مجله طا جواهر



اولین و تنها مجله تخصصی طلا جواهر، نقره، ساعت و آنتیک درایران


آموزشینمایشگاهها

جایگاه مهم نمایشگاه‌ها در توسعه اقتصادی

🔻 براساس آمارهای منتشر شده از سوی انجمن نمایشگاه‌های جهان، طی سال میلادی 2018، بیش از 3100 نمایشگاه در سراسر جهان برگزار شده است. نمایشگاه‌هایی در سطح بین‌المللی و تخصصی.

🔻 بر اساس نظرسنجی‌هایی که در این نمایشگاه‌ها به دست آمده است بیش از 260 میلیون نفر از این عناوین بازدید کرده‌اند. بی‌تردید چنین آماری حکایت از نقش بی‌دلیل و تاثیرگذار نمایشگاه‌ها در رونق بخشیدن به کسب و کارهای مختلف و همچنین بهبود فضای کسب و کار و توسعه اقتصادی در کشورها و شهرها داشته و دارد.

🔻 احتمالا برای برخی از شهروندان و یا کسانی که با کارکردها و رویکردهای کلان نمایشگاه‌ها و ارتباط اینگونه مسائل با توسعه اقتصادی آشنا نیستند و تنها گمان دارند نمایشگاه‌ها صرفا مکانی برای تهیه کالا و خدمات ارایه شده است و یا فعالیت نمایشگاه‌های بین‌المللی و تخصصی به فروش کالا می‌گذرد، کارکرد نمایشگاه‌ها فراتر از تمام چنین مباحثی است.

🔻 تجربه برگزاری نمایشگاه‌ها در مراکز استان‌های کشورمان، چنین فکری که نمایشگاه‌ها تنها محل فروش و ارایه کالا هستند را باطل می‌داند. چرا که هر کدام از نمایشگاه‌ها نه تنها زمینه بهبود کسب و کار را فراهم می‌آورد بلکه به دلیل ارتباطی که فعالان اقتصادی با یکدیگر برقرار می‌کنند می‌توانند از تجربه و اندوخته‌های همدیگر اطلاع حاصل کنند و همین تجربیات را در فضای کسب خود پیاد‌ه‌سازی نمایند؛ تجربیات و دانشی که در نهایت به توسعه اقتصادی و توانمند شدن فعالان اقتصادی آن حوزه منجر خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا