهر بازل سوئيس با حضور ۴۵ کشور جهان و ۲۱۰۰ غرفه برگزار میشود. امسال نيز اين نمايشگاه بالغ بر صد هزار نفر بازديدکننده داشت.

آنچه در ادامه میخوانيد شرح درخشش جادويی ساعتی است که همه‌ چشم‌ها را در آن نمايشگاه به خود خيره کرده بود.

هنوز مدتی بيشتر از نمايشگاه جهانی شهر بازل ورد سوئيس نمیگذرد اما ذهن من همچنان درگير زيبايی مسحور کننده‌ يک ساعت است. بله درست حدس زديد؛ “رنگين‌کمان دايتونا” Rainbow Daytona کاش میتوانستم به شما بگويم چرا اين‌قدر اين ساعت را دوست دارم، اما قبول کنيد بيان احساسات در قالب کلمات کارسختی است. باور کنيد زمانی که برای اولين بار رنگين‌کمان دايتونا را در غرفه‌ کمپانی رولکس ديدم بسيار شگفت زده شدم. گويی داستان عاشقانه‌ای بين من و رنگين کمان دايتونا در حال رخ دادن بود. مطمئنا همه‌ شما مشتاق هستيد تا در مورد اين کهکشان رنگ ها بيشتر بدانيد.

رنگينکمان دايتونا برای اولين بار در سال ۲۰۱۲ در دو رنگ سفيد و زرد به تعداد بسيار محدودی ساخته و عرضه شد و به سرعت مورد توجه واقع شد. جالب اينکه يک سرمايه‌گذاری عالی هم در نوع خودش بود و از آن زمان تا کنون ارزشش سه برابر افزايش يافته است. امسال رولکس ما را با عرضه نسخه فلزی بسيار جذاب آن مبهوت کرد. ساعت بسيار مشابه دو مدل قبلی است اما تغييراتی در قاب، دستبند و شاخص‌های آن انجام شده که علی رغم کم بودن اين تفاوت‌ها شاهد تأثير بسياری در افزايش جذابيت‌های اين ساعت هستيم.

اسم رسمی اين ساعت “رنگين‌کمان دايتونا” نيست. اين تنها عنوانی است که در شش سال گذشته به آن داده شده است. نام رسمی آن “دايتوناي کيهاني رولکس” با شماره مرجع RBOW 116595 است و زمان‌سنجی از فلزی گرانبها و جعبه‌ای از ياقوت کبود و الماس. رنگين‌کمان دايتونا از “اوروز” Everose، آلياژ طلای صورتی مخصوص رولکس که يک رنگ لعل‌فام عالی است ساخته شده و با يک صفحه مدرج سياه، زير صفحه طلايی صورتی کريستال، 36 قطعه ريز ياقوت کبود در حلقه مدرج، ۵۶ قطعه الماس در قاب، و ياقوت‌های کبود رنگارنگ به عنوان شاخص ساخته شده است.

خود ساعت با کاليبراسيون اتوماتيک ۴۱۳۰ طراحي شده و تا عمق ۱۰۰ متری يا ۳۳۰ فوت ضد آب است. اگر میخواهيد با اين ساعت شنا کنيد هيچ مشکلی پيش نمی آيد البته من به شخصه ديوانه‌وار عاشق درخشش رنگين کمان دايتونا در ساحل دريا هستم. حتی تصورش هم حسی از پرواز در ابرها را در روح آدمی زنده مي‌کند.

طلاي اوروز حقيقتا وضوح رنگ‌هاي دور قاب را دو چندان میکند. به نظر من اين رنگ صورتی فام چيزی درون خود دارد که همه زيبايی های اين اثر هنری را چند برابر میکند و دقيقا اين همان چيزی است که اين ساعت به آن نياز دارد.

elahyeh-115-116-talajavaher-magazine

تغييری که من مبهوت آن شدم مجموعه شاخص‌های جديد ساعت است؛ ياقوت‌های کبود رنگی که با قاب دور صفحه مدرج کاملا هماهنگ شده‌اند. مدل‌های قبلی شاخص‌هايی از جنس الماس داشتند (که باز هم در يک صفحه مشکی قرار گرقته بودند)، به نظر من اين تغيير برای ايجاد ظاهری يکپارچه‌تر ايجاد شده، اگرچه اين مدل ساعت‌ها همچنان بسيار پر زرق و برق است و شما میدانيد که متخصصان درباره آنها چه مي‌گويند: “پادشاه در جزئيات”!

يکي از مهم‌ترين نکاتی که درباره‌ دايتونا میشود گفت که رولکس تقريبا ۲۰ گوهری که در اين ساعت اختصاصی استفاده کرده همگی تنها از سنگ‌های “آي.اف” IF (Internally Flawless) بوده که اساسا هيچ‌گونه عيب، نقص، لکه و حباب ندارند. از طرف ديگر چينش و مخراج کاری آنها عالی، دست‌ساز و به بهترين شکل ممکن انجام شده است.

بايد به اين ساعت از نظر کلی نگريست. يک شاهکار تکرار نشدنی.

بسياری ساعت رنگين‌کمان دايتونا را به دليل گران بودن و فرم قديمی آن نقد میکنند. اما برای من هيچ ‌کدام از اين مسائل مطرح نيست. مطمئنا بسيار چشم نواز و با ارزش است. اگر پنج سال پيش از من میپرسيديد که اين ساعت را استفاده میکنم يا خير، جواب‌تان يک “نه” قاطعانه بود. اما زمان نگرش افراد را تغييرمیدهد و الان من سخت گرفتار زيبايی منحصر به فرد اين ساعت شده‎ام.
و اما در مچ دست، برای يک همايش با لباس رسمی اين ساعت در دست بسيار جادويی به نظر میرسد. مانند يک دايتونا، فقط همين، يک نجيب‌زاده به تمام معنا، البته میتوانید لذت پوشيدنش را در تابستان‌ها به همراه جين و تیشرت با رنگ سرخ ‎فام در ساحل‌های گرم استوايی مز مزه کنيد.

[/padding]

هر کسی میتواند نظر خود را درباره رنگين‌کمان دايتونا داشته باشد.

همان‌طور که گفتم اين ساعت برای همگان نيست! اما من اين ساعت را به خاطر ويژگی های متفاوت آن دوست دارم. لوکس و بی نظير، موضوع قابل پوشيدن، کاربردی بودن و يا عملکرد و قابليت آن نيست. اين ساعت به نحوی گذر به سرزمين رؤياهاست؛ مگر نبايد همه‌ی ساعت‌ها همين طور باشند؟ قبل از اينکه مرا قضاوت کنيد که اسير دايتونای رولکس شده‌ام بگذاريد فرياد بزنم در سرزمين رولکس پادشاهی جز “رنگين‌کمان دايتونا” نيست.
شما میتوانيد رنگين‌کمان دايتونا را بدون عقربه الماس و دستبند به قيمت ۹۶۹۰۰ دلار بخريد؛ میخواستم در جريان اين مدل از فروش اين ساعت هم باشيد. برای کسب اطلاعات بيشتر درباره اين ساعت مي‌توانيد به وب سايت رولکس مراجعه کنيد.
طبق آماری که هودينکی Hodinkee (مرجع معتبر برای علاقه‌مندان به ساعت‌های مچی مدرن و با کيفيت.) به کمک بازنگری ها و بررسی های عميق، گزارش‌های زنده و ويدئوهای پويا انجام داده است علاقه مردم به رنگين‌کمان دايتونای جديد رولکس به رنگ اوروز حد و مرزی ندارد و اين جذابيت به سرعت همه‌گير خواهد شد.

نمایش بیشتر

مجله طلا جواهر

تنها مجله تخصصی بین المللی طلا جواهر، نقره، ساعت و آنتیک درایران با موضوعات هنری، علمی، خبری ، آموزشی با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا